Adelinde en Jerich Parzival (v. Jazz). Foto: Fei.org
Adelinde Cornelissen zal met Jerich Parzival waarschijnlijk pas weer in 2014 de wedstrijdring betreden. De amazone, die kortgeleden nog met Parzival aan de start in Wenen verscheen, meldde aan de Hoefslag: "Zoals het er nu naar uitziet krijgt Parzival voorlopig een lange wedstrijdpauze. Ik heb nog geen planning gemaakt, maar ben niet van plan de hele wereldbekercyclus te rijden. Ik zal de finale zeker niet rijden en verwacht pas in het nieuwe jaar weer in de ring te verschijnen".
Voorlopig neemt Cornelissen de tijd om zich te concentreren op Zizitop (Scandic x Belisar), die zij ook meegenomen heeft naar Wenen.
De 10-jarige nieuwe troef was daar voor het eerst op concours: "Het was even wennen voor hem, niet alleen de reis, maar de gehele entourage daar. Toch deed hij het perfect. Ik heb hem een paar keer in de ring gereden en ook even op het losrijterrein van de springruiters. Het is een geweldig kwaliteitsvol paard. Zeg maar gerust een mooi project."
Ze houdt een wedstrijdpauze, geen trainingspauze?! En onder deze sponsor heeft ze al genoeg gepresteerd, wereldbeker gewonnen en zilver op de OS.. Waarom dan nog een keer de wereldbeker wedstrijden gaan rijden? Kan ze beter dr peilen op het wk richten.