Tiara, het Lichte Tour paard van Adelinde Cornelissen, heeft haar carrière in de sport beëindigd. De zwarte KWPN merrie in eigendom van Ruud van Nobelen zal als fokmerrie ingezet worden en dus de overstap naar de Grand Prix niet maken.
De 13-jarige Tiara (Jazz x Gardeoffizier) staat bekend als een sensibele, temperamentvolle merrie in de ring. In 2011 maakte ze onder Adelinde Cornelissen haar debuut in de Lichte Tour tijdens het CDI-W in Mechelen, die ze ook won. In 2012 werd de combinatie vierde tijdens de Nederlandse Kampioenschappen en afgelopen maart wonnen ze brons tijdens de Nederlandse Indoorkampioenschappen. Dit was tevens hun laatste grote wedstrijdoptreden.
Cornelissen heeft naast haar toppaard Parzival nog twee paarden op Lichte Tour niveau: Ulissa (Olivi x Jetset) en de zelf gefokte Zephyr (Jazz x Havidoff).
Cornelissen en Tiara verschenen voor het laatst in het openbaar tijdens het Hippique Horse Event in Vorden, waar ze een demonstratie gaven. "Ik had een echt fantastisch avond tijdens het Hippique horse event," zei Cornelissen. "Het was een geweldig afscheid voor Tiara. Ik ben nog steeds een beetje verdrietig."
Jammer zeg, ik vond het een erg leuk paard en mooie combinatie!
PaysBas
Geplaatst: 28-05-13 11:29
Bonique schreef:
IngridM schreef:
Blessure ?
Zou je haast wel aan gaan denken....
De merrie wordt voor de fok ingezet door de eigenaar. Staat ook op de FB van Adelinde.
Overigens heeft ze toch ook Gallahad [hoe je het ook schrijft...] om te rijden? Waar is die gebleven?
Hindo2
Geplaatst: 28-05-13 12:12
Bonique schreef:
IngridM schreef:
Blessure ?
Zou je haast wel aan gaan denken....
Nee hoor, van een blessure is absoluut geen sprake.. denk dat de mensen die haar tijdens Hip-pique horse event in Vorden hebben zien lopen dat ook zeker zullen beamen..
Nee hoor, van een blessure is absoluut geen sprake.. denk dat de mensen die haar tijdens Hip-pique horse event in Vorden hebben zien lopen dat ook zeker zullen beamen..
Jammer ik vond ze ook een leuke stel ! Inderdaad is er echt geen sprake van een blessure, Tiara gaat de fokkerij in en mag dus lekker genieten van het moederschap. In eerste instantie was het doel toen ze bij Adeline onder het zadel kwam was ook het prestatiepredicaat binnen te halen, maar toen ze dat hadden gingen ze verder in de sport, maar nu word ze dus weer teruggetrokken uit de sport en word ze weer fokmerrie
Kan ik haar weer mooi bekijken in de wei als ik naar mijn eigen paard fiets. Prachtige merrie om te zien, hopelijk worden haar nakomelingen net zo succesvol
Misschien dat ze teruggetrokken is, omdat haar karakter niet echt meewerkte?
marijke15
Geplaatst: 28-05-13 20:59
Jammer, maar wat een gaaf paard!
Nouvel
Geplaatst: 28-05-13 21:45
misschien wel gewoon om de eigenaar er graag weer mee wil fokken? het is een prachtige merrie!
kadet
Geplaatst: 29-05-13 07:33
Tegenwoordig kan een merrie perfect de sport in blijven, en zelfs meerdere veulens op een seizoen op de wereld zetten door Embryotransplantatie...maar goed, die mensen zullen wel doen wat het beste is voor hun paard, wat de reden ook is