Charlotte Dujardin en Uthopia winnen in Hartpury

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Charlotte Dujardin en Uthopia winnen in Hartpury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-13 11:15

http://www.dressage-news.com/
Ingezonden door Bomba

Afgelopen weekend stond het in het Britse Hartpury in het teken van het Hartpury Festival of Dressage. Vrijdag 5 juli verschenen Charlotte Dujardin en Uthopia aan start in de Holiday Inn FEI Grand Prix. Dujardin behaalde een score van 76.404% met de inmiddels 12-jarige KWPN hengst. De scores varieerden van 79.043% van het Poolse jurylid Wojtek Markowski tot 72.553% van het Britse jurylid Clive Halsall, die daarmee ruim 5% onder het gemiddelde van de andere vier juryleden zat.
Michael Eilberg eindigde met Half Moon Delphi op de tweede plaats met 73.000%. De Deense Anders Dahl reed Wie Atlantico naar de derde plaats. Deze combinatie scoorde 67.277%.

Eén dag later, zaterdag 6 juli, werd de Superflex FEI Grand Prix Kür op Muziek verreden. Dujardin bleek oppermachtig en was meer dan één maatje te groot voor de concurrentie. Ze behaalde een score van maar liefst 82.625%, wat een persoonlijk record voor de combinatie betekende.
Met 13% minder eindigde Anders Dahl met Wie Atlantico op de tweede plaats. Derde werd de Britse Amy Stovold met Debonnet, gevolgd door de Nederlandse Jonna Schelstraete, die Liebling II aan start bracht.

Resultaten Kür op Muziek:

1. Charlotte Dujardin (GBR) met Uthopia, 82.625%
2. Anders Dahl (DEN) met Wie Atlantico, 69.250%
3. Amy Stovold (GBR) met Debonnet, 67.875%
4. Jonna Schelstraete (NED) met Liebling II, 67.250%

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 12:19

In mijn ogen de beste amazone ooit!
Laatst bijgewerkt door Johanna59 op 08-07-13 12:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Elisa2

Re: Charlotte Dujardin en Uthopia winnen in Hartpury

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 14:02

Zo te lezen had ze ook niet super veel concurrentie...? {doet voor mij niks af aan haar zeer symphatieke rijstijl hoor}

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 14:36

Concurrentie doet ook niks af aan d'r punten normaal gezien è ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 18:57

Maar het is wel in eigen land. :=
Dus wordt er hoog gepunt waardoor men moet denken dat ze werelds heeft gereden.
Die hoge punten zeggen mij niet zoveel.

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 19:07

turquoises schreef:

De Engelse jury kan er waarschijnlijk niets van. Maar waren het dan wel alleen maar Engelsen?
De punten zeggen jou niets, wat dan wel??
Laatst bijgewerkt door Johanna59 op 08-07-13 19:25, in het totaal 1 keer bewerkt

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 19:16

De proef is te zien op internet en ik vond het de 82 procent in de kur wel waard. Het kon zelfs nog wel beter, dus de punten kunnen nog omhoog. De piaffe was wat zuinig (weinig passen) en de galop kon nog wat zuiverder (maar al beter dan in Rotterdam).

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 19:22

turquoises schreef:

Heb je de proef gezien?

Vind het nogal krom geredeneerd. Als Edward Gal de CDI3* in Rotterdam wint hoor ik je niet roepen dat dat alleen maar is omdat het op eigen bodem was.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 19:25

s0173957 schreef:
Concurrentie doet ook niks af aan d'r punten normaal gezien è ;)

Normaal gezien niet inderdaad,maar je weet hoe het gaat qua psygologie en jurysport etc.
Gebeurd hier ook als EG rijdt bijv.
{wil niks af doen aan haar prestatie hoor}

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 19:27

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 20:00

Thx! wauw..dat drafgedeelte..daar is ie beter dan ik ooit gezien heb.

Als ie nog wat meer afdruk krijgt ook in de galop en die 2 nog meer een combinatie worden..waaaauuwwie.

Ik zeg niks meer hoor...dik verdiend ;-}

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 21:31

turquoises schreef:

Dat zei ik ook altijd, maar der mate ben ik het iedereen gaan gunnen! Als Nederland wint ben ik enorm blij, maar ondertussen sta ik om Dujardin/Valegro te juichen en juich ik ben blij voor vele Internationale combinaties! Ik had de proef gezien, en het was 82% meer dan waard!

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 22:05

Als die Pool 79% zegt, zeg ik 2% eronder en dan kom je op 77% uit netjes gedaan.

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 15:14

Ze rijdt echt geweldig! Heerlijk om naar te kijken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 18:00

http://www.topdressage.tv/phpBB3/viewto ... 190&t=7107

Ik heb het fimpje gezien en ik vind de punten echt veel te hoog. Het is zeker een combinatie met toekomst maar de gehele proef zijn in alle 3 de gangen enorm veel tactfouten gemaakt. De stap is niet zuiver, de passage is onregelmatig, wisselend van tempo en geregeld niet meer dan een zweefdraf. De galop is echt niet zuiver gesprongen, dat zie je ook terug in de pirouettes. De meeste overgangen zijn twijfelend en niet mooi gereden.

Het plaatje is mooi om te zien maar technisch zijn er nog enorm veel verbeterpunten. Wat mij betreft is ze qua nivo nog een straaqtlengte verwijderd van Heleen Langehanebergh en Edward Gal.

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 18:53

turquoises schreef:
http://www.topdressage.tv/phpBB3/viewto ... 190&t=7107

Ik heb het fimpje gezien en ik vind de punten echt veel te hoog. Het is zeker een combinatie met toekomst maar de gehele proef zijn in alle 3 de gangen enorm veel tactfouten gemaakt. De stap is niet zuiver, de passage is onregelmatig, wisselend van tempo en geregeld niet meer dan een zweefdraf. De galop is echt niet zuiver gesprongen, dat zie je ook terug in de pirouettes. De meeste overgangen zijn twijfelend en niet mooi gereden.

Het plaatje is mooi om te zien maar technisch zijn er nog enorm veel verbeterpunten. Wat mij betreft is ze qua nivo nog een straaqtlengte verwijderd van Heleen Langehanebergh en Edward Gal.

Dus nog voldoende ruimte voor verbetering. Kan je nagaan, hoe hoog haar punten dan gaan worden!
Want voor de meesten zit er natuurlijk niet zoveel groei meer in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 20:27

Afbeelding

Zoals je kunt zien is tactmatig gaan DE basisvoorwaarde en dat is nu juist wat bij deze combinatie niet goed gaat.
Het is een goede proef maar een score van 82% is echt 10 procent te veel.
Als het paard tactmatig gaat en geen zweefdraf meer laat zien in de passage en de galop en stap ook zuiver tactmatig zijn, pas dan zou deze combinatie boven de 80% mogen scoren.

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 20:44

Ik heb de proef zojuist voor de tweede keer terug gekeken. Nee, de proef verloopt nog niet helemaal vloeiend, maar dat zijn schoonheidsfoutjes. Ik heb geen zweefdraf gezien, maar een correct uitgevoerde passage. Bij een zweefdraf duwt/stuwt een paard zich op de voorhand naar voren, ik zie hier echter een paard dat zich draagt en op de achterhand gaat. Piaffes is hij al aanzienlijk in verbeterd. Pirouettes kunnen iets kleiner, maar zijn zeker al goed voor een 7 à 8. Galop is niet zijn sterkste punt omdat hij hierin wat meer sprong zou mogen hebben, maar ik zie een paard dat gedurende de galoptour in de gewenste drietakt gaat.
Ik weet niet welke proef jij dus gekeken hebt, maar in ieder geval niet de juiste ;)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 20:53

turquoises schreef:

Moeilijk he, lezen? :')
Staat geloof ik toch duidelijk dat het Britse jurylid lager heeft gepunt dan de rest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 20:56

Het is bekend dat juryleden, ook al komen ze niet uit het gastland ruiters van het gastland hoger waarderen. En als je de Olympisch kampioene bent dan heb je bewijze van spreke al gewonnen zonder gestart te zijn.
Kijk eens niet verder dan in Aken. Helene Langehaneberg was de terechte winnaar maar de nummer 2 was Isabelle Werth en die proef was werkelijk niet om aan te zien. :n

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 21:04

turquoises schreef:
Het is bekend dat juryleden, ook al komen ze niet uit het gastland ruiters van het gastland hoger waarderen. En als je de Olympisch kampioene bent dan heb je bewijze van spreke al gewonnen zonder gestart te zijn.
Kijk eens niet verder dan in Aken. Helene Langehaneberg was de terechte winnaar maar de nummer 2 was Isabelle Werth en die proef was werkelijk niet om aan te zien. :n

Dat dacht ik ook van Edward Gal en Hans-Peter Minderhoud in Rotterdam, werden ook alleen maar hoger gepunt omdat ze op eigen bodem reden.. Of Adelinde Cornelissen die in 2011 Europees kampioen werd in Rotterdam. Ook thuisvoordeel..

Nee, zoiets is echt krom redeneren en ook typisch Nederlands. Maar we zullen zien tijdens het EK van dit jaar in Denemarken. Dan zijn de topruiters niet in eigen land :+

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 21:05

Het is bekend dat? Of is het je eigen verzinsel? ;)

Toch raar dan, dan zouden Carl en (nu kom ik even niet op dr naam) toch altijd op de 2e en 3e plek moeten eindigen. :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 21:06

turquoises schreef:

:')_____!

Dit soort berichten zijn wel echt om te huilen, wat een vooroordelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 21:11

Nee San87, het is helaas echt waar.
Maar buiten dat, die 82+ % voor die proef van Dujardin was echt te veel.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 21:13

Valt toevallig wel mooi samen met elkaar he? :')