Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sjors schreef:Chillen voelt een paard helemaal niet , voor dat die het doorheeft zit de naald er al in .
Edit : chippen bedoel ik natuurlijk
Anoeska27 schreef:Sjors schreef:Chillen voelt een paard helemaal niet , voor dat die het doorheeft zit de naald er al in .
Edit : chippen bedoel ik natuurlijk
Dat is wel een beetje afhankelijk van je chipper. Die van het KWPN uit mijn oude regio was bang en onhandig en dan is het een lastig karwei. Degene die ik in deze regio heb is top en dan is het inderdaad een klusje van niets.
Voor mensen is het al afzien, maar die kiezen er nog zelf voor. Dieren kunnen de keuze niet maken, die moet je er dan toch tegen (willen) beschermen, zowel als eigenaar als organisatie. Femek2902 schreef:Van chippen kan een veulen ook flink flippen hoor... Ik heb er vaker bij staan kijken en menig veulen staat behoorlijk te springen..
pillow schreef:volgens de Leeuwarder courant ging het om een 22 jarige merrie. En het veulen zou bij het brandmerken helemaal over de rooie zijn gegaan en door de hitte in elkaar gezakt zijn. Het is wel erg als je zoiets overkomt
Anoeska27 schreef:Branden doen ze in Nederland niet meer, bovendien heb ik daar nog nooit een veulen van zien flippen.