Britse automobilist jaagt paard op zodat het in auto belandt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Britse automobilist jaagt paard op zodat het in auto belandt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-13 20:04

http://www.bokt.nl

Penny Matthews and James Matthews hadden afgelopen vrijdag de schrik van hun leven toen hun Tinker, Smithy werd lastig gevallen door een straatracer. De 18- en 25-jarige broer en zus waren met Smithy een ritje aan het maken met de wagen. Vanuit het niets kwam daar een man aangereden in een oranje Ford Fiesta die het paard van zeer dichtbij benaderde en de motor liet spinnen vlakbij het paard. Smithy ging ervandoor met de wagen met broer en zus erin.

James tegen over de BBC: "Die man was ons een tijdje aan het volgen, dus ik sloeg af. Hij bleef achter ons en wilde ons niet in halen. Hij bleef maar gas geven met zijn motor en schold naar ons. Ik vroeg hem daar mee op te houden en ik verzocht hem ons in te halen. Dat deed hij niet. Vervolgens ging Smithy ervandoor."

"Ik dacht werkelijk dat we dood gingen.", aldus Penny. Door de snelheid en bewegingen over de weg brak de wagen op een gegeven moment in de tweeën. De wagen brak vervolgens af en crashte tegen twee geparkeerde auto's. Smithy belandde met zijn hoofd en schouders in een auto. De bestuurder bleef ongedeerd.

Penny belandde bovenop een van de auto's. Zij brak haar ribben en een elleboog. Zowel zij als haar broer hadden flinke schaafwonden van de metalen staven van de wagen.

Volgens Penny heeft de bestuurder van de Fiesta Smithy bewust getreiterd. "Hij was Smithy continue aan het uitlokken door zijn motor te laten ronken. Terwijl we over de weg galoppeerden hielden we op een gegeven moment beiden de teugels vast, doodsbang voor wat zou komen. Smithy was niet te stoppen. Ik dacht dat we iemand zouden doodrijden. Toen brak de wagen onder ons. Het verschrikkelijkste was dat we er totaal niet af konden. We zaten vast, terwijl we richting een aantal auto's gingen. Smithy belandde letterlijk in de voorruit van een auto. De man in die auto zat voorin en kon er nog snel uit komen."

"Ik dacht echt dat we dood zouden gaan. Ik kan niet geloven dat we het overleefd hebben. Terwijl we daar lagen stak de bestuurder van de Fiesta zijn vinger naar ons op. Hij begon te vloeken en racete daarna weg. Hij liet ons daar gewoon liggen. Ongelooflijk!"

Smithy is uit de auto gehaald en is redelijk ongedeerd. Lichamelijk dan. Volgens Penny heeft hij er mentaal weldegelijk wat aan over gehouden. "Hij was altijd heel vriendelijk, maar hij raakt nu in paniek als we hem willen benaderen." James: "Smithy is gewend aan zwaar verkeer en altijd bomproof geweest. Ik weet niet of we hem ooit nog op de weg kunnen krijgen."

De bestuurder van de Ford Fiesta is nog niet gevonden. De politie is op zoek naar de bestuurder van de Fiesta. James: "Ik heb dit nog nooit meegemaakt, terwijl ik mijn hele leven al in de paarden zit. Dit is ontzettend dom en gevaarlijk. Hij moet gepakt worden. We hadden wel dood kunnen wezen."

Bekijk hier foto's van de familie Matthews, het paard en de wagen.

BigOne

Re: Britse automobilist jaagt paard op zodat het in auto belandt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 20:08

Het zal wel aan mij liggen ( blij dat het naar verhouding goed is afgelopen) maar als iemand dit soort geintjes uithaalt en er blijkbaar zolang naast heeft gereden dan neem je toch het kenteken op ??

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 20:09

Dat zou ik ook denken, zonder kenteken kom je niet ver... Maar ik mag hopen dat ze hem te pakken krijgen en dan zou ik persoonlijk..... _-:(

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 20:09

ongelooflijk, wat bestaan er toch gestoorde mensen

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 20:14

Als je paard er vandoor gaat en moeilijk doet heb je vrij weinig tijd om een kenteken te noteren lijkt mij.

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 20:16

Een oranje Ford Fiesta straatracer lijkt me toch opvallend genoeg om te kunnen terugvinden.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 20:19

bigone schreef:
Het zal wel aan mij liggen ( blij dat het naar verhouding goed is afgelopen) maar als iemand dit soort geintjes uithaalt en er blijkbaar zolang naast heeft gereden dan neem je toch het kenteken op ??

Ja je probeert dan toch iets van t nummerbord te onthouden?
Ze kijken wel erg 'zielig' op de foto's. Paar raakt in paniek als ze m benaderen, maar op de foto staat die doodbraaf naast hun met hen enge krukken..

Blijft natuurlijk idioot dat iemand zoiets doet en zeker traumatisch voor zowel paard als mens, maar dan ga je toch denken dat het verhaal hier en daar wat aangedikt wordt.

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 20:19

Bij de foto staan wat leuke reacties :l

'Laten we paard en wagen maar van de weg halen, is wel heel ouderwets' en 'Eigen schuld, als hij niet bomproof is laat je hem toch niet op de weg'?. Ehm, ik zou eerder die malloot in die auto van de weg plukken :?

Floorlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 20:21

wat een mafkees! dan ben je echt niet goed bij je hoofd! gelukkig is het redelijk goed afgelopen, nu hopen dat het paard er mentaal ook weer bovenop komt, zo sneu!

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 20:21

Wat een idioot. Verwensingen mogen niet op bokt dus die zal ik maar achterwege laten.

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 20:27

ja ik denk dat je eerder bezig bent met je paard ipv van een nummerbord , denk dat je die als eerst inder controle wilt krijgen.

nu maar hopen dat de daders zekers gepakt gaan worden ,,

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 20:31

bigone schreef:

Waarschijnlijk hebben ze daar in alle paniek niet aan gedacht.
Wel knap dat ze het type auto hebben onthouden.

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 20:36

jorretje schreef:
bigone schreef:

Ja je probeert dan toch iets van t nummerbord te onthouden?
Ze kijken wel erg 'zielig' op de foto's. Paar raakt in paniek als ze m benaderen, maar op de foto staat die doodbraaf naast hun met hen enge krukken..

Blijft natuurlijk idioot dat iemand zoiets doet en zeker traumatisch voor zowel paard als mens, maar dan ga je toch denken dat het verhaal hier en daar wat aangedikt wordt.

ik ben het met jou eens. dat neemt niet weg dat het niet normaal is ( _-:( )wat diegene heeft gedaan...

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 20:40

Ik heb een vermoeden dat dit zigeuners zijn en die hebben daar toch een iets andere reputatie als 'normaal' volk. Sommige mensen zien het als sport om hun te kunnen treiteren. Desalniettemin is dit schandalig! :n Zoiets doe je gewoon niet, ge speelt met levens. :oo

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 20:49

Pff, verschrikkelijk zeg :n Zigeuners, duitsers, afrikanen, eenhoorns of olifanten, je treitert iemand zijn dier toch niet net zolang totdat er wat gebeurd wat fataal had kunnen aflopen?! Wat een idioten lopen er toch rond.

anniekb94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 21:15

Verschrikkelijk dat er nog zulke mensen bestaan, jammer genoeg zijn er genoeg van... Heb ook eens met mijn paard in het prikkeldraad gehangen omdat een autobestuurder achter me opzettelijk bleef toeteren, terwijl mijn paard al bang was van de hond die pal voor haar op de weg stond (geen vriendelijke hond). Volgens de autobestuurder moest ik 'gewoon even aan de kant', maar dat kon niet want de desbetreffende man stond met zijn auto voor het enige veilige plekje in de berm. Toen hij maar bleef toeteren en mijn paard daar zo erg van in paniek raakte ging bij mijn paard de turbo op achterwaarts, waardoor mijn paard met zijn kont in het prikkeldraad belandde...

Mandy_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 21:22

Bah rot automobilisten, dit heb ik jaren terug ook meegemaakt (bestuurder die doorrijd). Wel net iets anders maar toch. Hier loopt een stuk van de ruiterroute (100meter) langs een 80 weg (weg ligt lager dan het pad) daar had ik al heel wat vaker gereden. Maar toen er 2 vrachtwagens van achteren beiden gingen lopen claxoneren naar mijn pony met zon zware luchthoorn sloeg mijn pony op hol. Ben toen met pony en al op de weg in volle galop onderuit gegaan. Dit moeten ze echt gezien hebben, want we gingen gelijk op met de vrachtwagens, en die gasten bleven doodleuk verder gaan met claxoneren. De vrachtwagens zijn doorgereden. De man die erachter reed had alles gezien. Maar had ook alleen zijn gedachten bij mij en mijn pony gehad en niet eraan gedacht om een kenteken op te schrijven.

En zelf denk je alleen ik ga zo dood, en niet oh laat ik eens kijken wat het kenteken is. Als ik geen cap had gedragen had ik het toen ook niet overleefd.

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 21:53

Mijn excuses dat ik het moet zeggen maar ik hoop dat diegene die zo achterlijk deed zijn auto in de prak rijd. Hij creeert bewust (!) een gevaarlijke situatie en ik geloof dat hij zijn rijbewijs opnieuw moet halen want dan ziet hij dat paarden op de weg mogen.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 22:11

Karma is a bitch... mocht dit verhaal daadwerkelijk zo zijn gegaan als hier gezegd wordt... dan krijgt die automobilist vast een keer een koekje van eigen deeg

Espritfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 22:14

Het spijt me zeer, allemaaal heel erg maar de gezichten??

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 23:30

Zou jij vrolijk kijken als dit jou was overkomen, Benthe?

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 00:03

Het gaat erom dat dit verhaal klopt, en dan mag hij van mij morgen in een heel diep ravijn terechtkomen.

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 05:21

Dit is echt het zoveelste zieke bericht uit Engeland. Krijg toch een beetje een raar idee bij dat land tegenwoordig.

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 08:02

Lijken me ook Travellers, weet niet of iemand die programma's wel eens gezien heeft, maar die hebben hele eigen normen en waarden (ook wat hun paarden lees Tinkers betreft maar dat terzijde :o )
Er zal wel wat vooraf gebeurd zijn, maar neemt niet weg dat dit een idiote actie is van die automobilist en de familie van de betrokken broer en zus hebben echt wel hun manier om dit af te werken, want zo'n auto is toch wel snel op te sporen denk ik, ook zonder kenteken. Hopelijk komt paard er mentaal ook overheen.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 15:09

Travellers dus er zal wel wat vooraf gebeurd zijn.. Als je ipv travelers allochttonen in had getikt dan was het ineens zware discriminatie :=

Ik kan de site niet openen, weet dus ook niet of het travellers zijn of weet ik veel. Blijft gewoon een zieke gek :n Hoop dat ze hem op kunnen sporen. In zo'n moment denk je niet echt aan het kentteken lijkt mij.