De politie moet zelf de poep van hun paarden opruimen. Dat bleek na onderzoek van D66-raadslid, Ivar Manuel, in Amsterdam. Politieagenten te paard hebben daarvoor zelfs een schepje bij zich.
'Als de omstandigheden het toelaten, dan moet de politie haar eigen paardenpoep opruimen', vertelt Manuel.
Het raadslid beantwoordde daarmee de vraag van Amsterdammer Ton in het Salto-programma Vragenvuur. Ton was namelijk door een politieagent te paard bekeurd voor het niet opruimen van hondenpoep. Hij vroeg zich af waarom de politie de poep van hun paarden niet hoeft op te ruimen.
Als de omstandigheden het toelaten. Dat is een ruim begrip.
S_en_Z
Geplaatst: 11-04-13 11:54
Politie te paard zijn bijna nooit in charge.. de paarden lopen alleen maar rustig rond.. ja.. tuurlijk.. ze zitten er vast op om hun paard uit te laten
Spoelt bij de regen wel weer weg toch Ik ruim het ook nooit op eigenlijk..
driebergen
Geplaatst: 11-04-13 13:18
Klinkt als 1 april met verlengsnoer?
japielover
Geplaatst: 11-04-13 13:18
vuilnis bak..
ik ben ook al regelmatig aan gesproken door agenten op paarden mest..
maar op maandag mag ik wel door hun paarden poep lopen in de stad..
katyka
Geplaatst: 11-04-13 13:26
wij wonen hier in een boerendorp, moet er een keer (en dat gebeurt nogal vaak.. ) een mestwagen langs komen... Gelukkig krijgen wij nooit echt commentaar als we de paardepoep niet opruimen. Al voel ik mij toch vaak wel wat ongemakkelijk als het voor de deur van iemand is...
Ik stap in de bebouwde kom altijd af en schop het in de goot. Dan maar een vieze laars, die spoel ik later wel af. Wordt altijd gewaardeerd door de mensen om mij heen.
ik schop het ook in de goot of berm tenzij het op een wat grotere weg is met asfalt bv. maar in het dorp let ik er zeker op. Maar ik vind zelf dat de politie te paard niet op hoeft te ruimen eigenlijk. Je zit niet in een seconde weer op zo'n groot paard en je bent dan dus met iets anders bezig. Verder ben je als politieagent met een paard opeens best kwetsbaar.
Van mij mogen ze blijven zitten hoor! Sommige paarden poepen ook erg vaak
Politie mag tegenwoordig alles. Zelfs een motoragent mag 5 personenauto's inhalen op een weg waar niet ingehaald mag worden. Ook mocht hij tijdens dat inhalen harder dan 80 rijden op een 80 weg
Nee ik heb het he-le-maal niet op dat arrogante gedrag van de politie tegenwoordig.. Maar poep opruimen van een paard lijkt me wel onhandig.. Net te kwetsbaar.
Anoniem
Geplaatst: 11-04-13 14:22
Ik moet zeggen, ik stapte ook niet af hoor! Dat was gewoon niet veilig, en geen garantie dat ik er weer op kon komen. Wel deed ik altijd later op de fiets/ scooter/ auto nog even een rondje van waar ik wist dat ze gepoept had en trapte dat even de goot/ berm in.
Loei
Geplaatst: 11-04-13 14:23
MiReRe schreef:
Halt! Handen omhoog of ik s....oliebol, wacht ff hoor, even de mest opvegen...
Als het toe laat…zal zeer weinig zijn denk ik zo al moeten ze natuurlijk wel het goede voorbeeld geven voor de gewone ruiters die de mest van hun paard niet opruimen zelfs niet als het voor iemand z’n stoep ligt.
Tja als wij het moeten dan zij ook natuurlijk. Maar dat "als de omstandigheden het toelaten"dingetje gaat voor de gewone ruiter dan ook op neem ik aan?
Als er iets is waar ik een hekel aan heb, is een hevige "hoop" in het midden van het fietspad. Een vriend van mij is zo al zwaar gevallen. Fietspad is ook openbare weg.
De politie zou moeten instaan voor het opruimen, dat wil zeggen dat ze iemand anders (stadsdienst, etc) moeten aanduiden om het op te ruimen.
Ik woon tegenover de bereden politie, maar heb ze ook nog nooit met zo'n schepje gezien.. Ze maken vaak een rondje door het dorp en over de weg, maar opdoen heb ik ze ook nog nooit zien doen. Daarbij klagen ze ook niet over mij als die van mij poepen op de weg.. Heb zelfs een keer gehad dat er even geen stroom op de draad zat en mijn 2 veulens op de weg liepen, ik was nog onderweg naar huis en de politie had ze omsingelt en probeerde ze te vangen, ook daarbij hebben ze gepoept en niks van gehoord
Margot_z
Geplaatst: 11-04-13 20:02
Toevallig werk ik bij de politie... In Amsterdam. De ruiters hebben wel degelijk een schepje bij zich of ze schoppen het aan de kant. Ook bestaat er een ' paardenpoep' dienst van de gemeente die het op komt ruimen. Er kan zich altijd een situatie voordoen dat het natuurlijk niet mogelijk is.... Maar over het algemeen wordt er keurig aan gedacht.