Eigenaar paardenbijter opgespoord via social media

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

Eigenaar paardenbijter opgespoord via social media

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-13 09:48

http://www.omroepwest.nl

Het baasje van de hond die maandag een paard tot bloedens toe beet, is gevonden. Dat meldt de eigenaresse van het gewonde dier. Het paard Bo werd maandag aangevallen terwijl hij stond te grazen nabij de Uithof in Den Haag.
Het paard vluchtte de struiken in maar de agressieve hond bleef doorbijten. Het dier raakte gewond aan zijn benen, hals en schouder.

Aanvankelijk gaf de eigenaar van de hond een vals telefoonnummer op maar via sociale media kon hij worden opgespoord. Zijn verzekering gaat de medische kosten vergoeden.

Met Bo gaat het inmiddels redelijk. De eigenaresse hoopt dat Bo er niks aan overhoudt. De dierenpolitie heeft de zaak in behandeling.

Zie ook de eerdere berichtgeving op maandag
Klik hier voor de video

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 09:51

Dat zijn nou echt honden die ze eens goed moeten testen.
Het is geen kleine pony dus wat mij betreft mogen ze echt weleens goed gaan kijken naar zo'n hond.
Gelukkig is de eigenaar opgespoord belachelijk dat hij ook nog een verkeerd nummer doorgeeft.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 09:52

Mooi dat de hondeneigenaar is opgespoord. Maar wat gebeurt er met de hond?

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 09:53

Als de eigenaar van zo'n hond het verkeerde nummer opgeeft had ik toch aangifte gedaan en gehoopt dat dat beest of afgemaakt wordt of altijd gemuilkorfd moet.
Dit had nooit mogen gebeuren.

Avalon87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 09:54

Brr afschuwelijk.. Arm paard. Moet niet nodig zijn dit. Hopelijk houd hij er niks aan over

chantal_bel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 09:54

ik ken zat ridgebacks en heb nog nooit mee gemaakt dat die beesten zomaar bijten. of slechts opgevoed of opgejaagd door de eigenaar.

in het filmpje werd gezegd dat beestje gemuilkorfd om door het leven moet

erg sneu voor de eigenaar van het paard.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 09:55

Ik denk niet dat we meteen moeten concluderen dat de eigenaar bewust een verkeerd telefoonnummer heeft gegeven. Het kan altijd nog dat dat per ongeluk is gegaan omdat de schrik er gewoon goed inzat.

*Edit: ik zie net dat de eigenaar ook een valse naam op gaf. Dus bovenstaande is dan wat minder waarschijnlijk. Mensen vergeten hun naam niet zomaar...*

Ook vind ik het een beetje raar om te roepen dat de hond maar meteen afgemaakt moet worden. Wellicht is het een dier met alleen problemen met paarden en doet hij het fantastisch in de stad. Of misschien is het wel een hond die in therapie is voor zijn gedrag...

jst_lyske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 09:59

Tigra_ schreef:
Het is geen kleine pony dus wat mij betreft mogen ze echt weleens goed gaan kijken naar zo'n hond.
Gelukkig is de eigenaar opgespoord belachelijk dat hij ook nog een verkeerd nummer doorgeeft.

Dit is geen schuld van de hond. Een hond wordt zo niet geboren....
Ik ken ridge-backs dat zijn grote knuffelkonten. De baas heeft hier schuld.
Als je een hond niet onder appèl hebt, laat hem dan niet los lopen. _-:(

Dat de eigenaar valse gegevens verleent is ronduit onbeschoft.
Laat hem maar eens 3 nachtjes nadenken tussen 4 muren....

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 10:00

Goh, wat een schrik en rotervaring voor paard en eigenaar. Hopelijk knapt het paard weer helemaal op en houdt er geen angst voor honden aan over. Gelukkig zijn er ook rhodesian ridgebacks die goed met paarden omgaan. Mijn zus komt regelmatig met haar RR's hier logeren en dan gaan we met de honden en de paarden de hei op en dat gaat altijd prima. Als we dan andere ruiters tegenkomen roept mijn zus de honden bij zich, maar dat is vooral omdat je niet weet hoe een onbekend paard reageert op de honden. Maar ik kan me wel voorstellen dat als zo'n soort hond eenmaal wel in de aanval gaat, je als paardeneigenaar weinig kunt uithalen en alleen maar kan hopen dat je paard kans ziet de hond een rotschop te verkopen.

smurffie

Re: Eigenaar paardenbijter opgespoord via social media

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 10:10

Het is niet de schuld van de hond dat hij zo geworden is, maar wel dat hij zo uitvalt.
Mijn inziens als het probleem zich beperkt tot paarden is het nog levens gevaarlijk ook in de stad kom je paarden tegen.
Dit is geen hond die je tegen houd als hij iets besloten heeft.

Verder een dier dat zo losgaat op een paard is niet te vertrouwen met andere beesten en mensen.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 10:13

jst_lyske schreef:
Tigra_ schreef:

Dit is geen schuld van de hond. Een hond wordt zo niet geboren....
Ik ken ridge-backs dat zijn grote knuffelkonten. De baas heeft hier schuld.
Als je een hond niet onder appèl hebt, laat hem dan niet los lopen. _-:(

Dat de eigenaar valse gegevens verleent is ronduit onbeschoft.
Laat hem maar eens 3 nachtjes nadenken tussen 4 muren....

Zeg ik dat dan? Het gaat om het gedrag wat die hond nu vertoont en dat is duidelijk niet normaal. Hoe dat is gekomen ligt natuurlijk bij de eigenaar maar daar heeft niemand nu wat aan. Het gaat erom hoe nu verder. Een hond die een pony van dit formaat aanvalt vind ik niet normaal en daar moet nagekeken worden. Want ik vind het een groot verschil of een hond konijnen, katten, kippen en dat soort spul pakt of een pony. Dan moet er ook gekeken worden in hoeverre zo'n hond te vertrouwen is met mensen en kinderen. Misschien is er dan niets aan de hand maar neemt niet weg dat er naar het risico gekeken moet worden.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 10:15

Nou lekker dan, die hond mogen ze wel eens testen. Ook niet helemaal netjes van de eigenaar om valse gegevens op te geven.

Somebody85

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 10:22

Allereerst wat vervelend voor de pony en eigenaar. Hopelijk knapt deze snel op.

De hond in kwestie zal ik gauw laten testen, straks gebeurd het nog een keer en loopt het heel anders af. Moet er niet aandenken dat het een kind was geweest!

Over het baasje van de hond ben ik totaal niet te spreken valse naam en telefoonummer....

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 10:26

Fijn dat de "eigenaar" is gevonden ! Arme pony en ook arme hond.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 10:53

En geloof maar dat het paard hier een groot hondentrauma aan over houdt. De mijne slaat naar elke hond die in de buurt komt. Dit ook door een beet in de bovenlip. Ze moet er helemaal niks van hebben. Ik wens haar en haar paard veel sterkte toe.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 10:57

jeetje dat is ook wat! Ik hoop dat de pony opknapt en er geen last van krijgt. Zal wrs honden wel wat eng gaan vinden. Ik denk dat de eigenaar erg geschrokken en vanwege eventuele gevolgen maar valse gegevens heeft gegeven...wat ik trouwens niet goed keur hoor! Wel weer grappig om te zien wat social media dan allemaal kan. Benieuwd of er wat mee gebeurd behalve dat de verzekering alles uitkeert vind ik dat deze mag echt wel gewezen mag worden op het feit dat hij dan heeft gelogen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 11:00

het feit dat de hondeneigenaar een vals nummer heeft opgegeven zegt mij al genoeg...

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 11:12

Hond afmaken en eigenaar een flinke boete of paar dagen vast zetten!!!

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 11:21

geerke schreef:
het feit dat de hondeneigenaar een vals nummer heeft opgegeven zegt mij al genoeg...

Inderdaad... het zegt dat we niet met een model-burger te maken hebben... heel vreemd eigenlijk dat die eigenaar zo deed, een normaal mens kan zo'n incident laten betalen door zijn WA verzekering... ik heb begrepen dat de eigenaar idd een WA verzekering had die het gaat betalen.
Waarom dan toch liegen over de identiteit.
Is zoiets vaker gebeurd, waardoor men bang is voor problemen met de verzekering? -O-

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 11:30

Zoolgangster schreef:
geerke schreef:

Inderdaad... het zegt dat we niet met een model-burger te maken hebben... heel vreemd eigenlijk dat die eigenaar zo deed, een normaal mens kan zo'n incident laten betalen door zijn WA verzekering... ik heb begrepen dat de eigenaar idd een WA verzekering had die het gaat betalen.
Waarom dan toch liegen over de identiteit.
Is zoiets vaker gebeurd, waardoor men bang is voor problemen met de verzekering? -O-

Ik krijg het idee dat ze bang was haar hond te moeten laten afspuiten.. en terrecht

switt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 11:40

Het opgeven van een valse naam zegt iddgenoeg lijkt mee..

Heeft dat paard nou zo'n apart oog ?

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 11:44

@smurffie: dat zou idd kunnen, maar er moet best veel gebeuren voordat men een hond afmaakt.
Vergelijk: bij vrienden in de buurt werd een meisje in haar hoofd gebeten door een bouvier, en dat dier werd niet afgemaakt!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 11:45

Zoolgangster schreef:
@smurffie: dat zou idd kunnen, maar er moet best veel iets gebeuren voordat men een hond afmaakt.
Vergelijk: bij vrienden in de buurt werd een meisje in haar hoofd gebeten door een bouvier, en dat dier werd niet afgemaakt!

mijn god.... :(

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 12:22

geerke schreef:

Was ook mijn gedachte toen ik het las. :o Dat doen ze niet zomaar.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 12:25

geerke schreef:
Zoolgangster schreef:
@smurffie: dat zou idd kunnen, maar er moet best veel iets gebeuren voordat men een hond afmaakt.

mijn god.... :(

Ik denk dat het heel erg situatieafhankelijk is.

Zoals bij de bouvier... Viel de hond het kind aan, of kwam het kind naar de hond toe waarna deze uithaalde?
Zelf hebben wij onlangs een hond in laten slapen die agressief was naar vreemden. precies omdat wij wilden voorkomen dat wij in een dergelijk bericht zouden staan als eigenaren die wisten dat hun hond dit kon doen. We zouden het onszelf nooit kunenn vergeven als onze hond iemand verminkt had. Dat maakt de keus helaas niet makkelijker, want voor ons was het een fantastische hond. Maar ik ga offtopic ;)

Ik ben heel erg benieuwd naar de sanctie voor deze eigenaar. Zijn verzekering betaald de kosten wordt er gezegd, maar ik ben toch wel benieuwd om hem nog iets verweten wordt. Nalatigheid of iets dergelijks. Het lijkt mij dat je hier als eigenaar niet zomaar mee weg kan komen omdat je verzekering de kosten wel dekt?