Zestig dode paarden op boerderij in Wisconsin [video]

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Zestig dode paarden op boerderij in Wisconsin [video]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-13 14:25

* http://www.bokt.nl

De Amerikaanse politie in Wisconsin heeft op een boerderij iets minder dan zestig dode en/of zwaar verwaarloosde paarden gevonden. Dat melden diverse Amerikaanse media. De politie heeft een onderzoek ingesteld, waarbij zwaar geleund wordt op informatie vanuit de omgeving. Het een en ander dat leidde tot de dood van de paarden is nog onduidelijk. Evenmin is de politie ervan overtuigd dat ze nu alle lichamen hebben gevonden.

De politie vond begin april, naar aanleiding van een anonieme tip, de lichamen van vijf paarden op een boerderij. Deze lichamen lagen in een donkere stal en waren al in staat van ontbinding. Ze lagen op een dikke laag mest. Er was geen voer of strooisel te vinden. Op de boerderij vond de politie ook 23 levende paarden. Deze paarden waren erg verwaarloosd en hadden verzorging en voedsel nodig. Deze paarden zijn in beslag genomen en elders ondergebracht. Met hen gaat het nu goed.

Al eerder waren er tips binnengekomen bij de politie, maar er was toen te weinig bewijs om een huiszoekingsbevel te krijgen.

Eind april ging de politie wederom naar de locatie. Eenmaal ter plaatse vond de politie de lichamen van 55 paarden en andere dieren. Deze lichamen waren dichtbij elkaar in een oppervlakkig graf begraven. De eigenaren van de boerderij zijn gearresteerd en worden aangeklaagd voor dierenmishandeling met de dood tot gevolg. Afhangende van het onderzoek kunnen meer aanklachten volgen. In ieder geval wordt het grondwater nog onderzocht, omdat de paarden vlakbij een open kreek waren begraven. Mogelijk is het water verontreinigd.

Op de lichamen is sectie verricht en daar kwam uit dat de dieren sterk waren vermagerd en waarschijnlijk zijn verhongerd.

Volgens de buren werd de boerderij voorheen altijd gebruikt als rijschool. Het zag er altijd netjes uit. De politie is er van overtuigd dat er mensen zijn die meer weten, maar hiermee niet naar buiten durven te komen.

De eigenaren van de boerderij waren niet voor commentaar beschikbaar.

Video

CastaMickey

Re: Zestig dode paarden op boerderij in Wisconsin [video]

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 14:29

:'(

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 14:29

Ik ben sprakeloos. Wat kun je nog zeggen tegen zoveel dieren leed......... ;(

Indra_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 14:33

Van mij mogen ze de eigenaren levenslang opsluiten, verschrikkelijk om zo met paarden om te gaan :n

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 14:47

Ik vraag me dan altijd af hoe het zover heeft kunnen komen. Maar zoveel paarden, dat moet toch opgevallen zijn?

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 14:50

Jammer dat die mensen de eerste keer al niet gearresteerd waren dan was dit misschien niet nodig geweest. Want het lijkt me dat ze de eerste keer ook al genoeg reden hadden om de mensen te mogen oppakken. Ziek zijn ze.. dat is duidelijk, arme dieren..

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 14:51

bah wat een naar nieuws, vind gewoon ziek ook dat ze de paarden in een graf hebben begraven, bah !

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 15:01

In ieder geval worden ze er daar nog voor gearresteerd!

ILSExHORSES

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 15:15

:( Hier word je echt zo verdrietig om. ;(

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 15:21

Onbegrijpelijk!

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 15:53

verschrikkelijk...

Liamssfork

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 15:57

Hoe ze het durven te doen... Kan er gewoon niet bij met m'n verstand. Verschrikkelijk. :n

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 15:58

Heb hier eigenlijk geen woorden voor. Wat vreselijk. Hele klus ook om 55 paarden te begraven pff.

yrsa_karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 16:33

Ik wil dit absoluut niet goed praten, maar vaak is dit een gevolg van allerlei omstandigheden, waarbij mensen in een depressie raken of in een neerwaartse spiraal komen en het geheel niet meer overzien en ook niet meer weten wat ze nou moeten. Zijn niet in staat hulp te vragen en komen steeds verder in de problemen. Hopelijk dat de overige dieren het overleven en er weinig aan over gaan houden. Vreselijke dood.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 16:41

yrsa_karlijn schreef:
Ik wil dit absoluut niet goed praten, maar vaak is dit een gevolg van allerlei omstandigheden, waarbij mensen in een depressie raken of in een neerwaartse spiraal komen en het geheel niet meer overzien en ook niet meer weten wat ze nou moeten. Zijn niet in staat hulp te vragen en komen steeds verder in de problemen. Hopelijk dat de overige dieren het overleven en er weinig aan over gaan houden. Vreselijke dood.

Mee eens die mensen zijn waarschijnlijk geestelijk ook ziek en daarom vind ik verwensingen ook niet op z'n plaats hoe verschrikkelijk het ook is. Die mensen zullen het niet voor de lol of uit eigen belang doen... -O- Wat natuurlijk absoluut niet betekend dat ik vind dat ze daarom vrijgesproken of een verkorte straf mogen hebben.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 18:40

Wat ik me altijd afvraag in zulke zaken is dat er geen buur is die durft in te grijpen?
Wat ook de rede mag zijn van zo'n eigenaar,als buur heb je toch ook je verantwoording,zoiets ga je toch niet staan aankijken?

Milord

Woonplaats: Op de Trein van het Leven onderweg naar Overal en Nergens, Dromenland en halte Thuishaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 19:05

Zoals hierboven aangegeven denk ik persoonlijk ook dat het een samenloop van omstandigheden geweest is. Er is crisis in Amerika dus minder geld, ik weet niet of dat ook daar is maar in het grootste deel van Noord-Amerika geldt nog steeds een slachtverbod voor paarden. Paarden moeten dus afgevoerd worden naar staten die wel mogen slachten MAAR daar is ook geld voor nodig.
Ik weet niet of ze geestelijk ziek zijn maar feit is wel dat ze eerder aan de bel hadden moeten trekken. America sterft van de dierenreddingsteams. Het had idd wel anders opgelost kunnen worden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 19:26

saskiakefie schreef:
Jammer dat die mensen de eerste keer al niet gearresteerd waren dan was dit misschien niet nodig geweest. Want het lijkt me dat ze de eerste keer ook al genoeg reden hadden om de mensen te mogen oppakken. Ziek zijn ze.. dat is duidelijk, arme dieren..

Wat ik uit het bericht opmaak dateert de dood van de andere paarden al van voor het eerste bezoek. naast de vijf dode paarden werden de andere paarden toen in beslag genomen. Hoe het zover kan komen, in Amerika heerst ook crisis, dus kun je je paarden aan deathbuyers verkopen die ze naar de slacht brengen of je ogen dichtdoen en wachten tot ze vanzelf doodgaan, in dit geval was de eerste optie het beste geweest.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 21:26

Dooie lijken ruiken super sterk. Dat van die 55 begraafde dieren zal niet van 1 jaar zijn. Oppervlakkig begraven zal je ook gaan ruiken... Niemand in de buurt op deze buren na die afvroegen waar de geur vandaan kwam?

Heb er overigens geen woorden voor. Te belachelijk, zoveel leed... En kan je nagaan dat het vroeger een rijstal was!

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 21:35

Wat vreselijk.... Hoop dat de eigenaars een lange gevangenisstraf krijgen!
wortelsussie schreef:
Dooie lijken ruiken super sterk. Dat van die 55 begraafde dieren zal niet van 1 jaar zijn. Oppervlakkig begraven zal je ook gaan ruiken... Niemand in de buurt op deze buren na die afvroegen waar de geur vandaan kwam?

Heb er overigens geen woorden voor. Te belachelijk, zoveel leed... En kan je nagaan dat het vroeger een rijstal was!

Ze hadden al eerder tips gekregen, dus ik denk dat het wel opgemerkt was hoor...

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 22:00

:wow: ik snap echt niet dat je zoveel dode paarden kan hebben in je achtertuin...ik ben gewoon geschokt

Kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 23:07

Vreselijk ;(

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 02:25

Wat verschrikkelijk! Ook ik denk dat de eigenaren door een samenloop van omstandigheden het eind zijn kwijtgeraakt.
Verschrikkelijk voor de dieren, maar ook voor de eigenaren. Wie weet hoe rot die zich al tijden hebben gevoeld hierover. Neemt niet weg dat ze hun straf wel moeten krijgen. Hopelijk knappen de nog levende dieren goed op en komen ze terecht bij goede nieuwe huisjes!

yrsa_karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 09:50

wortelsussie schreef:

:+ Ja, want waren ze nog springlevend geweest hadden ze vast minder gestonken. (Sorry :') )

lonneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 09:57

Triest dit soort berichten... Dat mensen de controle over hun leven en dat van hun dieren zo kwijt kunnen raken..