De Longines Grote Prijs van de Rotterdamse Haven is zojuist gewonnen door de duitser Philipp Weishaupt met zijn paard Monte Bellini. In een spectaculaire barrage streden negen combinaties om de hoofdprijs van 200.000 euro. Tweede werd de fransman Yves Bost, de derde plek was voor Kevin Staut. De beste Nederlander was Jeroen Dubbeldam met Utasha SFN, hij werd vijfde.
Het was een zwaar parcours in Rotterdam. Veel ruiters hadden in de eerste omloop moeite met de toegestane tijd. Het ingekorte parcours in de barrage liet veel ruimte voor dappere capriolen: kort draaien, schuin door de bocht en vol gas op de hindernissen af.
Eervolle vermelding komt toe aan Gert Jan Bruggink. In de barrage brak zijn teugel. Menig ruiter had daarop zand gehapt, maar Gert Jan liet zien dat zijn paard goed aan de hulpen stond en reed het bochtige parcours op een teugel uit. Helaas raakte hij een balk en koste het euvel hem ook wat tijd. Zie hieronder het filmpje.
Laatst bijgewerkt door Bonechi_ op 23-06-13 18:31, in het totaal 2 keer bewerkt
DiamondDaan
Geplaatst: 23-06-13 16:14
Wauw Wauw Wauw! Wat een respect voor Gert Jan! Echt ,dan kun je paardrijden
Laatst bijgewerkt door DiamondDaan op 23-06-13 16:33, in het totaal 1 keer bewerkt
Girassol
Geplaatst: 23-06-13 16:19
Ik heb het net zitten kijken bij studiosport en wat knap van Gert-Jan!
PardoesJessi
Geplaatst: 23-06-13 16:22
Gert-Jan: echt een diepe buiging. Eerst boog hij naar voren...naar het bit en je zag hem echt denken: what the hell. Hij gaat zitten en rijd gewoon vloeiend verder
UnitedxWest
Geplaatst: 23-06-13 16:23
Diepe buiging voor Gert Jan, ik heb het gezien, wat een klasse hoe hij dit oploste zeg. Dat noem ik talent!
Diep respect, wat kan die gozer rijden! Wel een kleine mazzel dat zijn rechterteugel brak i.p.v. zijn linker, i.v.m. de bocht naar links op de laatste 2 hindernissen. Knap hoor!
Het was zo onwijs knap van Gert Jan! Wat een ruiter, ongelooflijk. En terecht dat Weishaupt de GP won!! Het leek bijna niet meer mogelijk, maar wat een sport!!!
Bonechi_
Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-13 21:19
Glitch schreef:
Ah, mijn filmpje. Leuk
Het was zo onwijs knap van Gert Jan! Wat een ruiter, ongelooflijk. En terecht dat Weishaupt de GP won!! Het leek bijna niet meer mogelijk, maar wat een sport!!!
Vind ik leuk! Leuk filmpje! En snel online!
Glitch
Geplaatst: 23-06-13 21:38
Bonechi_ schreef:
Vind ik leuk! Leuk filmpje! En snel online!
Dank je!! Was even bikkelen soms, maar perscentrum/wifi etc. was erg goed geregeld in Rotterdam! Top!