Paarden mogen niet op het fietspad

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Paarden mogen niet op het fietspad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-13 19:44

http://www.hoofddorpsecourant.nl

Het is niet toegestaan dat er paarden op het fietspad komen. Dat zei wethouder Steffe Bak van Openbare Ruimte donderdag tijdens de raadsvergadering in antwoord op mondelinge vragen van HAP-raadslid Peter van Groenigen.

Van Groenigen zei dat de paardensport floreert in Haarlemmermeer en dat dit op zich een goede ontwikkeling is, maar dat je de toename aan paarden ook kunt zien aan de vele uitwerpselen. Vooral op fietspaden zou het wemelen van de paardenpoep.

Het raadslid sprak over een recent incident met een fietsster op hoge hakken, die voor een verkeerslicht op de Bennebroekerweg met haar luxe schoenen wegzakte in een verse hoop paardenpoep. Volgens wethouder Bak zou dat dus niet mogen gebeuren, omdat paarden helemaal niet op het fietspad mogen komen. HAP-raadslid Van Groenigen achtte het verstandig om dit breed bekend te maken aan alle paardeneigenaren, manegehouders en alle anderen die geregeld met paarden de weg opgaan.

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 19:46

hahahaha dan was die fietsster vast op weg naar Hans Anders. Als je zo`n mesthoop niet ziet liggen.... :')

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 19:47

Is dit nieuws? Het is toch algemeen bekent, iedereen die de verkeerslessen op de basis school heeft gevolgd weet dat een paard op de weg thuis hoort.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 19:47

Alhoewel ik het begrijp, zie je toch als fietser waar je je voeten neerzet? :+

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 19:48

Dat paarden niet op het fietspad mogen, is nooit anders geweest. Het wordt alleen wel vaak gedoogd. Eigenlijk dus niets nieuws...

shirleyp
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 19:49

Hahaha! Nou... Dat is een waar incident zeg! Met je Manolo Blahnik's in de paardenpoep :') Haarlemmermeer lijkt me een prachtige plek, als dit toch het ergste is wat er gebeurt :D

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 19:50

"Persoonlijk vind ik "wegzakken" in paardenpoep nou niet echt een incident te noemen :').
En die fietsster zag die hoop niet liggen dan? Ik bedoel maar, een paardendrol is niet te missen hoor, zeker als hij de grote heeft "waar je in wegzakt".

Agja, de wegen in barendrecht zijn gevaarlijk om op te rijden(80 km weg ga ik niet op rijden), de bermen worden contuni open en dicht gegooit en zijn dus ook gevaarlijk. Geen enkele politieman heeft mij ooit aangesproken over het feit dat ik het fietspad gebruik. Als je je netjes gedraagd en dus je shit achter je opruimt is er niks aan de hand.
En zolang hier geen ruiterpaden worden aangelegd, blijf ik op het fietspad.

shirleyp
Blogger

Re: Paarden mogen niet op het fietspad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 19:51

Ik denk idd ook niet dat ze erg blij worden als we allemaal 'netjes' op de weg gaan rijden :=

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 19:53

Ga toch niet op de Weg rijden waar mensen 60/80 rijden :?
Gewoon fietspad :)
Edit; dan krijg je weer gezeur van automobilisten dat we zo 'sloom' gaan!
Laatst bijgewerkt door Legoblokje op 08-09-13 19:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 19:53

Ik vraag me dan eigenlijk wel af, ondanks dat het oud nieuws is, wat ze liever hebben:
mest op het fietspad of paardenmoes op een 60-km weg waar iedereen standaard 80 rijdt. :+

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 19:54

shirleyp schreef:
Hahaha! Nou... Dat is een waar incident zeg! Met je Manolo Blahnik's in de paardenpoep :') Haarlemmermeer lijkt me een prachtige plek, als dit toch het ergste is wat er gebeurt :D

Precies wat ik dacht. Inderdaad een hoop gedoe om niets. Ik kies ook voor het fietspad als dat de veiligste optie is.
Misschien kunnen we als ruiters dan zoveel mogelijk onze poep in de berm schuiven, want als dat het enige is waar ze over klagen lijkt me het probleem gemakkelijk uit de wereld te helpen.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 19:54

Werkelijk? Voorpaginanieuws?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 19:55

Het ''voorpagina nieuws niveau'' is weer hoog...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 19:56

Is het nog steeds komkommertijd? Heb van de week op fz iets langs zien komen over cabaca (was het toch?) maar daar kan ik dit niet echt in plaatsen

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 19:57

Misschien volgende keer met oude gympen gaan fietsen??

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 19:58

Eens met bovenstaande.

Daarnaast, ik kies voor mijn eigen veiligheid en dat van automobilisten en rijd dus op het fietspad of in de berm ernaast. Poep ruim ik altijd op door het van de weg de berm in te schoppen.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 20:00

shirleyp schreef:
Ik denk idd ook niet dat ze erg blij worden als we allemaal 'netjes' op de weg gaan rijden :=

Idd, als ik al stappend op een 80 km weg ga rijden. Mag wel in precipe, maar lijkt mij alleen maar levensgevaarlijke situaties uitlokken.
Ze kunnen beter zakken uitdelen zoals ze bij hondenpoep doen en meer vuilnisbakken neer zetten. Gelukkig heb ik een hele fijne buurt en weet men altijd dat ik na mijn buitenrit netjes de mest kom ophalen en meestal poept hij zelf in de berm (draaid zijn kont de berm in en poepen maar!). Het is puur dat ik liever niet afstap omdat ik voor de gezondheid van mijn paard en behoud van mijn zadel opstap met kruk. Paard is er braaf genoeg voor om overal op en af te stappen, maar zonder krukje doe ik het liever niet en dus enkelt in noodgevallen. Poep opruimen zie ik niet als noodgeval, en ik vertel de mensen altijd netjes dat ik het kom opruimen. En ik kan jullie uit eigen ervaring vertellen, met goodwill van jezelf maak je een hoop goodwill bij anderen mensen los.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 20:02

Maar goed, als je de keuze hebt tussen fietspad en 80 km weg, kan je er ook voor kiezen ergens anders te gaan rijden natuurlijk...

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 20:04

OMG... Durven mensen daar werkelijk dramatisch over te klagen bij de gemeente terwijl er tegelijkertijd over gifgassen en napalmbommen wordt gediscussieerd :')

Wellicht als ze de weg wat veiliger maken voor paard en ruiter (Sire reclames op tv bijv.) er minder ruiters op het fietspad gaan. Dan hoeven "bekakte" vrouwtjes niet met hun hakken in de stront..

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 20:05

Niet iedereen heeft die keuze :Y)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 20:06

LadyMadonna schreef:
Maar goed, als je de keuze hebt tussen fietspad en 80 km weg, kan je er ook voor kiezen ergens anders te gaan rijden natuurlijk...

Ja, het is altijd zo zwart/wit natuurlijk. God verhoede dat je een stuk over een 80 km weg moet om bij opengestelde gebieden te komen en dat je daarom voor het naast de 80 km weg gelegen fietspad kiest :D, bijvoorbeeld.

Geryon

_O-

Zou nooit de weg op gaan als er een fietspad is. Ga toch echt voor mijn eigen veiligheid en die van mijn paard. Maak altijd wel wat mee als ik op de weg rijd.

miss_lizje

LadyMadonna schreef:

Als je in de polder woont heb je niet zo veel keus..... Dan ben ik al blij dat ik op een fietspad kan in plaats van de weg. En dan mijd ik de smalle dijkjes al. Niet elke regio/dorp/stad heeft goede ruiterpaden. Barendrecht heeft er officeel niet eens 1! Maar ik nodig je graag uit om een keer hier te komen rijden, dan zie je vanzelf dat het fietspad het veiligst is voor iedereen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 20:09

Als ik moet kiezen tussen een 80 kilometer weg en een boete voor op het fietspad ga ik toch echt voor de boete....

Wie ooit bedacht heeft dat een paard op een 80 kilometer echt hoort s echt van lotje........

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 20:09

LadyMadonna schreef:

Nou als ik naar het bos wil wat op 20 minuten afstand ligt van de stal, ga ik nog steeds niet op de 80km weg lopen met mijn paard, kies ik toch echt voor het fietspad. Heb geen rijbewijs dus kan ook niet de trailer pakken en vindt nogal een duur grapje voor een buitenritje. Binnenbebouwde kom wil ik de poep nog wel opruimen, maar buitenbebouwde kom hier in de omgeving met veel boeren ga ik daar echt niet aan beginnen. Kan ik ook gaan klagen over de boeren die over het fietspad heen moeten rijden vanaf het land, dat die een hoop rotzooi op het pad achterlaten :') .
Hier trouwens ook geen ruiterpad te vinden tenzij je eerst naar het bos gaat.