Volgens de stentor.nl is gisteren op de A50 ter hoogte van Heerde een paard uit de trailer gekomen. Volgens de website was dit mogelijk omdat de laadklep naar beneden viel. De combinatie reed op dat moment op de snelweg. Het paard wist uit de trailer te komen. Vermoedelijk heeft het paard zich weten om te draaien in de trailer en vervolgens de laadklep open gekregen. Achteropkomende automobilisten probeerden het paard te ontwijken. Twee auto’s kwamen daardoor met elkaar in botsing.
Volgens de politie is er alleen sprake van blikschade. Ook de verwondingen van het paard vallen mee. Het paard heeft op het eerste gezicht alleen wat schaafwonden.
Omstanders wisten het paard weer in de trailer te krijgen, waarop de eigenaar weer verder kon.
Update: Een reactie namens de eigenaar lees je hier.
Dat is heftig, gelukkig nog vrij goed afgelopen....
meganx
Geplaatst: 19-07-13 15:19
wat een nachtmerrie voor de eigenaar en bestuurders van de weg
pleiada
Geplaatst: 19-07-13 15:19
Lijkt me echt niet leuk
afwasborstel
Geplaatst: 19-07-13 15:21
Dus dat paard heeft zich eerst omgedraaid om vervolgens de klep zonder verder schade open te maken (lijkt mij dat je deze anders niet meer dicht kan doen) is eruit gesprongen en liet zich weer laden daarna... soort knap...
*probeert het zich voor te stellen*
Maar even serieus, denk dat je jezelf het apelazerus schrikt als dat voor je gebeurd...
Killed
Lijkt me dan toch dat de achterklep en achterstang niet goed dicht waren
Bhodi
Jeetje zeg! Dat een trailer zo makkelijk los gaat dan.. Bizar..
SparklingApp
Geplaatst: 19-07-13 15:22
Heel apart verhaal.. Gelukkig is het vrij goed afgelopen!
Raar ja, lijkt me toch dat het paard dan een behoorlijke klap maakt. En daarna loopt ie zo weer de trailer op, jaja
BabetSanRemo
Geplaatst: 19-07-13 15:30
Oke, dus dat paard heeft zich eerst losgekregen, daarna omgedraaid, de klep omlaag gekregen, uit een 80 km p/u gaande trailer gesprongen, zich laten pakken op een drukke snelweg, weer die trailer in en heeft er alleen maar een paar schrammen aan over gehouden? Hij moet wel erg secuur zijn geweest