Man raakt gewond bij achtervolging paardenbeul

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Man raakt gewond bij achtervolging paardenbeul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-13 18:54

http://www.rtlniews.nl

De gruwelijke beelden van mishandelde paarden in Belgisch Limburg gaan de wereld over. En terwijl de politie nog altijd niet weet wie de beul is, was hij bijna ontmaskerd.
Patrick Vanaeken uit Sint-Truiden stond een paar weken geleden oog in oog met de man die al zeker vier paarden ernstig mishandelde. Dat vertelt hij in de Vlaamse krant Het Laatste Nieuws.

De 39-jarige Vanaeken achtervolgde de man, totdat die een stapel grote fruitkisten omduwde. Daardoor viel Vanaeken en brak hij zijn voet. "Hij lachte mij nog uit en verdween daarna."
Vanaeken is al een keer geopereerd aan zijn voet en dat moet binnenkort nog een keer gebeuren. Maar hij heeft wel een - vage - beschrijving van de beul kunnen geven. "De man droeg zwarte kleren en had een bivakmuts over zijn hoofd. Hij is ongeveer 1.80 meter lang en mager gebouwd."

Het slachtoffer weet één ding zeker: de beul, die onder meer de rug van een jong veulen bewerkte met een slagersmes, moet gestopt worden. "Als de politie de beul niet kan vatten en hij toevallig nog eens in mijn buurt komt, dan rij ik met mijn auto over hem heen!"

Zie ook: [VN] Opnieuw paarden mishandeld in België

DynamiteS

Re: Man raakt gewond bij achtervolging paardenbeul

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 19:13

arme man :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 19:18

Hier staat toevallig vandaag in de krant dat de politie twijfels heeft dat het verhaal wel klopt (zouden teveel tegenstrijdigheden inzitten ofzo) ... Tegenwoordig weet je niet meer wat waar is en wat niet, alsof het nog niet moeilijk genoeg is :=

sneppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 19:56

Wie weet is hij het zelf wel. :x
Hij ziet wel dat hij uitgelachen wordt maar kan dan geen duidelijke beschrijving geven. En beschrijft vervolgens een klassieke inbreker qua kleding.
Als er nu een aantal weken niks meer gebeurt..............

Zal je maar overkomen dat je je paard zo verminkt aantreft op de wrei, brrr moet er niet aan denken. ;(

ClaudiaDer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 20:51

Het klinkt allemaal te perfect, de stapel fruitkisten die omgegooid zijn zie je eigenlijk alleen in slechte films. De kleding zoals eerder gezegd is ook weer iets wat het verhaal gek maakt. Maar mocht het waar zijn, dan zijn ze weer een stapje dichterbij de dader!

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 21:44

Stapel fruitkisten die omgegooid worden, is er dan geen fruitman erbij in de buurt die de vallende man en de wegrennende gesingaleerd heeft ? :)*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 22:16

Raar verhaal van meneertje :)
-er moeten toch meer bij de fruitbakken zijn? Evt. Markt = drukte
-bivakmuts op op straat? Lijkt me erg opvallent!

Wat als ie zn voet heeft gebroken, er misbruik van maakt, en zelf de dader is.. Zijn de paardjes een paar weken veilig!
Zet die man in een verhoor, omdat ze hem nog eens als getuige willen horen, waar viel hij? Waren er mensen? Welke kant gaat die op? Doorvragen, en later bijvoorbeeld weer die kantvraag, verspreekt hij zich?!

Xx

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 22:19

's nachts zal er niet veel volk rondlopen denk ik zo ... tussen die fruitbakken ... En de beul zal ook niet overdag met die bivakmuts rondlopen...
Man is zelf ook niet de dader, want dit is al veel eerder gebeurd (altijd zo handig als sites pas weken later met "nieuws" komen..) en ondertussen is dat veulen slachtoffer geworden... (terwijl die man nog gewoon in het ziekenhuis ligt, als ik het goed begrijp).

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 22:22

Misschien had hij een heldhaftig verhaal nodig omdat hij zijn voet had gebroken tijdens de wilde nacht met een maîtresse :')

Nee geintje natuurlijk!

Maar hoe weet die man zeker dat hij oog in oog stond met die beul en niet met een 'gewone' dief?

Rochlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 22:27

Joaltijd schreef:
Raar verhaal van meneertje :)
-er moeten toch meer bij de fruitbakken zijn? Evt. Markt = drukte
-bivakmuts op op straat? Lijkt me erg opvallent!

Wat als ie zn voet heeft gebroken, er misbruik van maakt, en zelf de dader is.. Zijn de paardjes een paar weken veilig!
Zet die man in een verhoor, omdat ze hem nog eens als getuige willen horen, waar viel hij? Waren er mensen? Welke kant gaat die op? Doorvragen, en later bijvoorbeeld weer die kantvraag, verspreekt hij zich?!

Xx

Het gaat niet om fruitbakken van een marktkraam, wel om de bakken die in het veld klaar staan voor wanneer de appel- en perenpluk begint. (Dit soort bakken dus)
Die bakken kunnen dus heel goed onbewaakt zijn, zelfs overdag.

Ik zeg niet dat ik het hele verhaal geloof, het klinkt me allemaal wat te heldhaftig in de oren. Hoe het ook zij, hopelijk wordt die psychopaat snel betrapt, opgepakt en gestraft.

EDIT:
Ondertussen worden er ook al volop mensen valselijk beschuldigd. Op Facebook verscheen gisteren een foto van de zogenaamde paardenbeul, gevolgd door een oproep om hem te "lynchen". De man werd uiteraard prompt overstelpt met haatmails en dreigementen, terwijl niets erop wijst dat hij iets met de zaak te maken heeft. De gevaren van sociale media... (Bron: Het Belang van Limburg)
Laatst bijgewerkt door Rochlie_ op 10-08-13 22:34, in het totaal 3 keer bewerkt

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 22:32

Aryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 22:39

Het filmpje komt wel geloofwaardig over iig.

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 09:29

Idd .
Gelijk beschuldigingen van is ie het zelf niet.etc.
Tot nu toe zijn het wel de personen die een wacht op gezet hebben en ook daadwerkelijk de beul.proberen te pakken.

Ik hoop dat ze hem snel te pakken hebben.
Arme paarden.

Rochlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 09:35

Zo'n wacht kan ook best gevaarlijk zijn, lijkt me. Elke voorbijganger wordt verdacht, voor je het weet hebben ze een onschuldige onder handen.
Ik zeg niet dat een buurtwacht nutteloos is, integendeel, het is goed dat die mensen voor elkaar een oogje in het zeil houden. Maar dat mag niet omslaan in massahysterie, want daar komen ongelukken van.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 09:41

Dat er tegenstrijdigheden in zijn verhaal zitten geloof ik wel: je kan zien dat iemand je uitlacht, maar je ziet zijn gezicht niet omdat ie een bivakmuts opheeft? Zit daar dan ook een mond opening in?

Ik geloof echt niet dat hij de dader is, maar wel dat hij wat zag, en toen zijn voet brak.

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 09:42

In dit geval stond er een man bij hun paarden met bivakmuts en een breekijzer.
Geloof dat ik dat toch ook niet als onschuldig zou zien.
Zoals het filmpje zegt.
Filmpje geeft ook aan dat kinderen de man ook gezien hebben.

Ik hoop dat ze hem snel te pakken hebben.

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 10:01

Is er eindelijk een groepje mensen die er iets aan proberen doen en dan worden ze nog gezien als dader ook?!
Die bakken staan daar onbewaakt, dat is altijd zo, blijkbaar is er een fruitbomen plantage achter de weides en de dader is langs daar gevlucht. Kan best zijn dat hij wat gestapelde bakken omgeduwd heeft en de man er over gevallen is met alle gevolgen van dien. Waarom zo achterdochtig?!
Ik denk dat de beschrijving eerder wat moeilijk is, want in het filmpje zeggen ze dat de kinderen hem ook gezien hebben, maar dat het een gespierde man was en hier is het een magere man :? Ieders interpretatie is anders natuurlijk, waardoor een beschrijving vaak niet klopt.
Over het uitlachen, in een bivakmuts zit toch wel vaker een opening voor neus en mond? Verder is het goed mogelijk dat hij de dader zelf heeft horen lachen, of misschien heeft de dader niet gelachen, maar heeft hij het zo geïnterpreteerd? Ik vind het niet zo vreemd, alles kan prima uitgelegd worden :j

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 10:03

moet zeggen dat ik het een grootspraakverhaal vind en je zou haast denken dat ie zelf de beul is, weet het niet vreemd is het wel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 10:28

Het verhaal klinkt voor mij op zich ook geloofwaardig :j
Alleen stond dus in de krant dat het volgens de politie toch niet zou kloppen (stond natuurlijk niet in detail bij wat of hoe). Wil daarom niet zeggen dat die man meteen maar zelf de dader is :+

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 12:46

Wat er ook van waar is of niet,als de beul gepakt word mogen ze hem/haar van mij de kogel geven! -:(-

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 14:12

funnyhorses schreef:
Wat er ook van waar is of niet,als de beul gepakt word mogen ze hem/haar van mij de kogel geven! -:(-

helemaal mee eens, liefst nog rustig bewerken met een mes, dat die zelf maar flink kan pijnlijden

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 15:56

Nee die behoefte heb ik dan weer niet Niekj_Jente := hahahaha maar begrijpen doe ik het zeker. :j
Maar wat mij betreft hop een spuit in die donder en weg ermee >;) ,zoiets wil je toch niet los tussen de mensen én dieren hebben lopen? _-:(
Denk dat diegene dan ook zn rust heeft want lijkt me niet lekker leven als je zulke gelusten hebt %) brrrr

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 17:19

het moet niet gekker worden, hopelijk word die snel op gepakt en vast gestoken

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 02:15

Ik vind het zwaar dat hij nu zelf verdacht wordt!

Bivakmutsen zitten wel degelijk mondopeningen in, alleen de neus heeft geen opening. Verder vind ik veel van de dingen kloppen! Wat voor de een een gespierde man is kan voor de andere een slanke man zijn. Ik hoop dat de man of vrouw die deze vreselijke dingen veroorzaakt snel gepakt wordt. En niet gelijk de kogel hoor. Maar lekker zijn hele godgandse leven in een kamertje van 2 bij 2 meter. Zodat hij zijn zonde kan overdenken zonder ook maar enige luxe! Wat een psychopaat zeg ik heb er geen woorden voor.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 08:34

Dancie dan kost zo'n malloot alleen maar geld!Dat heb ik voor zulke monsters niet over. :(