Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
)

8nnemiek schreef:Toch ben ik bang dat er weinig veranderd wat betreft de manier van slachten. Als er nieuwe, paardvriendelijke slachterijen werden geopend dan werd dat heus wel vermeld..
Ze werken daar inderdaad met fabrieken.. die mag je gerust inhumaan, dieronvriendelijk noemen.. zelfs dierenmishandeling als je het mij vraagt. Een kudde paarden loslaten, paard voor paard in een kleine kooi drijven en klem zetten.. paarden raken dan helemaal in paniek. Erg stressvol. Dus wat dat betreft snap ik dat er veel weerstand tegen is. Ik zou dan ook nooit paardenvlees uit Amerika willen (of waar dan ook buiten Nederland eigenlijk)
Ergste is dat dit voor zover ik weet Belgische slachterijen zijn/waren.. waar ze dus wel weten hoe het beter kan, maar gewoon om geld te besparen en vanwege de soepele regels en weinig controle kunnen doen en laten wat ze willen..
Urbiezira schreef:Nou vermoed ik dat het er in Mexico niet beter aan toe gaat, dus denk dat dit dan toch de diervriendelijkere optie is. Nog steeds niet diervriendelijk, maar goed. Of ze er wat aan verdienen, geen idee eigenlijk...
.