Nieuw paardenresort in Zeeland in aanbouw

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Nieuw paardenresort in Zeeland in aanbouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-13 09:38

http://www.bokt.nl

Volgend jaar zal op Zeeuws-Vlaanderen begonnen worden met de bouw van Resort Equus Zeeland. Volgens initiatiefnemer Jack van Harn uit Biervliet, een uniek concept in West-Europa. De gemeente Terneuzen, waar het park zich zal ontwikkelen heeft vertrouwen in het concept. Het park zal zich in zijn geheel richten op paardenliefhebbers. Daarbij neemt het park de regels van de SRP omtrent de twaalf richtlijnen voor paardenhouderij in acht.

Het miljoenproject zal zich richten op mensen met paarden. Het geheel omvat ongeveer 30 hectare. Daarop is er plaats voor 50 (permanent bewoonbare) villa's en landhuizen, een hoofdgebouw, wegen, weides en algemeen groen voorzien, alsmede outdoor-paardenvoorzieningen en een parkeerterrein met 50 parkeerplaatsen voor gasten van bewoners en voor de horecavoorzieningen. Binnen het domein liggen 50 kavels van omstreeks 1.500m2. Wat de kavels mogen kosten is nog niet bekend. Tijdens de bouw zal er gemikt worden op duurzaam 0-energieverbruik. Op het terrein zal ook een hotel komen, voor de tijdelijke gast. Achter het hotel liggen voor de tijdelijke gast stallen en een buitenbak.

Het park zal vlakbij natuurgebied de Braakman komen te liggen, dat ontsloten gaat worden voor onder meer ruiters. En wie er nog even extra 'tussenuit' wil staat met 10 kilometer in Terneuzen en met 35 kilometer in Gent.

nathalie_v

Re: Nieuw paardenresort in de aanbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 10:09

Ben bang dat dit het niet gaat worden...... Voor vele is Zeeuws-Vlaanderen het einde van de wereld, en dus te ver rijden.

Ook heb ik het idee dat we al genoeg accommodatie in Nederland hebben.

Heb er een hard hoofd in.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 10:12

Meestal stranden dit soort projecten al voordat ze zijn begonnen met bouwen. Ik ga ook met bovenstaande mee.

Laureentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 10:13

Het enige dat ik lees is: niet betaalbaar voor de normale burger met een paard.
Komt daarbij dat Zeeuws Vlaanderen inderdaad erg ver is. Voor mij is Duitsland naast de deur en de Meinweg is ook niet al te ver weg. Ook enorm leuk om te gaan rijden.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 10:17

Waarom heb ik het gevoel dat dit weer een projectje: 'luxe voor ruiter niet voor paard' gaat worden?

Kun je in Zeeuws-Vlaanderen wel een beetje mooi buitenrijden? Als in: hoeveel km goede ruiterpaden liggen in de directe omgeving? Anders zou het voor menig paardenliefhebber nieteens de moeite zijn om er naartoe te reizen.

zandvangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 10:21

_Nelleke_ schreef:
Waarom heb ik het gevoel dat dit weer een projectje: 'luxe voor ruiter niet voor paard' gaat worden?

Kun je in Zeeuws-Vlaanderen wel een beetje mooi buitenrijden? Als in: hoeveel km goede ruiterpaden liggen in de directe omgeving? Anders zou het voor menig paardenliefhebber nieteens de moeite zijn om er naartoe te reizen.

Luxe gaat het zo te zien zeker worden pffff , niet voor mijn portemonnee :D
http://www.floradfantasy.nl/equusC1c/re ... eland.html

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 10:23

Eindelijk eens iets bij ons in de buurt.. hopelijk wordt het wat..
In de braakman kun je wel heel erg leuk rijden (wel veel dazen in het dazenseizoen) .. Ik weet alleen eigenlijk niet goed of het officieel wel toegestaan is.

We hebben hier gewoon echt een tekort aan ruiterpaden, dus ik hoop dat daar verbetering in komt.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 10:26

Ben wel reuze benieuwd wat zo'n villa of landhuis moet gaan kosten of een kavel om zelf te gaan bouwen. Denk dat het niet voor iedereen weg gelegd wordt. En dan nog de vraag zoveel paardenmensen op zo'n "klein" stuk zou daar zelf niet tussen willen zitten eerlijk gezegd.

Willemina_L

Re: Nieuw paardenresort in Zeeland in aanbouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 10:43

In de Braakman is al wel degelijk behoorlijk wat ruiterpad te vinden, aan de Oostzeedijk waar pensionstal en KI station Equus al zit.... Hele leuke stal overigens!

Het zou wel leuk zijn om de loterij te winnen en dan een kaveltje te kopen.. hihi!!

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 11:02

Het ligt een redelijk eind van het strand af, en buiten rijden kan wel, alleen met name in de polders en een klein stukje bos.

Maar zeeuws-vlaanderen is echt te klein voor dit soort "grapjes"

Wij zeggen namelijk altijd, van randstad naar zeeland is altijd vééél verder dan van zeeland naar de randstad ;-)

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 11:07

Naar een stukje van de VVV en dit gebied ligt dus direct aan stal Equus (bestaand) en wat er komen gaat vanaf volgend jaar...

Braakman-Noord is een natuurgebied van zo’n 300 hectare. Ideaal om te wandelen, fietsen en paard te rijden. Vanaf de nieuwe parkeerplaats met het informatiepleintje aan de Oostzeedijk, zijn er volop mogelijkheden. Over gebaande en ongebaande wegen. De avontuurlijke wandelaar mag hier van het verharde pad af en zijn eigen weg zoeken. Het bos is een aantal jaren geleden al aangeplant, mede met hulp van vele kinderen tijdens de Boomfeestdag. Daarom oogt het al wat voller en hebben planten en dieren inmiddels er hun thuis gevonden. Toch hoeven die geen last te hebben van struinende wandelaars: het gebied is groot genoeg voor alle liefhebbers.

Ik loop er zelf dagelijks met de honden, de ruiterpaden zijn erg leuk en goed te doen. Ook voor gehandicapten is het veruit het beste park om met de rolstoel lekker eruit te zijn, mooie paden en volop mogelijkheden. Je kunt via dit park ook aan de Westerschelde komen, rondje wat ik vaak doe is ongeveer 16 km en kan met paard, fiets en hond! Ik ben het met je eens dat Zeeuws-Vlaanderen nooit de Veluwe kan worden (ben daar geboren en getogen in de bossen) maar het is nog altijd vele malen beter dan hartje Amsterdam... Daar hebben ze ook een manege per slot van rekening.

Denk dat het een kwestie is van persoonlijke smaak en verwachtingen als het gaat om het gebied Braakman en wat het te bieden heeft, maar in dit geval is het saldo van je bankrekening vele malen belangrijker. En hebben mensen het ervoor over??

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 11:25

Optimistisch plan. Van de meesten van dit soort plannen hoor of zie je niets meer. Geen geld, crisis. En dan nu zoiets gaan bouwen?? Ben zeer benieuwd.

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 11:29

Willemina_L schreef:
In de Braakman is al wel degelijk behoorlijk wat ruiterpad te vinden, aan de Oostzeedijk waar pensionstal en KI station Equus al zit.... Hele leuke stal overigens!

Het zou wel leuk zijn om de loterij te winnen en dan een kaveltje te kopen.. hihi!!

Ik ken alleen het stuk waar je van de kant van terneuzen in kan.. Over dat bruggetje zeg maar.
En dan het nieuwe stuk. Wat ik daar erg jammer vond was er dat er langs de paden van die kleine paaltjes (ong 20 cm) stonden, met van die gladde ijzerdraad ertussen gespannen was. Als je daar aan de kletter gaat kost dat de benen van je paard.
We hebben daar een jaar terug of zo nog een mail over gestuurd, maar niks meer over gehoord.

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 11:30

Ik zie dit ook nog wel gaan stranden. Je woont daar een eind van de werkgelegenheid vandaan. Bovendien vind ik nieuwe huizen bouwen in deze tijd een beetje not-done. Er zijn zat huizen die te koop staan en niet verkocht worden vanwege de crisis. Waarom dan wel nieuwe huizen bouwen? Laat eerst de huizen die te koop staan verkocht worden, dan krijg je tenminste weer doorstroom.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 11:32

Laat maar komen, er mag hier wel eens wat meer gedaan worden aan ruitersport!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 11:34

Diane65 schreef:
Optimistisch plan. Van de meesten van dit soort plannen hoor of zie je niets meer. Geen geld, crisis. En dan nu zoiets gaan bouwen?? Ben zeer benieuwd.

Zo denk ik er ook over...

Ik denk dat veel mensen het een ontzettend leuk/mooi idee vinden, maar dat het qua kosten gewoon niet te doen is. Zeker in deze tijd...

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 11:58

Rianneke schreef:
Diane65 schreef:

Zo denk ik er ook over...

Ik denk dat veel mensen het een ontzettend leuk/mooi idee vinden, maar dat het qua kosten gewoon niet te doen is. Zeker in deze tijd...

Het is nog veel simpeler: zijn er voldoende mogelijkheden in de (wijde) omgeving om het salaris bij elkaar te verdienen dat nodig is om een dergelijke hut te kunnen betalen.

Probleem is dat op alle lokaties die ik langs heb zien komen, onvoldoende mogelijkheden zijn voor passende werkgelegenheid en thuiswerken is iets wat in dit wantrouwende land voorlopig niet van de grond zal komen.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 12:14

Gewaagd plan in deze tijden.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 12:17

Ik begrijp er weinig van....Wat is nou een landhuis op 1500 m2, kijken de buren nog bijna bij je naar binnen en paarden houden aan huis is nog altijd geen optie....Waarom zou je er dan nog voor kiezen om op zo'n 'paardenpark' te gaan wonen dan?

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 12:29

Lijkt me interessant.

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 12:35

Olikea schreef:
Willemina_L schreef:

Ik ken alleen het stuk waar je van de kant van terneuzen in kan.. Over dat bruggetje zeg maar.
En dan het nieuwe stuk. Wat ik daar erg jammer vond was er dat er langs de paden van die kleine paaltjes (ong 20 cm) stonden, met van die gladde ijzerdraad ertussen gespannen was. Als je daar aan de kletter gaat kost dat de benen van je paard.
We hebben daar een jaar terug of zo nog een mail over gestuurd, maar niks meer over gehoord.

Ja, je hebt gelijk Olikea, dat is een belachelijk stuk ijzerdraad wat zeker moet verdwijnen... Waar heb jij een brief naar geschreven? Ken wel meer mensen die dat snel weg willen hebben....

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 12:52

@Esther-87: ik ben het met je eens. Heb het idee dat je "samengepropt'" gaat wonen op een park, en idd, voor de gewone paardenliefhebber zal dit niet te betalen zijn.
Nog afgezien of ik zou willen wonen op een dergelijke locatie.
De vrijheid vwb. het houden van paarden is mijns inziens beperkt, simpelweg omdat je met zoveel mensen en dus zoveel paarden op 1 lokatie zit; beetje een manege-idee dus. En dat zou niet mijn idee zijn van het "wonen met je paard(en)".

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 13:00

Plus dat het natuurgebied Braakman Noord per paard officieel alleen betreden mag worden via wel 1 ruiterpad (al het andere is illegaal) van een kilometer of twee, je boven op een chemische fabriek zit en de bermen van de wegen in het gebied nauwelijks meer bruikbaar zijn om op te rijden.
Strand is een kilometer of 20 verder op en in het voorjaar en zomer en september alleen toegankelijk voor 10 uur in de ochtend of na vijven in de middag en dan moet het getij ook nog meewerken, want anders heb je geen strand op veel plekken.
Plus ook nog eens, dat een eindje verder op een vierbaans autoweg wordt aangelegd, die het hele gebied (en dat is hier niet zo breed ) in twee stukken gaat snijden.

(En die buitendijkse ritten mogen ook alleen maar over een beperkt traject en gedurende een beperkt deel van het jaar en alleen over een tegelpad)

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 13:24

Dat staat vast niet in de verkoopfolder :=

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 13:28

Denk jij van niet? ;)