Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Woogy schreef:luchtzuigers hebben onbeperkt ruwvoer nodig, dan doen ze het nog beter. de maagsappen worden dan continue afgedreven waardoor de klachten ook verminderen..
Cowgirl schreef:Woogy schreef:luchtzuigers hebben onbeperkt ruwvoer nodig, dan doen ze het nog beter. de maagsappen worden dan continue afgedreven waardoor de klachten ook verminderen..
Geld dat niet gewoon voor elk paard?
En dat in combi met veel buiten lopen, vriendjes en paardvriendelijk rijden zal voorkomen kunnen worden en paarden die het al hebben een stuk beter door het leven zullen gaan.
Was onlangs op ene manege hier in de woonplaats en daar stonden er al 3 met een zo'n miracle collar om. Alleen die naam van dat ding al
Cowgirl schreef:Woogy schreef:Was onlangs op ene manege hier in de woonplaats en daar stonden er al 3 met een zo'n miracle collar om. Alleen die naam van dat ding al
thinka schreef:Mijn (parttime)luchtzuiger voer ik inderdaad zo.. maar zo hoor je alle paarden te voeren...
eerst ruwvoer dan krachtvoer.. is al jaren bekend ook.. maar fijn voor de luchtzuigers dat er weer even aandacht aan wordt besteed...
Er is geen sprake van voorkomen, maar van verminderen bij reeds luichtzuigende paarden...
farichta schreef:Wat een non-onderzoek! 7 paarden en een uitkomst die al bekend is... Verder staat er dat luchtzuigen koliek zou veroorzaken terwijl er talloze onderzoeken zijn gedaan waaruit blijkt dat dat gewoonweg niet mogelijk is omdat de lucht niet eens in de maag van het paard terecht kan komen...
En de titel vind ik ook niet kloppenEr is geen sprake van voorkomen, maar van verminderen bij reeds luichtzuigende paarden...
Als elk paard zijn hele leven onbeperkt toegang heeft tot ruwvoer en paard mag zijn, denk ik dat er bijna geen luchtzuigers meer bij zullen komen.. Maar goed, dat is mijn mening
fargo schreef:farichta schreef:Wat een non-onderzoek! 7 paarden en een uitkomst die al bekend is... Verder staat er dat luchtzuigen koliek zou veroorzaken terwijl er talloze onderzoeken zijn gedaan waaruit blijkt dat dat gewoonweg niet mogelijk is omdat de lucht niet eens in de maag van het paard terecht kan komen...
En de titel vind ik ook niet kloppenEr is geen sprake van voorkomen, maar van verminderen bij reeds luichtzuigende paarden...
Als elk paard zijn hele leven onbeperkt toegang heeft tot ruwvoer en paard mag zijn, denk ik dat er bijna geen luchtzuigers meer bij zullen komen.. Maar goed, dat is mijn mening
En helaas is dat ook niet waar of uit te sluiten... Mijn anderhalfjarige -toen nog - hengst - stond in de hengstenkudde in de wei toen hij begon met luchtzuigen.. De Dierenarts die hem moest keuren kon het ook niet helemaal bevatten