Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Amaris schreef:heeft niets met 'paardenvlees eten' te maken. De slagers die hier in NL paardenvlees verkopen weten je tot op het adres het slachthuis te vertellen waar het vandaan komt, en dat is echt wel uit NL.
Niets lekkerders dan een NL paardenbiefstukje hoor. Kan geen biefstuk tegenop.
Maar het wordt wel in Belgie verkocht! Daarom moet ik wel opletten haha
Amaris schreef:De slagers die hier in NL paardenvlees verkopen weten je tot op het adres het slachthuis te vertellen waar het vandaan komt, en dat is echt wel uit NL.
delerium schreef:Wat toch eigenlijk bij de wilde spinnen af is.
Ik eet nu al een heel aantal jaar geen vlees meer, maar het zou toch gewoon een schandaal moeten zijn als er een dier onjuist behandeld wordt? Het lijkt allemaal zo normaal geworden te zijn, het is gewoon een bijzonderheid als er een slachtdier een goed leven en goede dood heeft...
paars schreef:Heel goed dat dit aan de kaak wordt gesteld.Amaris schreef:De slagers die hier in NL paardenvlees verkopen weten je tot op het adres het slachthuis te vertellen waar het vandaan komt, en dat is echt wel uit NL.
Als je het bij een goeie slager haalt dan is dat idd zo. Betaal je ook dan een eerlijke prijs ervoor. Vaak echter willen mensen voor een duppie op de eerste rang zitten en zwichten voor de kiloknallers of de laaggeprijsde winkelketens. Ik eet veel minder vaak vlees dan vroeger en als ik het koop, dan wil ik wel dat het een eerlijk stukje vlees is. Betaal dan liever wat meer, maar ik weet dan wel dat het dier een goed leven heeft gehad en het vlees is smakelijker.