Tijdens Indoor Brabant zullen Adelinde Cornelissen en Jerich Parzival hun nieuwe Kür aan het publiek presenteren. Adelinde en Victor Kerkhof hebben lang en hard gewerkt om de Kür op en top in orde te hebben voor het publiek van Indoor Brabant. Hetzelfde publiek dat deze succesvolle combinatie vorig jaar de wereldbeker zag winnen met de oude Kür waarvan de muziek gebaseerd was op de Notenkraker van Pjotr Iljitsj Tsjaikovski.
De titel van de nieuwe Kür is “Tribute to my red knight”. De muziek is speciaal voor deze Kür gecomponeerd door Victor Kerkhof, die al vele malen een Kür voor onder andere Anky van Grunsven componeerde. Kerkhof is dan ook blij dat hij weer een Kür voor een topamazone als Adelinde heeft mogen maken.
De muziek is te vergelijken met filmmuziek in de stijl van de bekende componist Hans Zimmer die onder andere de filmmuziek componeerde voor films als “Pirates of the Caribbean”. Dit resulteert in een Kür vol avontuur, gevaar, spanning, romantiek en humor.
De muziek geeft je het gevoel dat je je in een ridderverhaal bevindt waarin ridder van de Ronde Tafel Parzival samen met zijn jonkvrouwe Adelinde een spannend avontuur beleeft.
Op zaterdagmiddag 16 maart zal deze nieuwe Kür voor het eerst te zien zijn tijdens de FEI Reem Acra World Cup Dressage, aanvang 13.30 uur.
Ik loop ook nog niet over qua enthousiasme wat de muziek betreft. Al zal dat wel liggen aan het feit dat het maar stukjes zijn die aan elkaar gekleefd zijn.
Ik ben heel erg benieuwd ! Is het ook ergens gratis live te volgen via de computer ?
SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Geplaatst: 12-03-13 14:54
Vind de muziek veelbelovend, is iig een stuk vlotter als haar oude kur. Dit lijkt me beter bij ze passen
siepenteun
Geplaatst: 12-03-13 14:57
Wat een prachtige muziek!
Aranel
Geplaatst: 12-03-13 15:04
Ik vind deze muziek 10 keer beter dan haar oude kür muziek! Ben heel benieuwd naar de kür. Is het ergens online te volgen? (behalve op geldtrekkend FEI tv)
Rhinocornn
Geplaatst: 12-03-13 15:39
Ik had het filmpje al gezien op de facebook pagina van Victor. Ben benieuwd naar de hele kür!
Ik heb ooit een schooljaar muziekles van hem gehad
Ben heeeel erg benieuwd!! De kürmakers zijn al beroemd wegens Anky en hebben laten zien dat je küren kunnen maken, dus word vast top!
Marvel
Geplaatst: 12-03-13 17:06
Is er idd nog een livestream op nos oid?
Aranel
Geplaatst: 12-03-13 18:20
In een ander topic staat wel vermeld dat de NOS op tv aandacht besteedt aan IB, maar of dat nu alleen in het teken staat van Anky en het afscheid van Salinero of ook aan de kür algemeen, is mij niet duidelijk..
Ladybird
Moderator Algemeen
Geplaatst: 12-03-13 18:22
oehh kippevel moment! ik ben heeeel benieuwd!
Juut
Geplaatst: 12-03-13 18:41
Ik vind de muziek nu al gaaf
BaileyMix
Geplaatst: 12-03-13 18:45
Gaaf, ben benieuwd Denk dat de gehele kür qua muziek beter is dan dit korte filmpje!