CHIO Aken ontevreden over Nederlandse afvaardiging

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

CHIO Aken ontevreden over Nederlandse afvaardiging

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-13 11:38

www.bokt.nl

Volgens de website horses.nl/dagblad Tubantia is concoursdirecteur Frank Kemperman van het CHIO Aken niet tevreden met de Nederlandse afvaardiging. In Aken zal de derde wedstrijd van de Nations Cup (dressuur) gehouden worden. Voor Nederland rijden daar Danielle Heijkoop met Kingsley Siro, Laurens van Lieren met Hexagons Wellnetta, Stephanie Peters met Unlimited en Diederik van Silfhout met Vorst D. Ruiters zoals Edward Gal, Madeleine Witte-Vrees Patrick van der Meer en Hans Peter Minderhoud zijn afwezig in Aken. Zij starten in de Nations Cup dressuur (20 juni) tijdens het CHIO Rotterdam dat kort voor en een paar dagen gelijktijdig met CHIO Aken gehouden wordt. Hoewel het merendeel met verschillende paarden kan starten op beide concoursen is daar niet voor gekozen. Een spijtige keuze vindt Kemperman: “Rotterdam is voor de Nederlanders een observatiewedstrijd voor het EK in Denemarken. Laten we eerlijk zijn, drie van de vier plaatsen van Nederland voor dat EK staan toch al vast. Bovendien hebben bijvoorbeeld Edward Gal en Hans Peter Minderhoud meer dan één goed dressuurpaard.”

Kemperman is niet tevreden met het team dat naar Aken is afgevaardigd. “Ik denk er sterk over om Nederland volgend jaar geen uitnodiging te sturen.”

In Vidauban won Nederland de eerste Nations Cup wedstrijd met Katja Gevers met Thriller, Laurens van Lieren met Hexagon's Welnetta en Stephanie Peters met Unlimited.

Het CHIO in Aken vindt plaats van 21 tot en met 30 juni . CHIO Rotterdam begint morgen en eindigt zondag 23 juni. Ook dit jaar is Bokt er weer bij met live verslaggeving vanaf het terrein.

BigOne

Re: CHIO Aken ontevreden over Nederlandse afvaardiging

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 11:40

Dan moet hij zijn uitnodiging maar op zak houden, ook jongere ruiters moeten kansen krijgen. Staat hij ook bij Paultje op de stoep voor Mar en Toot, als hij toch publiekstrekkers wil.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 11:42

Ik vroeg me al af of het bij deze afvaardiging zou blijven. Jammer. En geen uitnodiging sturen volgend jaar? Jeetje...

Lisette1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 11:46

Beetje jammer om zo'n opmerking te plaatsen van hem. Dan stuurt hij lekker geen uitnodiging volgende jaar.

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 12:13

Aken heeft wel wat blunders op zijn naam staan. Geen wonder dat ruiters niet staan te springen om daar mee te rijden.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 12:28

Beetje kinderachtig ook. Ons team bevalt niet dus misschien geen uitnodiging meer? Steek m dan maar ergens waar de zon nooit komt. Mogen de ruiters zelf even bepalen waar en wanneer ze wedstrijden rijden? Dat nu andere, onbekendere ruiters in Aken verschijnen is toch juist goed lijkt me. Die verdienen ook zo'n kans. Dat een edward meerdere toppers heeft betekent niet dat ie daarom Aken moet pleasen door daar óók te rijden. Wat een onzin zeg.

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 12:31

Lekker vriendelijk, zeg! Stel nou dat jij daar als relatief onbekende, ging starten en je krijgt zulk commentaar te horen, dan ga je daarna toch gewoon helemaal niet meer heen? Ik vind het echt belachelijk dat dit zo wordt uitgesproken en ik snap volledig waarom de bekendere ruiters daar dus niet starten.
Steek die uitnodiging idd maar ergens waar de zon niet schijnt...belachelijk!

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 12:35

Abacab schreef:
Aken heeft wel wat blunders op zijn naam staan. Geen wonder dat ruiters niet staan te springen om daar mee te rijden.

Aken is het mekka van de paardensport... iedereen staat daar voor te springen...

Ik begrijp Kemperman volledig, m'n is nu eindelijk een Nations Cup voor dressuur aan het organiseren, iets waar al zo lang om gevraagd wordt en dan sturen ze, met alle respect trouwens, Janneke en Mieke naar Aken...

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 12:58

Misschien niet de bekendste ruiters van Nederland, maar wel allemaal ruiters die bewezen hebben goed te kunnen scoren.
Danielle scoort met Siro elke keer goed en ook internationaal heeft ze zich in korte tijd op de kaart gezet.
Laurens heeft volgens mij steeds mooie scores neergezet met Welnetta (en zo lang rijdt hij haar nog niet).
Stephanie en Diederik kennen we ook al langer en hebben ondertussen wel hun sporen verdiend. lijkt me.

Daarbij zaten Laurens en Stephanie vorige keer ook in het team en deden ze goede zaken (oke, niet elk land was daar toen, maar ze hebben wel een duidelijk visitekaartje afgegeven).

Ik snap als organisator dat het niet leuk is als een aantal toppers niet komen, maar de reactie vind ik kinderachtig en zeker niet professioneel. Kom op zeg, als het andersom geweest zou zijn (in DL observatiewedstrijd gelijktijdig met een groot NL concours) dan gaan de meeste bekende combinaties toch ook naar de observatiewedstrijd?

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 13:34

Ik vind het toch ook een vreemd team.
Aken is toch dé meest prestigieuze wedstrijd van het jaar (zonder de grote kampioenschappen)

Ik vind het vooral vreemd dat Rotterdam en Aken zo vlak na elkaar ingepland zijn, normaal is daar toch meer tijd tussen?
Aken valt vroeg dit jaar

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 14:00

Ben benieuwd wat ie op het andere bericht zegt. Ook de Britten sturen hun B-team.

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 14:16

Ik begrijp Kemperman zijn reactie wel maar vind het ook een beetje kinderachtig om dan te zeggen ze volgend jaar misschien wel geen uitnodiging te sturen. Duitsland zelf stuurt vaak niet zijn beste paarden naar Aken dusssss....

Daarnaast kan hij wel zeggen dat het nederlandse team toch al zo goed als vast staat, feit blijft dat Rotterdam een observatiewedstrijd is en ruiters daar dus willen starten.

Overigens sturen de Britten ook een "B"team, die dus volgend jaar ook geen uitnodiging dan????
http://horses.nl/sport/dressuur-sport/d ... naar-aken/
Valegro gaat volgens mij starten in Rotterdam
Laatst bijgewerkt door RM94 op 18-06-13 14:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 14:17

Twee mensen uit het team waarmee in Vidauban gewonnen werd zijn afgevaardigd naar Aken.
Als zij het de eerste wedstrijd zo goed deden, dan mogen ze nu toch gewoon weer.
Kwestie van de nieuwere/onbekendere ruiters een kans geven. Niets mis mee en blijkbaar hebben deze ruiters ook laten zien, dat ze deze plek waard zijn, dus laat ze lekker gaan!

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 17:51

Dit is niet het eerste jaar dat Nederland een B-team stuurt of maar 1 topper. Ik heb dit al vaker gehoord vanuit Aachen. Ik zou zeggen, stop met zeuren en neem maatregelen of hou op met zeuren. Dan maar geen Nederlanders in Aachen. Zijn we ook van dat gezeur af.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 19:57

Ik snap Kemperman wel en vind het voor mezelf ook jammer dat ik geen Edward, Hans Peter, Imke of Madeleine zie. Net wat History zegt, het is toch HET concours.

Nebraska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 20:20

Bij dit artikel moet nog een stukje staan wat Wim Ernes heeft gezegd en dat maakt de keuze van hem helemaal duidelijk. Ik citeer: " Wim Ernes maakt zich dan ook niet druk. Aken moet maar eens naar zichzelf kijken. Rotterdam wordt altijd op een vast weekeinde gehouden, maar Aken schuift nog wel eens heen en weer tussen juni en juli. Acht dressuurproeven in anderhalve week rijden is gewoon niet mogelijk".
Wat mij betreft een heel logische beslissing van Ernes en kinderachtig van Kemperman..hij zou beter moeten weten. Dit naast het feit dat het Aken is (Wimbledon vd paardensport), het leven bestaat uit keuzes maken.

FloortjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 21:05

Kempermann zal het vast beter weten dan ik hoor, maar voor zover mij bekend mogen paarden aan een internationaal concours na de vet-check het terrein niet meer af tot ze klaar zijn en naar huis mogen. Dus ongeacht of het nou wenselijk is om ze een week lang iedere dag tussen Rotterdam en Aken te shuttelen, met dan nog her en der een proefje dat 80% moet scoren, is het volgens mij niet eens mogelijk.

Ik snap zijn frustratie best wel, maar laten we er gewoon trots op zijn dat we meer dan vier ruiters hebben waar we ons in landenwedstrijden niet voor hoeven schamen.

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 08:15

ben benieuwd welk A dressuurteam Duitsland naar Rotterdam stuurt, zeker de Ssss Express?

het gesteggel is weer begonnen :D

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 09:43

Daarbij is het qua timing en vervoer van de ruiters ook niet echt mogelijk om op 2 plaatsen tegelijk te zijn of gaan ze helikopters gaan charteren? Dat is best duur en gezien iedereen tegenwoordig moet bezuinigen dan moet je keuzes maken. Daarbij vind ik het nou niet sportvriendelijk zijn uitspraak. Als je ook nog eens geen vaste datum hebt kan je dit verkrijgen. Als Rotterdam een observatiewedstrijd is dan zijn de ruiters toch verplicht om daar te rijden en niet in Aken.

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 12:20

Ik snap Aken wel, er is eindelijk een groot toernooi zoals de Nations Cup voor dressuur en dan stuurt Nederland niemand uit het Olympisch Kader.
Met alle respect voor de ruiters die starten, maar het grote publiek wil eerder een Edward of HP zien.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 12:29

Dan hadden ze van Aken een observatiewedstrijd moeten maken. Ik heb er eerlijk gezegd geen verstand van hoor, maar zoals ik begrijp is die observatiewedstrijd ergens erg belangrijk voor, dan is het logisch dat de ruiters uit het olympisch kader oa daar gaan rijden. En als chio rotterdam altijd dezelfde periode is en chio aken wel eens wisselt doen ze het toch eigenlijk zelf. Doe dan net als rotterdam de wedstrijd op een vast moment, grote kans dat er dan wel een edward bijv komt rijden. Of zoals ik net zei, maak van aken een obersvatiewedstrijd.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 13:58

Zou toch wel humor zijn als NL op CHIO én Aken gaat knallen. Misschien krijgen we dan wel geen uitnodiging meer, maar dan om andere redenen _O- _O-

Urnie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 15:23

Het beste paard van Duitsland en de hele wereld blijft ook thuis... Ik hoop hetzelfde als Vippie! We gaan gewoon op Chio én Aken knallen!
Ik vraag me eigenlijk ook een beetje af, Upido was nog nét niet goed genoeg voor de olympische spelen. Maar gaat Anky daar nu helemaal niet meer mee rijden?

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 15:38

Urnie85 schreef:
Het beste paard van Duitsland en de hele wereld blijft ook thuis...

Damon Hill is er gewoon bij op Aken. Of je bedoelt Totilas, maar een paard dat al een paar jaar niet de beste van Duitsland noch de wereld is geweest, de beste...?

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 15:39

Sinds ie naar duitsland is niet nee...