Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Woogy schreef:en daarom lieve mensen zijn de onderbenen van een paard slecht doorbloed
Tof dat er steeds meer van onze vrienden hergebruikt kan worden alleen rest de vraag...hoe in vredesnaam kom je erop
Woogy schreef:en daarom lieve mensen zijn de onderbenen van een paard slecht doorbloed
Tof dat er steeds meer van onze vrienden hergebruikt kan worden alleen rest de vraag...hoe in vredesnaam kom je erop
ik zie het probleem niet zo, paarden worden nu toch ook geslacht? Zou het wel mooi vinden als er dan nog iets nuttigs mee gedaan wordt. Dinopino schreef:correctie wat betreft bestraling. Het klopt dat de sponsjes (waarin dus de pezendelen verwerkt zijn) ingepakt gesteriliseerd worden door bestraling, maar dit gaat gewoon door de verpakking heen. Er is nog geen geschikte manier gevonden om de pezen steriel uit het lichaam te krijgen en steriel in de spons te verwerken en dat nog steeds steriel in te pakken. Vandaar dat alles gesteriliseerd moet worden. Zowel verpakking als ook de sponsjes.Om het geheel ook echt steriel te krijgen kan men het niet echt verhitten. Hierbij zouden de eiwitten vernietigd worden. Daarom worden de verpakking van de pads radioactief bestraalt. Natuurlijk wordt het product zelf niet bestraalt.
marjotje82 schreef:Ja klopt wij gebruiken dit al enige jaren op de ok!
Nooit geweten dat t paarden pezen bevat.
Interessant stukje
want van die roemeense slachtpaarden worden we niet zo blij natuurlijk. wittepit schreef:marjotje82 schreef:Ja klopt wij gebruiken dit al enige jaren op de ok!
Interessant stukje
Ja, grappig, ik wist het ook niet! De wondersponsjes voor als het echt niet stolt.
Helemaal prima toch, nou nog een beter leven keurmerk eropwant van die roemeense slachtpaarden worden we niet zo blij natuurlijk.
marjotje82 schreef:Ja klopt wij gebruiken dit al enige jaren op de ok!
Interessant stukje
Woogy schreef:Er zullen altijd paarden geslacht worden en als het betekend dat er meer van zijn delen hergebruikt kunnen worden vind ik dat een heel mooi iets, zo gaat er steeds minder verloren en worden onze onbetaalbare vrienden steeds meer gewaardeerd om wie ze zijn.
janderegelaa schreef:Ilse_123 schreef:interessant![]()
Al snap ik niet zo goed waarom perse paardenpezen. Het nut van de pezen is (als ik het goed begrijp) om het op te vangen en tegen te houden als een vlies, dan zou het zelfde effect toch kunnen met bv. varkenspezen?
Lezen...paardenpezen worden het best geaccepteerd.