Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Maar deze sport is sowieso duur. koenlover schreef:Daarom @blond_d heb ik er 'maar' 8 in de opvang. Acht paarden kan ik privé nog onderhouden en ik wil andere niet lastig vallen met mijn opvang. Maar zelfs als je maar 1 paard heb loop je het risico dat er iets gebeurt waardoor je er niet meer voor kunt betalen. Of je dat paard nu net gekocht heb of al 20 jaren wel kan onderhouden.
Blon_D schreef:koenlover schreef:Daarom @blond_d heb ik er 'maar' 8 in de opvang. Acht paarden kan ik privé nog onderhouden en ik wil andere niet lastig vallen met mijn opvang. Maar zelfs als je maar 1 paard heb loop je het risico dat er iets gebeurt waardoor je er niet meer voor kunt betalen. Of je dat paard nu net gekocht heb of al 20 jaren wel kan onderhouden.
Inderdaad ik heb er 2 staan 1 bejaarde en 1 guppy van bijna 4. Wanneer ik moet gaan kiezen zal de bejaarde damen toch moeten wijken voor het guppy hoeveel ik ook om haar geef ik moet ook aan mijzelf en de toekomst denken. Mijn bejaarde dame zal overigens niet naar een opvang of de verkoop in gaan maar het is dan wel eindstation omdat ik van mening ben dat zij beter af is zonder de stress van verhuizing nieuwe omgeving etc. Misschien in de ogen van veel mensen niet de juiste keuze maar imo wel.
Gelukkig hoef ik haar (nu nog) niks tekort te doen door zelf vaak een iets goedkopere keuze te maken in de supermarkt, maar als er nu iets ernstigs zou gebeuren en ze moet bv geopereerd heb ik wel echt mijn spaarcentjes nodig. Zeker omdat ik het idee heb dat dierenarts/tandarts en hoefsmit rekeningen alleen maar duurder worden Bonnieaw schreef:Zeker omdat ik het idee heb dat dierenarts/tandarts en hoefsmit rekeningen alleen maar duurder worden
koenlover schreef:Daarom @blond_d heb ik er 'maar' 8 in de opvang. Acht paarden kan ik privé nog onderhouden en ik wil andere niet lastig vallen met mijn opvang. Maar zelfs als je maar 1 paard heb loop je het risico dat er iets gebeurt waardoor je er niet meer voor kunt betalen. Of je dat paard nu net gekocht heb of al 20 jaren wel kan onderhouden.
MiniLoe schreef:Was bij equitana weinig te merken van crisis, hele tassen, trollies en karren vol met spullen werden er gesleept. Maar het treft natuurlijk ook hele gezinnen, een paard is dan een luxe en zal er eerder uitgaan dan bv de auto.
MiniLoe schreef:Dan doen we hier toch iets fout vanuit de regering