Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Ik heb weleens geprobeerd, pet op & hem voorbij lopen hij hinnikte er toch mooi weer op los of hij komt op me af.

aikon schreef:Hhhmm. Ik heb een ander artikel gelezen, van Dr. Grzikmek in paard en spul, dat paarden alleen op het zicht zou afgaan en dat verdere zintuigen bij mensen herkenning geen rol speelt.
http://www.paardenspul.nl/de-psychologi ... gen-dl-ii/
Mijn pony's hinneken 's morgen tegen de eerste de beste persoon die ze horen. Puur en alleen omdat ze eten willen.
Zoolgangster schreef:Een cavia herkent zijn mensen nog... aan de voetstappen, en uiteraard ook de stem. Ik heb een tijd in een flat gewoond, cavia's op het balkon, en als ik op straat liep werd er nog vrolijk naar me gepiept!

aikon schreef:Hhhmm. Ik heb een ander artikel gelezen, van Dr. Grzikmek in paard en spul, dat paarden alleen op het zicht zou afgaan en dat verdere zintuigen bij mensen herkenning geen rol speelt.

Coördinatie van mijn vingers is niet al te best. 
linky schreef:Onze paarden herkennen ook het geluid van onze auto's................. en ons loopje, gebaren, stem........................ na 40 jaar in de paarden kom je daar ook zonder onderzoek wel achter.