Paarden in beslag genomen in Barendrecht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ViefJor

Paarden in beslag genomen in Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-13 12:04

bokt.nl

Op een boerderij in Barendrecht vond volgens diverse Twitterberichten vanmorgen een inval plaats door de politie en de landelijk inspectiedienst.
Nadat de toegangspoort geopend was konden dierenartsen de gezondheid van ongeveer 29 paarden en pony's bekijken.De actie heeft er toe geleid dat deze 29 paarden en pony's in beslag werden genomen in het belang van de dierenwelzijn.
De kippen, geiten en een paar paardjes zijn, onder voorwaarden, achter gebleven. Preventieve bestuursdwang opgelegd en nacontroles volgen.
Laatst bijgewerkt door Dinopino op 11-04-13 16:00, in het totaal 5 keer bewerkt
Reden: bron aangepast voor VN ON-VN

Shirley

Re: 30 paarden in beslag genomen in Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 12:06

Je hoeft geen namen te noemen, maar je weet dan dus duidelijk WEL de reden ( omdat hierboven staat dat het "nog onbekend" is ) ?

ViefJor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-13 12:16

Ik heb je een pb gestuurd.

Ik wil jullie vragen om speculatie te voorkomen, geen vragen te stellen.
Bvd!

wenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 13:10

Eindelijk gerechtigheid!! *\o/* *\o/* *\o/* ,Hopelijk komen de paarden goed terecht
verder hou ik maar mijn mond.. voor er hele lelijke woorden uit gaan komen ;)

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 13:13

Ik zit nu in Barendrecht en heb geen idee waar het is of wat het moet zijn... Mijn paardenwereldje zit nog in Brabant ;) maar hoop dat terecht is en dat het met de paardjes goed afloopt...

(Nu bedenk ik me pas, hoe weinig ik hier in de buurt ken mbt paardjes :'))

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 13:25

Wow dat is wel vreselijk dichtbij en erg zeg.. Hier doen ze meestal best moeilijk over het in beslag nemen van dieren. hoop dat de dieren goed terecht komen.

Vermoed al te weten waar het is en van wie..

ViefJor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-13 14:04

UPDATE

Dierenpolitie pakt verwaarlozing paarden aan

11-04-2013 | 14:26

Delen: Share on facebook Share on twitter Share on hyves Share on email More Sharing Services
5
Print
De dierenpolitie en diverse inspectiediensten hebben donderdagochtend een weiland met dertig paarden aan de Ziedewijdsekade in Barendrecht ontruimd. Zij grepen in omdat de dieren zouden zijn verwaarsloosd.

De eigenaresse van de Navajo Ranch is al jaren in discussie met de gemeente Barendrecht. Volgens haar maakt de gemeente het onmogelijk om goed voor de paarden te zorgen. Barendrecht wil de locatie een andere bestemming geven.

De gemeente en de eigenaresse waren in gesprek over een oplossing van de problemen. Maar door het ingrijpen van de politie en de inspectiediensten is onduidelijk hoe de kwestie verder gaat.

http://www.rijnmond.nl/nieuws/11-04-201 ... aarden-aan

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 14:06

vraag ik mij toch af, wat zijn haar argumenten over het feit dat zij de schuld bij de gemeente neerlegt?

Chantal86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 14:09

Helaas verschrikkelijk nieuws, geen idee wie het is, waar het is ed.

Het liefste zou je dan toch zo'n verwaarloosd beestje opvangen...

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 14:10

Ik kom regelmatig daar over de dijk gesjeesd maar zo slecht vond ik de pony's er niet uitzien. Ik zag er regelmatig volk met de pony's bezig zijn en ook pony's vrij rond lopen.
Volgens mij is 30 stuks wel heel erg overdreven... zoveel stonden er daar niet denk ongeveer de helft.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 14:11

Als je googled op Navajo Ranch kom je bijna alleen maar notulen en informatieve teksten over deze ranch van de gemeente tegen. Dat er een kwestie is, zal dan ook wel zijn, echter is dat nóg geen reden om je paarden te verwaarlozen. En zeker niet als het een soort opvanginstantie betreft...

Het gaat hier om bijv. illegale bouw op een perceel van 212 m2. Stel dat ze een overkapping wilde maken maar dit al jaren tegen wordt gehouden?

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 14:11

jorika1986 schreef:
Ik kom regelmatig daar over de dijk gesjeesd maar zo slecht vond ik de pony's er niet uitzien. Ik zag er regelmatig volk met de pony's bezig zijn en ook pony's vrij rond lopen.
Volgens mij is 30 stuks wel heel erg overdreven... zoveel stonden er daar niet denk ongeveer de helft.

Ik weet dat ze wel degelijk 30 paarden daar hadden staan :j

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 14:12

Gowlan schreef:
vraag ik mij toch af, wat zijn haar argumenten over het feit dat zij de schuld bij de gemeente neerlegt?

Lekker gemakkelijk ... Wie wil, zoekt een oplossing, wie niet wil, vindt een excuus :(

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 14:12

Shirley schreef:
Gowlan schreef:

Lekker gemakkelijk ... Wie wil, zoekt een oplossing, wie niet wil, vindt een excuus :(

Ja dat wel, maar toch: wat was haar argument dan :=

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 14:13

Gowlan schreef:
jorika1986 schreef:

Ik weet dat ze wel degelijk 30 paarden daar hadden staan :j

Ik rijdt alleen over de dijk en kan dan beneden de paarden zien, met 60 km per uur kun je niet zo snel tellen :D

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 14:14

Caesar schreef:
Als je googled op Navajo Ranch kom je bijna alleen maar notulen en informatieve teksten over deze ranch van de gemeente tegen. Dat er een kwestie is, zal dan ook wel zijn, echter is dat nóg geen reden om je paarden te verwaarlozen. En zeker niet als het een soort opvanginstantie betreft...

Het gaat hier om bijv. illegale bouw op een perceel van 212 m2. Stel dat ze een overkapping wilde maken maar dit al jaren tegen wordt gehouden?

Dan bestaan er toch nog andere oplossingen, dekens en ze had naar mijn weten ook stallen?

wenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 14:37

Jorika bedoel jij niet dat land een stukje verder?
Daar staan er idd minder en die hebben ook gewoon de ruimte
en hun hebben idd regelmatig volk over de vloer die met de paardjes bezig zijn.
Die hebben o.a 3 tinkers en een fjord lopen die mensen zijn super goed voor die paarden,die zijn ook niet in beslag genomen.
hun hebben ook een stichting voor kinderen met een beperking die daar kunnen paardrijden.
vandaar dat ik vraag of je de goede voor je hebt :)

ViefJor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-13 14:50

ViefJor

Re: paarden in beslag genomen in Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-13 15:08

Dankjewel nieuwsredactie!! +:)+

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 15:23

Ik geef ook aan dat de discussies met de gemeente geen reden zijn tot. Maar het is al een langslepende kwestie én naar mij lijkt al eens eerder voor oplossingen gezorgd dmv verhuizing. Mevrouw kan dit schijnbaar op giften allemaal bolwerken, maar gok dat dit een gevalletje "boven de pet" is en dat er wat oogkleppen in het spel zijn...

nature03

Re: paarden in beslag genomen in Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 15:46

voor verwaar
lozing van dieren bestaat geen excuus!!!!!!!!!voor niemand!!!!!

Wendy1978

Re: Paarden in beslag genomen in Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 16:29

Ik ken het stukje ook en het is goed dat er eindelijk wordt ingegrepen :j

Zag vorig jaar een pony'tje "schuilen" onder een trampoline, die diende als dak :roll:

noellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 16:45

Het was een aardige drukte met politieauto's.
Hopelijk blijven nu wél de paarden daar weg. Navajo Ranch is al zo vaak 'opgeruimd'... een paar weken later staat het alweer vol met diertjes, helaas.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 16:58

Ik heb je even een bericht gestuurd. Een van de paarden die daar mogelijk stond is een veulen van mijn merrie en ik zou hem heeeeeeeel graag terug nemen.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 17:00

Ken het stukje ook goed, heb daar vroeger nog wel eens een paard verzorgd.. Toen zat zij d'r nog niet verder, de huidige eigenaar/eigenaresse ken ik dus ook niet, maar ik vond het er al tijden nogal als een bende er uit zien.. Dat ze op dat stukje 30 paarden heeft gehouden vind ik bijna ongeloofwaardig, dat pást toch gewoon niet eens?! Reed er trouwens net nog langs, zag wel iets van politie op het terrein staan inderdaad..

Hopelijk komen de dieren nu goed terecht in ieder geval :)