“Oh ja ik vond het geweldig! Ik zou willen dat ik het nu alweer kon doen.”
Bertha Roberts was woensdagmiddag een en al glimlach nadat ze voor het eerst in 80 jaar paard had gereden, een activiteit die ze mocht kiezen om haar 94ste verjaardag te vieren.
Bertha groeide op op een boerderij omringd door paarden en heeft sindsdien altijd een liefde voor hen gekoesterd. Ze vertelde verhalen over de ritten zonder zadel die ze altijd reed met haar broer toen ze jong was, maar ze vond het deze keer ook prima met een zadel.
Haar droom kwam uit toen vriend Pat Edwards er lucht van kreeg in de kerk. Hij bracht de bal aan het rollen. Woensdag reed Bertha het paard van Edwards’ kleindochter, die Gracie wordt genoemd. Met de hulp van een trapje en vier generaties van familie en vrienden, die enthousiast foto’s maakten, klom Bertha op Gracie en had ze een glimlach van oor tot oor.
“I did it!” lachte Bertha met een vreugde waar alleen zij over kon meepraten: “Want hoeveel 94-jarigen zie je nu op een paard rijden?”
Haar familieleden hadden tranen van vreugde toen Gracie met Bertha door de bak stapte. Ze zeiden allemaal dat het een speciale dag in hun leven was.
Na haar rit werd Bertha gevraagd wat ze volgend jaar voor haar verjaardag wil: “Oh, ik heb geen idee. Laat me eerst hier nog maar een paar minuten van genieten.” Zei ze met een gigantische glimlach.