Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Ibonn schreef:Je kunt het ook andersom bekijken, crosspaarden vinden de sport zo leuk dat ze zich letterlijk over de grens lopen.... Is er een mooiere dood dan tijdens iets wat je graag doet?
Natuurlijk is het triest als een paard overlijdt tijdens een evenement maar als ze thuis aan koliek doodgaan is dat ook triest. Nu wordt er meteen met de vinger naar het crossen gewezen, bij dressuur en springen wordt niet voor en na de inspanning door de DA gekeurd zoals bij de cross dus de medische controle is relatief groot. Pas nog kwam het nieuws van de hartproblemen van Alice Nabers paard, er wordt echt op de welzijn vh paard gelet in de eventingsport.
spicegirl schreef:ik gooi geen modder. maar relatief gezien gebeuren er veel ongelukken, zowel met paarden, als de ruiters.dat is geen modder,maar een feit.
Joolien schreef:gr_roos schreef:Hoeveel paarden overlijden er dagelijks in Nederland en Duitsland????? Dat kan dan ook geen toeval zijn???
Kom op, ik bedoel bij een topwedstrijd.
samoth schreef:Ik ben wel beetje van mening dat moeilijkheidsgraad een beetje omlaag kan bij cross...