Paarden in beslag genomen in Sint-Oedenrode

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Paarden in beslag genomen in Sint-Oedenrode

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-13 19:35

http://www.ed.nl/ / http://www.bokt.nl

De dierenpolitie heeft dinsdagochtend in Sint-Oedenrode vier paarden in beslag genomen. De dieren werden al geruime tijd verwaarloosd en zij waren ondervoed.

Naar aanleiding van een aanhoudende oproep van een vrouw op Facebook stroomden de meldingen binnen bij de dierenpolitie. De vrouw uit Liempde zette zich al wekenlang in voor de inbeslagneming van de dieren. Sinds het voorjaar stonden de paarden op de wei.

De paarden zijn dinsdag in beslag genomen en naar een onbekende locatie gebracht. Een dierenarts heeft de dieren onderzocht.

chanicha

Re: Paarden in beslag genomen in Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 19:40

Als ze gelijk in beslag zijn genomen moet het wel ernstig geweest zijn. Fijn dat er nog mensen zijn die zich zo inzetten hiervoor.

StalNollie

Re: Paarden in beslag genomen in Sint Oedenrode

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 19:43

zijn niet gelijk in beslag genomen, de instanties waren al enkele keren komen kijken etc. maar werd niks gedaan, er was een oproep gedaan om daar zaterdag te komen en de paarden mee te nemen.
uiteindelijk heeft 144 hier gehoor van gekregen en heeft per direct de paarden opgehaald.

_Prisca_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 19:45

Dat is super dicht bij mij! Had het al mee gekregen via m'n facebook. Zagen er echt uit arme paardjes!! Echt respect dat ze zich zo sterk heeft gemaakt hiervoor!!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 19:47

Dat is slecht zeg! Ook geen bestuursrechterlijke dwang of boete? Meestal beginnen ze daarmee, kijken hebben we niks aan!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 19:58

Zo zeg die zijn echt mager! Terecht dat ze zijn weggehaald.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 19:59

Dat is hier niet zo ver vandaan!
Goed dat er iemand zich hier zo voor heeft ingezet!

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 20:37

Gelukkig zijn ze weggehaald. Vorige week was er al een actie op fb gaande. Rinke en Lianne jullie inzet is dan eindelijk beloond, hopelijk is het niet te laat en komen ze nu goed terecht waar ze eindelijk de liefde en aandacht krijgen die ze verdienen.

Paroeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 21:48

Eindelijk is er iets aan gedaan! Ze stonden eerst vlakbij mijn huis en werden toen nog wel bijgevoerd op aandringen van de buurt bewoners. Verschillende ponys heeft hij gehad en verwaarloosd. Tijd geleden zijn ze dus verhuisd en werden niet meer gevoerd. Ontzettend sneu en hopelijk gaat deze man geen paarden meer houden. Liane heeft een top actie gevoerd!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 22:00

Het is toch ook van de zotte dat er eerst openlijke oproepen om de paarden daar weg te halen moeten worden gedaan voor ze ingrijpen. Zo langzamerhand krijg je de indruk dat ze dieren liever laten creperen dan ze te helpen, schande. En een hele dikke pluim voor de mensen die zich hier voor ingezet hebben.

CherrenJessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 06:17

bigone schreef:
Het is toch ook van de zotte dat er eerst openlijke oproepen om de paarden daar weg te halen moeten worden gedaan voor ze ingrijpen.

"Ze" hebben zich gewoon aan de wet te houden.
Iedereen vind het schandalig. Ik ook. Maar weet ook dat de bedoelingen van een dierenpolitie en een dierenbescherming ook goed zijn, maar dat je paarden niet zomaar per direct in beslag kan nemen.

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 09:10

Amnero schreef:
bigone schreef:
Het is toch ook van de zotte dat er eerst openlijke oproepen om de paarden daar weg te halen moeten worden gedaan voor ze ingrijpen.

Iedereen vind het schandalig. Ik ook. Maar weet ook dat de bedoelingen van een dierenpolitie en een dierenbescherming ook goed zijn, maar dat je paarden niet zomaar per direct in beslag kan nemen.

En dat is maar goed ook, voor hetzelfde geldt hadden ze last van parasieten en deed de eigenaar er alles aan om ze weer op gewicht te krijgen. Soms is dat niet altijd even duidelijk, al is dat in dit geval wel zo.

Wel dichtbij ons trouwens, al kom ik daar vrijwel nooit langs.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 09:11

Amnero schreef:
bigone schreef:

Heb je de foto's bekeken en dan vooral die zwarte?? Dat is niet van drie maanden maar al veel langer aan de gang dus ingrijpen wanneer ze bijna dood zijn is voor mijn gevoel te laat.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 09:59

Mijne had eerst bloedwormen en was zwaar vermagerd nou toen was ik blij dat de dierenpolitie enz der niet in een keer in beslag kon nemen. Nu spreken we hier van een echt misdrijf maarja dat moet altijd eerst aangetoond worden!

CherrenJessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 10:06

bigone schreef:
Heb je de foto's bekeken en dan vooral die zwarte?? Dat is niet van drie maanden maar al veel langer aan de gang dus ingrijpen wanneer ze bijna dood zijn is voor mijn gevoel te laat.

Ben ik met je eens.
Maar jij kan aan de buitenkant niet zien of het paard onderliggende problemen heeft, waardoor ze niet aankomt. Dus een dierenpolitie moet echt eerst een dossier opbouwen alvorens ze overgaan op inbeslagname. Als er echt spoed bij is, zal het ter plaatse geregeld worden.
De nederlandse wetgeving voorziet het gewoon niet anders.

Houd er vooral ook rekening mee dat een paard voor jou en mij wel heel veel waarde heeft, maar wettelijk gezien niet.
En geloof me, er zijn nog veel ergere gevallen in NL.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 10:09

Gatverdamme, wat vreselijk zeg.
Hoop voor ze op een betere toekomst :)
Hoewel er bij een mager dier meerdere problemen kunnen spelen denk ik niet dat 4maal het zelfde probleem kan zijn.
Oftewel verwaarlozing > mishandeling.
Arme beestjes

CherrenJessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 10:11

LukieBradley schreef:
Gatverdamme, wat vreselijk zeg.
Hoop voor ze op een betere toekomst :)
Hoewel er bij een mager dier meerdere problemen kunnen spelen denk ik niet dat 4maal het zelfde probleem kan zijn.
Oftewel verwaarlozing > mishandeling.
Arme beestjes

Dat is niet waar.
De verwaarlozing is het onthouden van de nodige zorg --> art 37 Gezond en Welzijnswet Dieren.
Wat inhoud dat er een dossier opgemaakt MOET worden om aan te tonen dat de zorg onthouden word.

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 13:01

Ik kan gewoon niet begrijpen dat mensen het zo ver laten komen.
OK, deze zijn nu in beslag genomen, hopelijk kunnen en mogen ze goed geplaatst worden.
Maar als ik het lees is dit iemand die bij wijze van spreken volgende maand weer een land vol heeft staan.
Wat is de lol ervan om paarden op een land te kwakken en er vervolgens niet meer naar om te kijken of gewoon te zien dat ze langzaam achteruit gaan in conditie?
Dit zal dan niet iemand zijn die het "boven het hoofd" is gegroeid want dit is al eerder gebeurd.

kayleegevers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 17:21

Ik weet dat ik geen namen mag noemen maar ze zijn van *Knip*. ik ken de paarden ik woon zelf ik sint oedenrode wilde ook naar die opstand gaan maar toen werden ze al weg gehaald GELUKKIG!! De 3 bonte paarden stan al dik 1,5 jaar zo...
Laatst bijgewerkt door LindyH op 27-09-13 20:15, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam verwijderd die niet in het Nieuwsbericht staat.

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 17:29

Wat sneu! En snap het niet als je er al om wat voor reden niet meer voor kan zorgen en krijgt ze niet verkocht, geef ze dan weg. Dit is niet leuk! Als een van die paarden een plek nodig heeft hier is plek! Ze verdienen beter! En kan ze verzorgen. Of als je zelf niet kan zorgen regel dat iemand verzorgt wat de reden dan ook is. Ziek zijn of iets regel het:) desnoods bel je dan zelf de dierenbescherming die je dan misschien kunnen helpen:) Maar zo laten gaan..jammer! Als hij dat vaker zo doet moet er toch een verbod op dieren houden komen en controle dat het zo blijft vind ik!

En wat je zegt als er een paard tussen loopt wat er minder uit ziet denk je aan problemen intern bij het paard of ouderdom want dat kan ook beroert uit zien wat niet is vaak. Maar als ze allemaal zo zijn...niet goed! Ik heb er nu ook een op bloedworm en mager! Ziet er niet uit...maar de 2 die erbij lopen doen het goed ook al moeten die ook tegen bloedworm gedaan worden anders smetten ze elkaar. Die 1ene van mij bleek niet op de reguliere ontworming te reageren achteraf gezien. En dan is het moeilijk doen om het goed te krijgen helaas. Maar dan kan je aan tonen met dierenarts dat je wel goed voor hebt en goed doet.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 19:24

kaylee waarom geef je dan wel een naam vrij als je weet dat het niet mag.

LukieBradley

Re: Paarden in beslag genomen in Sint-Oedenrode

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-13 22:12

Bij mij valt verwaarlozing ook gewoon onder mishandeling :)

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 19:24

Paroeska schreef:
Eindelijk is er iets aan gedaan! Ze stonden eerst vlakbij mijn huis en werden toen nog wel bijgevoerd op aandringen van de buurt bewoners. Verschillende ponys heeft hij gehad en verwaarloosd. Tijd geleden zijn ze dus verhuisd en werden niet meer gevoerd. Ontzettend sneu en hopelijk gaat deze man geen paarden meer houden. Liane heeft een top actie gevoerd!

Zijn dat die paarden die tegenover de DA stonden?

kayleegevers

Re: Paarden in beslag genomen in Sint-Oedenrode

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 11:23

Omdat ik vind dat die meneer eens een keer aan zn veter gezeten moet worden hij is al langer zo bezig 3 jaar terug stond de weide tegenover DA helemaal vol met probleem paar en dan over lichamelijke problemen niet meer verkoopbare paarden
Nog zijn er een aantal verkocht daarna zijn de bonte gekomen die hebben dr zn anderhalf jaar gestaan.
Die man is al langer zo bezig en niet van 1 keer 3 bonte paarden niet voeren!