Man slaat pony en bedreigt kinderen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Man slaat pony en bedreigt kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-13 08:34

www.dichtbij.nl / www.bokt.nl

In de omgeving van de karwei, Soest zijn gisteren twee meisjes van 11 en 12 jaar bedreigd door een oudere man nadat ze de man er op hadden aangesproken dat hij zijn pony mishandelde.

Ze waren aan het fietsen in de omgeving en kwamen de man tegen vlakbij de winkel met zijn pony en karretje. De eigenaar, menner, een oudere man, jaagde de kinderen weg en begon vervolgens de pony te slaan met een bezemsteel of stok waarop de meisjes protesteerde en hem uitscholden.... en dat 'hij' normaal moest doen. Dat meldt dichtbij.nl.

Een van de meisjes zei :'Hey joh doe normaal....., moet je eens bij mij doen". Waarop de man haar bedreigde te slaan als ze haar 'bek' niet dicht zou houden. Het meisje nam de benen uit angst voor de bedreiging. De man ging haar achterna waarbij ze vluchtte om aan de man te ontkomen wat lukte.

De vader van een van de meisjes heeft aangifte gedaan bij de politie maar deze deelde op voorhand mede dat er geen sprake was van een strafrechtelijke bedreiging.

De politie zou langsgaan bij de man, maar had een spoedoproep. Het verhaal van de man is dus nog niet gehoord.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 08:36

Dan zou ik als vader zijnde even bij die kerel langs gaan met een stok!! Als dat gewoon mag van de politie.........

Wat een idioot zeg!!

8nnemiek

Re: Man slaat pony en bedreigt kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 08:44

Daar was ik ook nog niet klaar mee als ik die vader was := wat een idiote mensen lopen er toch rond! Goed dat ze er mee naar het nieuws zijn gegaan. Hopelijk krijgt dat verhaal nog een staartje. Maar waarschijnlijk wordt de politie pas wakker als zo'n kerel een keertje echt doordraait en het te laat is..

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 08:47

Houden we er ook even rekening mee dat kids nog best wel kunnen overdrijven? :) Zal niet de eerste keer zijn.....

Maarja, mocht het wel echt zo zijn; dan hoop ik toch wel dat de politie er iets aan doet..

Mary1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 08:50

Of ze nou overdreven hebben of niet, ik als ouder was absoluut even langs die oudere meneer gegaan!

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 08:50

Lianne86 schreef:
Houden we er ook even rekening mee dat kids nog best wel kunnen overdrijven? :) Zal niet de eerste keer zijn.....

Maarja, mocht het wel echt zo zijn; dan hoop ik toch wel dat de politie er iets aan doet..

Inderdaad. Ik hield een keer een zweep NAAST een pony, omdat ie naar binnen viel in een bocht en ik niet in een sloot terecht wilde komen, en liet pony tegen de zweep aanlopen, die daarop reageerde en meteen terugsprong. Had je de omstanders moeten zien kijken... ik kreeg de indruk, aan hun blikken te oordelen, dat ze mij ook van een en ander verdachten... :j

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 08:51

Is die vent op zijn karretje achter die meiden aangerend dan?

Sowieso is het verhaal raar. Waarom werden de meisjes weggejaagd en pas daarna de pony met een stok geslagen? Dan zou het toch andersom moeten zijn.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 08:54

Als ouder was ik sowieso verhaal gaan halen bij de meneer zelf voordat ik naar de politie was gegaan...

Zo ben ik ooit met die van mij gaan wandelen, wilde die niet meer vooruit, dus ik gaf hem een tikje met het touw.... Kreeg daarop al commentaar...

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 08:54

Ik neem aan dat de ouders wel redelijk goed kunnen inschatten of hun kind liegt/overdrijft, dus ik vind dat de politie zo'n melding wel serieus moet nemen. Dat is toch niet niks, een kerel die achter een meisje aan rent terwijl die geroepen heeft dat ie haar eens zal slaan. Ik zou me dood schrikken, ook als ouder zijnde.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 08:55

Aan de ene kant kan ik die kerel wel begrijpen, wie weet wat de reden was waarom die man de pony sloeg? Als het daadwerkelijk een oudere man is geweest kan het zijn dat 'uit zijn oude stempel' het normaal is een paard zo te behandelen, die beschouwen paarden iets minder als huisdieren dan tegenwoordig. Dan daarbij die kinderen van tegenwoordig zijn zo brutaal en loslippig dat ik ook vaak de neiging krijg ze met een vlakke hand even wakker te schudden. ;) Die bemoeien zich overal mee...

Is overigens geen goedkeuring hoe ik vind dat de man gereageerd heeft het blijven immers kinderen, maar ik kan de man wél begrijpen. Wie weet wat die geroepen hebben! ;)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 08:56

Lianne86 schreef:
Als ouder was ik sowieso verhaal gaan halen bij de meneer zelf voordat ik naar de politie was gegaan...

Zo ben ik ooit met die van mij gaan wandelen, wilde die niet meer vooruit, dus ik gaf hem een tikje met het touw.... Kreeg daarop al commentaar...

`dit bedoel ik dus. ;)

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 08:57

8nnemiek schreef:
Ik neem aan dat de ouders wel redelijk goed kunnen inschatten of hun kind liegt/overdrijft, dus ik vind dat de politie zo'n melding wel serieus moet nemen. Dat is toch niet niks, een kerel die achter een meisje aan rent terwijl die geroepen heeft dat ie haar eens zal slaan. Ik zou me dood schrikken, ook als ouder zijnde.

Hier ben ik het nog minder mee eens :D

Juffrouw op de basisschool hebben ze in elkaar geslagen omdat een meisje thuis kwam met "de juf heeft me geslagen"; sommige mensen reageren er heel raar op (terwijl de juf alleen een tik op de kont gaf, gewoon van "hup", niet boos of wat dan ook, gewoon speels zeg maar...) Je weet niet wat de normen en waarden van die mensen zijn en hoe ze op dingen reageren... En geloof mij maar, er zijn te veel ouders die hun kind altijd geloven :)

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 09:00

KimD schreef:
Lianne86 schreef:

`dit bedoel ik dus. ;)

Haha, voortaan vraag ik vriendelijk "Hoogedelgestrenge heer paard, wilt u alstublieft een stapje vooruit zetten" :')

Maar wat voor de een heftige reactie is/mishandeling, is misschien wel een heel terechte actie geweest... Laten we allemaal eerlijk zijn, als jouw paard naar je uit zou halen, zou je dan ook alleen foei zeggen of? :) Kijk eens hoe je reactie dan overkomt.... Die van mij die hapt soms wel eens als ie weer uit de hand is gevoerd, maar springt dan echt een paar meter naar achteren omdat ie weet dat het niet mag.. en het enige wat ik dan doe is "Hey" en een vingertje omhoog, ik sla hem dan niet eens, maar die reactie die hij dan geeft.. Net of ie heel hard geslagen gaat worden :S Komt ook lekker over op andere :p

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 09:01

*knip*

ik zou ook eerst het verhaal van die man horen willen, Pennymeisjes kunnen van het minste nog een halszaak maken.
Laatst bijgewerkt door LindyH op 17-05-13 19:31, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote van verwijderd bericht verwijderd

Mary1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 09:03

Lianne86 schreef:
8nnemiek schreef:

Hier ben ik het nog minder mee eens :D

Juffrouw op de basisschool hebben ze in elkaar geslagen omdat een meisje thuis kwam met "de juf heeft me geslagen"; sommige mensen reageren er heel raar op (terwijl de juf alleen een tik op de kont gaf, gewoon van "hup", niet boos of wat dan ook, gewoon speels zeg maar...) Je weet niet wat de normen en waarden van die mensen zijn en hoe ze op dingen reageren... En geloof mij maar, er zijn te veel ouders die hun kind altijd geloven :)

Sorry maar dat hoeven ze echt niet te proberen bij mijn kinderen hoor! Ze hebben ten alle tijden van kinderen af te blijven, speels of niet!

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 09:04

Zie het als een schouderklopje zeg :') Damn... Er zat niets achter.... Ik moet hier niet eens op in gaan :')

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 09:05

@Lianne86, die van mij zijn nog hengst en in Blacky's pubertijd heb ik flink moeten optreden en hem dus ook een paar keer onder zijn ribbenkast in gemept of geslagen met het geen wat ik in handen had. Toen hij begreep dat het niet mocht hoef ik inderdaad nu alleen nog maar mijn vingertje te heffen en UH te zeggen, dat loopt hij al weg. ;) Is geen mishandeling imo, is consequent optreden naar gedrag dat gewoon absoluut niet te tolereren is. :j

Dus nogmaals, ik kan die man best goed begrijpen! :j

Mary1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 09:06

Lianne86 schreef:
Zie het als een schouderklopje zeg :') Damn... Er zat niets achter.... Ik moet hier niet eens op in gaan :')

Een schouderklopje is in mijn ogen iets heel anders als een tik op de kont hoor...

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 09:07

Ja, maar wij snappen dat... Soms is hard optreden gewoon nodig... Maar eerlijk is eerlijk, kom je op het verkeerde moment aan en zie je niet wat er gebeurd is; dan lijkt het.... (Ok, en eerlijk is eerlijk, sommige mensen gaan echt te lang/hard door... 1x is genoeg, niet blijven slaan of wat dan ook :S)

Ik kan ook begrijpen hoe het voor kids overkomt als ze het zien... Dat ook weer wel... Dus mjah...

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 09:10

Mary1971 schreef:
Lianne86 schreef:

Een schouderklopje is in mijn ogen iets heel anders als een tik op de kont hoor...

"Tik"... Gewoon een klopje van "kom we gaan buitenspelen" Je zou als juffrouw kinderen niet meer aan durven te raken :p

Ok... nog een mooier verhaal... Kind komt thuis "Ik ben geslagen" ipv "ik ben geslaagd" voor iets :') Bassisschool... Ook een boze moeder op school. Of kids die gewoon zo glashard staan te liegen en dat de ouder hen geloofd... ook al was je er bij en weet je dat het niet zo is gegaan.. Die zijn er ook genoeg... (Deels opvoeding natuurlijk)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 09:10

Dat is zeker waar, dat er te veel ouders zijn die hun kind te makkelijk de hand boven het hoofd houden..
Maar stel nu dat het echt allemaal waar is? Er wordt vaak ook te makkelijk gedaan over bedreigingen.
Ik heb vroeger als kind zijnde veel gezien.. mensen die paarden idd strafte door ze meerdere malen met stokken te slaan terwijl ze waren vastgeknoopt, katten waar stenen naar werden gegooid.. Maar daar zei je niks over, want dan had je kans dat ze achter jou aan kwamen. Dus ik vind het verhaal niet zo ongeloofwaardig. Ik loop nu nog steeds met een grote omweg om de woonwagenkampen heen waar ik dat soort dingen heb gezien :=
Er wordt toch soms te makkelijk aangenomen dat alle meisjes liegen en overdrijven. We kennen het verhaal niet.. Ik hoop dat de politie toch nog even verhaal gaat halen bij die meneer..

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 09:11

Mary1971 schreef:
Lianne86 schreef:

Zucht, als we zo met kinderen omgaan zal de wereld vast verbeteren... Wij hadden vroeger nog respect voor de meester/juf, ook ik ben wel een bij mijn bovenarm gepakt als ik iets deed wat niet door de beugel kon of kreeg eens een 'grappig schopje onder mijn kont als ik niet doorliep. Tegenwoordig zie je steeds meer kinderen compleet over hun leraar heen walsen, niks respect. En als meester een keer streng is staan daarna de ouders piepend op de stoep. Bah.
Ontopic; ik zou graag het verhaal van twee kanten willen horen..

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 09:11

Zo, wat een heftige reacties! Die man heeft nog niet eens zijn kant van het verhaal kunnen vertellen. Wie weet viel het allemaal wel mee maar misschien ook niet, hoe kun je nu oordelen op het verhaal van één partij?

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 09:12

Zulke berichten hebben altijd twee kanten en meestal wordt er in het nieuwsbericht nog het een en ander verdraaid.
Dus het is moeilijk om een zinnige reactie te geven.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 09:17

En mijn paard kan ook een enorme schop onder zijn kont verwachten als ie dominant probeert te zijn.. Maar toch ga ik geen kinderen bedreigen en er achter aan rennen als ze er iets van zouden zeggen :Y) ik zie me al rennen haha!
Als je al zo gefrustreerd bent, dan denk ik dat het ook bij de pony niet bij een voorzichtig geplaatste corrigerende tik blijft.