PETA eist afschaffing eventingwedstrijden Duitsland

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dinopino

PETA eist afschaffing eventingwedstrijden Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-13 16:22

www.fnp.de/ bokt.nl

PETA is in 1980 opgericht in de USA. De organisatie wil zonder uitzonderingen alles verbieden, wat in hun opinie te maken heeft met uitbuiting van dieren. Naast het gebruik van proefdieren bij medisch onderzoek, willen ze ook het gebruik van melk en honing, paardrijden, het bezit van huisdieren en het doden van ongedierte verbieden. Ook het houden van vee, de jacht en visserij moet vanuit hun standpunt afgeschaft worden.

PETA neemt vrij extreme stellingen in als het gaat om dierenwelzijn. Wat de organisatie wil is voor de meeste mensen onrealistisch en praktisch niet uitvoerbaar. Zo heeft PETA eerder al opgeroepen tot een fokpensioen voor racemerrie Rachel Alexandra. Laatstgenoemde liep bij haar bevalling ernstige complicaties op waardoor zij lange tijd in kliniek moest verblijven. Ook de ruiter van Totilas, Matthias Alexander Rath, en een deel van zijn familie werd aangeklaagd door PETA vanwege dierenmishandeling. Deze aanklacht werd door de rechter ongegrond verklaard.

De dood van het Olympische paard King Artus afgelopen weekend in Wiesbaden tijdens de cross is de reden dat de dierenbeschermingsorganisatie PETA oproept tot de afschaffing van alle eventingwedstrijden in Duitsland. De eventing bestaat uit drie onderdelen: dressuur, springen en cross. PETA is van mening dat vooral bij de cross vaak zware ongelukken gebeuren.

Campagneleider van de Duitse tak van de organisatie, Jennifer Kirchner, zei afgelopen dinsdag: "De tragische dood van King Artus toont aan dat eventing de paarden tot aan de grens van hun kunnen voert. Paarden zijn sensibele dieren. Hen onder tijdsdruk over gevaarlijke hindernissen jagen is dierenmishandeling." King Artus, droeg vorig jaar nog bij aan het succes van het Duitse Olympische eventing team in Londen, overleed zaterdag kort nadat hij na de cross was gefinisht. De 17-jarige Holsteiner ruin is waarschijnlijk door een gescheurde aorta gestorven. Zijn ruiter Dirk Scharde wist nog net op tijd van zijn paard te springen.

Op het idee om de eventingsport te verbieden heeft de nieuwsredactie van Bokt.nl nog geen officiële reactie vanuit die tak van sport gevonden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 16:27

Citaat:
Naast het gebruik van proefdieren bij medisch onderzoek, willen ze ook het gebruik van melk en honing, paardrijden, het bezit van huisdieren en het doden van ongedierte verbieden. Ook het houden van vee, de jacht en visserij moet vanuit hun standpunt afgeschaft worden.

Nou als dat gebeurt komen we de hele economische crisis nooit meer uit, dan komen er duizenden werklozen !
Bovendien, als je het bezit van huisdieren en het houden van vee afschaft, waar moeten al die dieren heen ? :=

Ik vind het nergens op slaan, eventingwedstrijden afschaffen, echt waar slaat dat op ?
Er kan altijd wel iets mis gaan , dan kan je beter alles afschaffen.
Dan kan je ook niet meer op straat lopen want dat is ook gevaarlijk, dan moeten we maar auto's afschaffen, hartstikke gevaarlijk en slecht voor het milieu !

BigOne

Re: PETA eist afschaffing eventingwedstrijden Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 16:30

Weer spijkers op laag water zoeken, kan me ook paarden herinneren die geen topsporters waren en ook aan een aortascheur overlijden.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 16:34

Heel paadenlievende mensheid wil PETA afschaffen!!!

Binnenkort mogen ze ook het land niet meer op, want als ze in een kuil stappen en hun been breken...Ze mogen ook niet het wild in natuurlijk, want stel dat een groep wolven een paard dood...dat kan al helemaal niet.

shiroihebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 16:56

Tuurlijk, die paarden doen zo hun best omdat ze niet willen. Mijn kat heeft het trouwens ook enorm zwaar. Heeft een hele tuin voor zich alleen, mag de hele dag doen wat ze wil en heeft 4 man personeel klaar staan. Arm beest.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 17:01

Belachelijk :+ Overbescherming.
Ik vind PETA op zich geen slechte organisatie, maar doorslaan kan ook...

nowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 17:06

Citaat:
Naast het gebruik van proefdieren bij medisch onderzoek, willen ze ook het gebruik van melk en honing, paardrijden, het bezit van huisdieren en het doden van ongedierte verbieden. Ook het houden van vee, de jacht en visserij moet vanuit hun standpunt afgeschaft worden.

Ze zijn echt gek in hun kop. Vind het daarom ook echt niet vreemd dat ze niet serieus genomen worden. Dit is gewoon onmogelijk om uit te voeren. En tegenwoordig zijn er zo veel dieren die ook niet meer zonder mensen kunnen. Daarnaast raken rustig gezegt miljoenen mensen hun baan kwijt.

En dan mogen ze mij ook nog wel eens gaan vertellen hoe ik het moet gaan overleven, want ik eet vlees en zuivelproducten vind ik ook erg lekker om elke dag te kunnen eten/drinken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 17:21

nowylover schreef:
En dan mogen ze mij ook nog wel eens gaan vertellen hoe ik het moet gaan overleven, want ik eet vlees en zuivelproducten vind ik ook erg lekker om elke dag te kunnen eten/drinken.

In principe kunnen mensen zeer goed vegetarisch eten hoor :j het enige wat wel in vlees maar niet in plantaardig voedsel zit is vitamine B12. Dit zit echter wel in melk en eieren. Maar voor mij wel een bewijs dat we op zijn minst zuivel nodig hebben, ook afkomstig uit de veeteelt natuurlijk... Iedereen verplichten veganistisch te eten is imo dan ook onmogelijk, we hebben nou eenmaal B12 nodig... Ben zelf wel vegetarisch ;)

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 17:38

eefj33 schreef:
In principe kunnen mensen zeer goed vegetarisch eten hoor :j het enige wat wel in vlees maar niet in plantaardig voedsel zit is vitamine B12. Dit zit echter wel in melk en eieren. Maar voor mij wel een bewijs dat we op zijn minst zuivel nodig hebben, ook afkomstig uit de veeteelt natuurlijk... Iedereen verplichten veganistisch te eten is imo dan ook onmogelijk, we hebben nou eenmaal B12 nodig... Ben zelf wel vegetarisch ;)

Oooh ik wist niet dat je mensen tegenwoordig ook op soja basis kon bestellen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 17:53

Haha oeps, verkeerd geformuleerd :+ Ik eet vegetarisch moet het zijn natuurlijk :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 17:58

Ik vind dit gewoonweg belachelijk. Verder heb ik niets in te brengen.

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 18:07

Daar zijn ze weer hoor. :P Alsof er geen belangrijkere dingen zijn die wat aandacht kunnen gebruiken.

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 18:29

Ik geloof dat PETA haar naam weer eens even moest laten horen. :n

Maak nou eens groot nieuws van dingen die echt erg zijn! Dat je bijvoorbeeld 60 paarden in een vrachtwagen kan stoppen op transport naar Canada vanuit de VS, en dat als deze uitbrandt men zegt dat er wettelijk genoeg ruimte was voor elk paard! Doe DAAR dan eens wat aan, PETA!

Kom op zeg, wat een mierenn***erij.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 18:41

PETA is weer eens bezig.
Heel leuk initiatief, tegen uitbuiting van dieren, maarruh... beetje over fanatiekelingen ofzo?
Echt, begin eens met 't echte dierenleed..
Sneue organisatie eigenlijk, beetje publiciteit vragen en de dingen waar ze wat aan kunnen doen, het echte dierenleed, daar doen ze niks aan.

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 19:38

_O- _O- _O- Hebben ze bij PETA tijd over? :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 20:00

Urbiezira schreef:

Maak nou eens groot nieuws van dingen die echt erg zijn! Dat je bijvoorbeeld 60 paarden in een vrachtwagen kan stoppen op transport naar Canada vanuit de VS, en dat als deze uitbrandt men zegt dat er wettelijk genoeg ruimte was voor elk paard! Doe DAAR dan eens wat aan, PETA!

Ze mogen ook wel eens wat doen aan de paardenrodeo. Dat is zo vreselijk erg... geen woorden voor.

Offtopic: Wat een leuke avatar heb jij :D

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 21:45

Resistance schreef:
Urbiezira schreef:

Ze mogen ook wel eens wat doen aan de paardenrodeo. Dat is zo vreselijk erg... geen woorden voor.

Offtopic: Wat een leuke avatar heb jij :D

Haha thanks! :D (Wij hebben elkaar echt al best wel vaak gesproken geloof ik maar ik ben naast m'n avatar niet echt als een Muse-fan herkenbaar :+ )

Maar wat dat betreft, daar mogen ze ook wel eens naar de regeltjes gaan kijken inderdaad. :j

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 22:16

Dat PETA moeten ze verbieden, die lui slaan door

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 22:16

Peta is wel effectief, ze weten door hun extreme standpunten vaker het nieuws te halen dan menig ander organisatie.
En negatieve aandacht is altijd beter dan geen aandacht.
Ze zwengelen discussies aan.

Ik vermoed dat ze weten waar ze mee bezig zijn.
niemand luister meer naar een braaf praatje over het verbeteren van dierentransport, of over de bio industrie.

( voor mensen die minder tussen de regels door kunnen lezen : ik ben het dus NIET met ze eens, maar hun methode kan ik ergens wel waarderen )

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 22:40

De mijne is in een sukkeldrafje gestorven aan een hartstilstand, arm dier, he-le-maal afgebeuld was die, moest rennen zeg ik je. :')

Vind het een beetje een Wilders-idee, alles extreem aanpakken omdat toch maar de helft ervan doorgevoerd zal/kan worden.

Maar wat heeft eventing nu te maken met uitbuiting, vind het kul.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 22:42

eefj33 schreef:

Daar ben ik het niet helemaal mee eens.
Ik zelf kan niet tegen gluten melk en soja.
Daarbij probeer ik geraffineerde suiker te mijden, en bewerkte meelproducten zoveel mogelijk.
Ik heb voor de gein wel eens gekeken en ik kan geen vleesvervanger die in mijn dieet past.
Melk is trouwens imo niet nodig voor mensen, calciumbronnen zijn er zat naast melk.
Mensen maken Lactase aan, en naarmate je ouder wordt maak je dat minder aan, waardoor het minder goed te verteren is.
Een groot deel van de mensen heeft er weinig last van, of weet het niet, maar een deel ook echt wel hoor. :)

In sommige gevallen moet je vlees niet willen schrappen, anders blijft er niets over want het is een goede voedselbron imo.
Vind het ook wel vreemd, maar ik ben benieuwd naar jou mening.
Kijk eens naar het oerdieet, en naar hoe de mens nu eet en de meest voorkomende allergenen.
Oerdieet had geen gluten, melk, soja en zo meer, maar wel vlees als het voorhanden was en dat zijn veel voorkomende dingen.
Waarom dan vlees willen schrappen? Gewoon interesse.
Melk hebben ze het er trouwens over dat recht van de koe sommige mensen er wel tegen kunnen, omdat de stoffen om het te verteren dan niet weggehaald worden, wat met het productieproces in de fabriek wel gebeurd.

Moet je maar eens zoeken op Paleo, dat is het zogenaamde oerdieet.
Nu volg ik dat zelf niet, maar wel grotendeels.
Ik eet wel koolhydraten zoals aardappels en glutenvrije granen, maar beperkt.
Niet drie keer daags koolhydraten zoals brood/rijst/aardappelen, maar 1 keer aardappelen en als deel van de overige maaltijden rijstwafels.
Dat is veel minder bewerkt, waardoor het al weer beter is als brood als je het over rijstwafels hebt.
Ik heb zonder echt geen puf namelijk, mis ik snelle energie wat dat soort koolhydraten toch doen.

Verder slaat de PETA wel erg door op sommige punten.. Als ik SGW foto's zie zie ik paarden die de grootste lol hebben over het algemeen.
Als je het menselijk bekijkt, kunnen we maar beter allemaal binnen blijven dan, want statistisch gezien is autorijden een stuk gevaarlijker als de SGW. :P
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 22-05-13 22:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 22:44

MariekeB schreef:
Peta is wel effectief, ze weten door hun extreme standpunten vaker het nieuws te halen dan menig ander organisatie.
En negatieve aandacht is altijd beter dan geen aandacht.
Ze zwengelen discussies aan.

Ik vermoed dat ze weten waar ze mee bezig zijn.
niemand luister meer naar een braaf praatje over het verbeteren van dierentransport, of over de bio industrie.

( voor mensen die minder tussen de regels door kunnen lezen : ik ben het dus NIET met ze eens, maar hun methode kan ik ergens wel waarderen )

Negatieve aandacht is ook aandacht, helemaal waar, maar is PETA ook effectief bezig met iets nuttigs en niet alleen met onzin zoals dit? Als ze op de achtergrond bezig zijn met serieuzere zaken zou dat hun geloofwaardigheid in mijn ogen al iets vergroten.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 23:01

ik ben het eens met de kritiek op de gevaarlijke hindernissen, die moeten gauw van rubber worden gemaakt oid.
verder gaat het wat ver, maar dat is denk ik ook de bedoeling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 23:03

Is het straks ook zo dat volgens de PETA chocolade paaseieren een vorm van discriminatie is voor de kippen? :')

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 23:04

Waarom, springhindernissen zijn ook van hout, de hindernissen waar mijne wekelijks over gaat ook, gaat die niet dood aan, ik stoot ook wel eens mijn teen aan de deurpost als ik niet oplet, ook maar afschaffen?
Cross hindernissen vallen uit elkaar bij een stootje :+

Trouwens, wat heb je er aan als de hindernissen van rubber zijn, alsof het paard dan minder gauw sterft aan een gescheurde aorta :o
Laatst bijgewerkt door xSlvna op 22-05-13 23:05, in het totaal 1 keer bewerkt