Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ook al zijn het niet mijn soort paarden
.Johanna59 schreef:Leuk, dat je misschien wel beoordeeld kan worden door een computer. Die gegevens, die een computer gebruikt, zijn toch ook eerst ingevoerd door mensen??
rumay schreef:Als er hardware in een computer wordt gestopt is dat idd mensen werk maar bij een beoordeling komt geen emotie kijken ( of je moet er hardware/software matig inzetten dat een fries een hogere cq lagere score moet krijgen)
Een pc kan niet denken he bah weer een KWPN/fries enz.
Maar diverse rassen hebben kenmerkend een andere beweging wat voor verwarring kan zorgen.
Een pc is zeg maar objectief als je op de juiste manier van alles inzet.
Maar ik zie nog niet gebeuren dat een pc gaat jureren.
Wel een zinnig onderzoek dat er eens wordt aangetoont dat een mens ook maar mens is en niet altijd objectief iets kan beoordelen. Dit geldt natuurlijk ook voor ander jury sporten.
Ik ben zelf scheids bij hondensport en ook daar kan je aan het eind van de dag iets anders beoordelen dan in de ochtend alleen al omdat je moe/warm/zeiknat enz. bent.
Ik vindt wel dat je altijd je mening moet kunnen onderbouwen waarom je iets zo beoordeeldt hebt.
Joyce_ schreef:Maar, wat nou als de friezen die in de filmpjes werden getoond, nou ook echt mindere proeven reden dan de KWPNers? Voor een echt betrouwbaar onderzoek zou je eigenlijk een realistische computeranimatie moeten laten zien waarbij exact dezelfde proef wordt getoond door eerst een Fries en dan een KWPNer..
Nu zou een andere conclusie van het onderzoek kunnen zijn: Friezen zijn dus slechter in dressuur dan KWPNers - want ze worden lager beoordeeld.
FriesWytske schreef:Inderdaad, Geertruida. Mooi dat dit nu eens zwart op wit komt te staan. En dat terwijl er meerdere mensen zeggen, dat wij ons aanstellen.
Maar ik vraag regelmatig extra uitleg waarom ze een bepaald punt geven, en wat ze met het commentaar precies bedoelen. Leer ik heel veel van! Daar rijd ik het liefst mijn Friesje, maar rijd ook gwne wedstrijden met KWPN'ers en alles. Merk wel vaak verschil in jury's, Soms lijken die met de vriendelijke glimlach strenger te jureren (op Friezen) dan de jury die je gwn aanstaart of nors voor zich uitkijkt..
miss_lizje schreef:FriesWytske schreef:Inderdaad, Geertruida. Mooi dat dit nu eens zwart op wit komt te staan. En dat terwijl er meerdere mensen zeggen, dat wij ons aanstellen.
a boe, ga vooral heel hard huilen in een hoekje.
miss_lizje schreef:FriesWytske schreef:Inderdaad, Geertruida. Mooi dat dit nu eens zwart op wit komt te staan. En dat terwijl er meerdere mensen zeggen, dat wij ons aanstellen.
a boe, ga vooral heel hard huilen in een hoekje.
Ik ben nogsteeds van mening dat wanneer je correct rijd echt wel je punten rijd omdat ze dan gewoon niet om je heen kunnen. Dat een paard dat 4voordeel heeft in zijn bouw daardoor gemakkelijker de oefeningen kan uitvoeren is vooral mooi meegenomen, maar wanneer je correct rijd en het paard gezond is krijg je elk ras in het Z, al zal het bij sommige wat meer trainingsuren in zitten dan bij de ander.
Ondanks dat de jury dus lang niet zo objectief is als eigenlijk zou moeten zijn, kunnen ze jou echt geen 1en geven wanneer je correct rijd.
Zelf heb ik een tuigpaard/gelders. Vaak genoeg ook opmerkingen over gehad(stuur dat karre paard maar weer terug waar hij hoort, op het land etc.), maar vaak genoeg ook de eerste prijzen behaald. Kan ik wel heel hard gaan zeuren en zaniken maar wanneer ik dus gewoon een nette proef neerzet krijg ik mijn punten toch wel. Dus kunnen we alsjeblieft stoppen met zeuren van ik-word-benadeeld-want-heb-een-fries/fjord/haflinger/geit/koe-en-daar-houd-de-jury-niet-van en kunnen we gewoon eens gaan rijden?
miss_lizje schreef:Zelf heb ik een tuigpaard/gelders. Vaak genoeg ook opmerkingen over gehad(stuur dat karre paard maar weer terug waar hij hoort, op het land etc.), maar vaak genoeg ook de eerste prijzen behaald. Kan ik wel heel hard gaan zeuren en zaniken maar wanneer ik dus gewoon een nette proef neerzet krijg ik mijn punten toch wel. Dus kunnen we alsjeblieft stoppen met zeuren van ik-word-benadeeld-want-heb-een-fries/fjord/haflinger/geit/koe-en-daar-houd-de-jury-niet-van en kunnen we gewoon eens gaan rijden?
, maar word soms gewoon al bij losrijterrein gefluisterd. En niet alleen door jury's hoor, maar sommige omstanders kunnen er ook wat van. Ik heb er gewoon maling aan en rij gewoon mijn proef, heb er zelfs eigenlijk wel een beetje lol in wanneer ik gewoon een goede proef neer zet en dat terug zie in de punten. Laatste paar wedstrijden winst en eerste prijzen, dus of de jurys nu wel of geen vooroordeel had ik heb mijn punten gewoon gereden. En ik rij nog altijd voor mezelf en ben liever laatste met een winstpunt dan eerste zonder.