"Ruiters zijn betere mensen"

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammyoo

"Ruiters zijn betere mensen"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-13 13:15

Horses.nl

"Volgens Duits onderzoek heeft paardrijden een positieve invloed op karakter en sociale ontwikkeling. Dit is de conclusie van een studie, die vorig jaar is uitgevoerd in opdracht van de Duitse Hippische Federatie (FN). FN Secretaris-Generaal Lauterbach legt uit: "We waren zelf altijd al overtuigd van de positieve invloed van het paard op de ontwikkeling van kinderen en adolescenten, maar we wilden weten of onze opvattingen en argumenten klopten.""

Lees hier meer.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 24-02-13 13:24, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: ON>VN

kjoetie

Re: "Ruiters zijn betere mensen"

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 13:29

Dat zou je niet zeggen als je naar de haat en nijd in het paardenwereldje kijkt :D

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 13:30

hahha idd!
bokt kan hier een heel goed voorbeeld van zijn!

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 13:33

Ik wist het wel! Nu alleen me pa overtuigen :+

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 13:35

Nou en wanneer gaat die goedheid bij sommige naar boven komen?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 13:35

Als die sociale ontwikkeling via fora gaat. :+
Want hier is het wel zo, je leert door meetings nieuwe mensen kennen en praat niet alleen over paarden maar over van alles en nog wat. En daardoor leer je ook.

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 13:36

Maar dat is op internet. Ik heb op een hoop stallen hier in de buurt rondgereden en het valt mij op dat van boer om de hoek stal en de kakkers stal iedereen elkaar zo opvallend veel gunt en helpt.
Vooral op de "kakkers stal" is iedereen heel behulpzaam en aardig.
Bij de boer om de hoek stal werd ik wel eens raar aangekeken omdat ik wedstrijden wilde rijden dat was maar raar..

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 13:37

Nou uguhm... Volgens mij zijn juist paarden mensen niet het makkelijkste slag volk. Maar hier kan ik me in vergissen of ik heb altijd de verkeerde mensen ontmoet! :')

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 13:38

Ik vind juist bij ons het tegenover gestelde,
bij de manege kom je de kantine binnen als redelijk normaal mens zonder make-up en dure kleren,
en 75 % van de kantine kijkt je als een rund aan. :\
en dat heb ik op meer plaatsen gehad

bij ons is de vriendelijkheid vaak ver te zoeken :n

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 13:39

ik meld dit net thuis en iedereen ligt krom van het lachen.. juist niet toch ruiters zijn gruwelijk jaloers en kunnen niets zien van een ander.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 13:40

Zal wel een verrekt slecht onderzoek geweest zijn dan :')

Ylvy

saskiakefie schreef:
Zal wel een verrekt slecht onderzoek geweest zijn dan :')

+1

:')

Air

''De omgang en het nauwe contact met het dier vraagt een hoge mate van empathie en gevoeligheid voor de subtiele lichaamstaal van het paard.''

Ik vraag me hierbij wel af waar ze geweest zijn.. aangezien er zoveel topics te vinden zijn met problemen wat een gebrek aan luisteren naar het paard is.
Plus dat de ''geen gelul in de krul'' instructie als paddenstoelen uit de grond schieten :+

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 13:41

Laat me raden, het is dus op vraag van een HIPPISCHE organisatie en de onderzoekers zijn zeker allen ook fanatieke ruiters? :')

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 13:42

Air schreef:
''De omgang en het nauwe contact met het dier vraagt een hoge mate van empathie en gevoeligheid voor de subtiele lichaamstaal van het paard.''

Ik vraag me hierbij wel af waar ze geweest zijn.. aangezien er zoveel topics te vinden zijn met problemen wat een gebrek aan luisteren naar het paard is.
Plus dat de ''geen gelul in de krul'' instructie als paddenstoelen uit de grond schieten :+

:') _/-\o_

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 13:43

Air schreef:

Nou precies, en dan al die frustraties van mensen die botgevierd worden op paarden

Leen27

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 13:44

Altijd al geweten :D . Al vraag ik mij af je een beter mens wordt van paardrijden of dat mensen die (willen gaan) paardrijden betere (sociaal vaardiger etc) mensen zijn? In andere onderzoeken (heb geen bronnen bij de hand) wordt aangegeven dat mensen die graag met dieren omgaan, van nature zorgzamer en socialer zijn. Daarbij wordt er gebruik gemaakt van interviews terwijl een voor (voor je gaat paardrijden) en na (bepaalde tijd aan het paardrijden) onderzoek beter op zijn plek zou zijn (ook met controlegroep) dan pas zou je concreet oorzaak-gevolg kunnen meten.

Teigetje008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 13:51

Het is al bekend dat mensen met een sociale handicap, autisten en mensen met bijvoorbeeld ADHD het erg goed doen in het bijzijn van een paard. Daar heb je geen onderzoek voor nodig.
Verder zijn er tegenwoordig erg veel trainingen voor managers met paarden, om het leiderschap helderder (door een reactie of anti-reactie van het paard) beter onder de knie te krijgen.

De studie wijst uit dat paardenliefhebbers goed zijn in leidinggeven en veel doorzettingsvermogen hebben. Verder zijn zij vastberaden, enthousiast, veerkrachtig en structueel erg sterk. De ruiters beschikken ook over sterke sociale vaardigheden.

Wisten we toch al lang! Anders bestond Bokt niet!

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 13:52

saskiakefie***Nou precies, en dan al die frustraties van mensen die botgevierd worden op paarden _/-\o_

of op elkaar!

koetje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 14:04

oh daarom ben ik zo aardig :D (neegrapje)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 14:11

Ik denk wel dat paardrijden karaktervormend is hoor.
Ik ben vreselijk driftig maar heb dat dankzij de paarden redelijk in bedwang leren houden. Een paard waarbij je terug bij af bent als je kwaad wordt doet wonderen voor je zelfbeheersing.
Daarnaast denk ik dat het heel goed is om zelfdispline te trainen, je moet je paard voeren en water geven, buiten laten,... Als tennisser kun je besluiten je racket in de kast te laten of binnen te gaan trainen bij slecht weer. Als ruiter moet je er op zijn minst naartoe.

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 14:19

Beter in watte? :(:) o... in het goede en het kwade,

allemaal één pot nat.

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 14:22

hmmmm.. zou dat echt verschil maken?

als ik zo op wedstrijden kijk dan zitten er soms echt van die tutten tussen.
laten het paard voor en na de wedstrijd verzorgen, rijden er alleen even op en daarna moeten anderen er maar weer naar kijken. paard springt balkje eraf en krijgt enorme klappen...

lief hoor

EDIT: er zijn natuurlijk ook heeeeeel veel mensen die wel met liefde etc. met hun paarden omgaan. ik denk dat je paardenmensen ook in alle soorten en maten hebt :+
Laatst bijgewerkt door xMyrth op 24-02-13 14:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 14:22

tylando schreef:
hahha idd!
bokt kan hier een heel goed voorbeeld van zijn!

Ik ruik ruimte voor nieuwe argumenten in discussies.
"Wat een asociale manier van denken heb jij. Laat me raden, jij rijdt zeker slechts een keer per week op een manegepaard? Ik rij drie eigen paarden per dag plus elke zondag nog een wedstrijd."
:+

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-13 14:27

Kwanyin, uit je onderschrift blijkt ook dat je veel paarden rijdt :D