Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

DonCamillo schreef:Hmm, ik vind het een beetje een vaag verhaal.
Voor een quarter x volbloed van 3 jaar oud vind ik hem er slecht uitzien: mager, dorre vacht, ingevallen. Dat word je niet in een nacht. Er staat dat de pijl in de bilspieren terecht kwam: doorgaans is dat een plek waar een wond niet zoveel kwaad kan. Het zou gaan om de linker bil: waarom zie ik daar dan geen wond of verband?
Voor een quarter x volbloed van 3 jaar oud vind ik hem er slecht uitzien: mager, dorre vacht, ingevallen. Dat word je niet in een nacht. Er staat dat de pijl in de bilspieren terecht kwam: doorgaans is dat een plek waar een wond niet zoveel kwaad kan. Het zou gaan om de linker bil: waarom zie ik daar dan geen wond of verband?
RoosDami schreef:Ten 1e: bloedverlies is nooit goed, dan zien paarden er ook nooit best uit
Ten 2e: 3jarige zijn zelden vol in hun vlees
Ten 3e: er is WEL een wond te zien...
Ik wens paard en eigenaar veel sterkte!

LBLGypsyCobs schreef:Een pijl maakt qua oppervlak maar een kleine wonde, maar hoe diep de pijl zat is niet zichtbaar.
In een kleine, maar diepe wond is de kans op ontstekingen ook groter, het is lastig schoon houden.
Wie weet wat er allemaal geraakt is, als er botvlies beschadigd is, kan dat lelijke infecties geven.
Mousmous schreef:Lijkt me een pijl uit een kruisboog. Daar zit behoorlijke kracht achter en zal de wond idd qua oppervlakte niet groot zijn maar kan wel behoorlijk diep zijn. Ook niet echt een 'hobbypijltje' zo te zien
heidy_wilco schreef:Meganyr schreef:Wat een idioten, dit lijkt me geen ongeluk!
Ik moest stiekem even 'gniffelen':
Op de hoofdpagina staat dit bericht, met direct eronder "Springpaard Robin Hood W weer volledig in training"...
Legt er nog iemand een 'link'?
![]()
Maar arm paardje![]()
Welke idioot doet nou zoiets?