Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
mirim schreef:Dit is dus ook een reden dat ik besloten heb om te stoppen met recreatief rijden langs de weg en me maar weer toe te leggen op dressuurrijden in een rijbak.
Mijn paard is echt bomproof, maar de vouwen worden letterlijk uit mijn broek gereden. Spiegels van auto's tikken mijn voet uit de beugel...ik ben er klaar mee.
Het ligt niet aan mijn paard, maar er komen achter elkaar door zoveel prikkels bij hem binnen dat hij het ook niet meer handelen kan. De auto's rijden te hard en het zijn er gewoon te veel achter elkaar, het is te druk.
benangelique schreef:Hoe de weg ook ingericht is, er is te weinig kennis bij weggebruikers over paarden in het verkeer. Daar zou tijdens de rijopleiding best wat meer aandacht naar toe mogen
benangelique schreef:Hoe de weg ook ingericht is, er is te weinig kennis bij weggebruikers over paarden in het verkeer. Daar zou tijdens de rijopleiding best wat meer aandacht naar toe mogen
Trouwens, ze hebben de automobiliste ook niet kunnen pakken, aangezien je op zo'n moment echt niet denkt aan een nummerplaat onthouden.
Over het laatst was ik aan het fietsen op het fietspad naast een drukke weg en er reed een auto aan 70km/u op nog net geen 10cm van mijn stuur!! Heel hard geschrokken en in paniek was ik! Ik begin er ook klaar mee te zijn! Hevonen schreef:Zo ontzettend stom! Mensen snappen kennelijk niet dat een dier, elk dier, niet alleen een vluchtdier, enorm kan schrikken en dat de gevolgen ernstig kunnen zijn.
De negentienjarige dochter van een vriendin van mij is jaren geleden doodgereden toen ze met haar paard aan de hand langs een binnenweggetje liep. De automobilist is doorgereden.