Paardendorp in Velswijk moet nog in 2013 gestalte krijgen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Paardendorp in Velswijk moet nog in 2013 gestalte krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-13 15:03

De Gelderlander/ De groene ruimte / www.bokt.nl

De bouw van het paardendorp in het dorp Velswijk, in de Gelderse gemeente Bronckhorst zal nog in 2013 starten. Dat zegt de directie van het bureau 't Bonte Paard Advies uit Didam. De plannen omvatten de bouw van zeven woningen en daarnaast komen er vijf vrije kavels. Verder komen in Velswijk twee grote rijhallen, een paardenkliniek en een winkel die zich volledig richt op liefhebbers van de paardensport. Om de wijk mogelijk te maken wordt in ruil voor 8000 m2 aan oude stallen gesloopt.

"De bewoners van de wooneenheden kunnen hun paard in het ruitersportcentrum stallen", werd in 2011 bekend gemekaat. "Bij de vrijstaande woningen mogen de bewoners een eigen stal bouwen."

Het ruitersportcentrum bevat een manege en voorzieningen als een paardenfysio. In 2010 waren 58 belangstellenden serieus geïnteresseerd.

Verwant artikel
[ON] Toch groen licht voor hippische woonwijk bij Velswijk
[VN] Velswijk krijgt wijk voor paardenliefhebbers

Wanted2003

Re: Paardendorp in Velswijk moet nog in 2013 gestalte krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 15:40

Nou, ik ben benieuwd! Als er ook wedstrijden e.d. worden gehouden dan hebben we er weer aan aanwinst voor de omgeving bij.

Whoknows

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 15:54

Wat mag dit grapje kosten?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 15:59

Te veel. In Nordhorn zijn ze al jaren bezig om zoiets van de grond te krijgen, maar niemand wil het hebben.
Is ook wel logisch, je koopt een duur huis, maar je paard staat alsnog op een pensionstal waar je niks over te zeggen hebt :')
Dit is vooral interessant voor de projectontwikkelaar.
Beetje jammer alleen dat dit dan weer wel gebouwd mag worden, en in de rest van de gemeente geen vergunningen meer worden afgegeven zo ongeveer.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 16:15

Ik zie dit soms in het buitenland heel goed werken, in Zuid Afrika en Amerika zijn er ook dit soort woongebieden, kan heel interessant zijn!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 20:37

Ik vindt het ook wel interesant..

JackyBono

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 22:35

Ik zou er graag een leuke woning willen hebben maja geld zit me beetje tegen! Ga zeker een kijkje nemen tegen die tijd is lekker dicht bij! Ben erg benieuwd!

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 06:19

Wendy schreef:
Te veel. In Nordhorn zijn ze al jaren bezig om zoiets van de grond te krijgen, maar niemand wil het hebben.
Is ook wel logisch, je koopt een duur huis, maar je paard staat alsnog op een pensionstal waar je niks over te zeggen hebt :')
Beetje jammer alleen dat dit dan weer wel gebouwd mag worden, en in de rest van de gemeente geen vergunningen meer worden afgegeven zo ongeveer.

Er staat toch dat je ook je een stal aan huis mag bouwen?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 08:35

JJane schreef:
Wendy schreef:

Alleen bij de duurdere huizen :j Maar vaak kun je voor die prijs net zo goed een boerderij met veel meer grond kopen ;)

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 08:38

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 09:04

En hoe is het met Pandora1 nu het plan toch doorgaat? Teleurgesteld?
Ik zit die tekening eens te bekijken maar ik zie geen weiland. Mag toch hopen dat dat er wel komt. Ik vraag me echt af of er op dit moment een markt voor is.

anoukie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 09:26

Er stond in de krant dat er voor alle huizen al interesse was getoond. Ze zetten het heus niet op in deze tijd als ze niet zeker weten dat het allemaal verkocht wordt. Ikzelf ben er een beetje sceptisch over. Ik weet niet of er onderling wel zo'n fijne sfeer zal hangen.
Er staat me ook iets van bij dat er geen wedstrijden worden gehouden i.v.m overlast in de buurt. Ook komt er geen buitenbak omdat de buurt dat niet wil.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 09:47

Ik ben wel benieuwd, maar vraag me ook af of het allemaal gaat lukken. Ik ga er zeker een kijkje nemen als het zover is. Wat ik me herinner uit eerdere artikelen hierover is dat er nauwelijks weiland bij is, hopelijk zijn er voldoende paddocks, etc.
In 2010 waren er 58 belangstellenden............, het is nu 2013 en er moet nog aan begonnen worden; zijn die belangstellenden er nu nog?
Als het inderdaad allemaal echt gaat gebeuren hoop ik dat ze de rijbak toch wel verhuren, lijkt me toch wel noodzakelijk om alles rendabel te maken. Dat zou voor ons wel prettig zijn..........

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 10:18

Interesse is wel wat anders dan verkopen. Het zullen geen starterswoningen zijn, dus als mensen slim zijn zullen ze toch eerst van hun eigen huis af moeten. Ik denk dat het tegen gaat vallen met de verkoop. En geen buitenbak? Dan zou ik al afhaken. Je wilt toch lekker buiten kunnen trainen als het goed weer is?

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 12:42

Ik denk dat je voor hetzelfde geld elders ook echt iets voor jezelf kunt hebben.

muis_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-13 12:53

Ik vind het wel een erg leuk concept. Persoonlijk zou ik er best willen wonen als de locatie wat beter was (ik blijf liever in noord Holland of in de buurt daarvan). Ook werd in een filmpje verteld dat er al 80 mensen geïnteresseerd zijn, doen ze goed!

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 15:29

Het idee trekt me erg aan, maar ik zie nog weinig details.
Ik zou natuurlijk geen geld hebben voor zo'n vrijstaande woning met eigen stal (anders had ik die nu ook al) en de anderen mogen hun paard in het ruitersportcentrum stallen. Maar dan is natuurlijk de vraag of dit wel aan al mijn eisen voldoet... ? Helaas lees ik er niets over...?
Hoe zien de stallen er uit? (uitloopstal gewenst)
Zijn er voldoende paddock en weidegangmogelijkheden?
Kun je zelf uitmesten? Wordt er kwalitatief goed hooi gevoerd enz
Iedereen heeft natuurlijk zo zijn eigen wensen dus ik vraag me af hoe dat te realiseren is?
Bij een gewonen pensionstal kun je nog eens weggaan, maar als je er speciaal je huis hebt gekocht wordt dat een ander verhaal.

Maar het idee vind ik zeker interessant!

pandora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 07:13

Fitzroy schreef:
Ik zit die tekening eens te bekijken maar ik zie geen weiland. Mag toch hopen dat dat er wel komt. Ik vraag me echt af of er op dit moment een markt voor is.

Nee, Pandora is niet teleurgesteld. Ik blijf hier steeds berichten horen waardoor ik nog moet zien dat het van de grond komt.
Voor de bedrijfswoningen is totaal geen interesse. De eigenaar van het plan gaat er nu zelf maar op. Als hij zijn huis tenminste kan verkopen denk ik dan. En hij is totaal geen paardenman. Maar ja, daar kun je personeel voor inhuren.
Ik lees in een ander item dat de geïnteresseerden van toen al meerdere malen zijn benaderd of ze toch echt geen interesse meer hebben.
Dat klinkt toch redelijk wanhopig?

Zaterdag startte de verkoop en het liep echt nog niet storm.
3 vervolgafspraken. Dus nog geen zekerheid of die kopen.

Dus, ik moet het nog zien. Er wordt onder de paardenmensen hier wel veel gepraat maar de meeste niet positief.
Als het er komt, komt het er. Da's makkelijk zat en dan gaat het leven echt wel door hoor.
Wel iedereen bedankt die zich zorgen om mij maakt :P

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 08:51

Goh, ik moest zaterdag nog aan dit topic denken toen ik langs de Velswijk reed en het bord zag staan.
Ik ben ook heel benieuwd of en hoe dit van de grond gaat komen. We gaan het zien!

pandora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 19:56

Laatste informatie die ik gehoord heb is dat er dus 1 bedrijfswoning door de eigenaar van het plan is "gekocht" en 1 gewone woning verkocht is. Gaat nog niet hard en de mais staat ook nog hoog rondom het plan. Geen wei voor 50 paarden ;)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 20:10

Maar ook nog geen paal in de grond neem ik aan?

pandora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 09:22

Sammie schreef:
Maar ook nog geen paal in de grond neem ik aan?

Nee Sammie, nog geen paal in de grond.
Sterker nog, de hele oude bebouwing staat nog precies hezelfde.
En eerder in een bericht werd geschreven dat de bouw in juni zou starten :P
Laatste wat ik dus gehoord heb staat in bovenstaand bericht.
Eigenaar gaat zelf op 1 hal en 1 huis verkocht.
1 hal is compleet komen te vervallen.
Dat wordt wel file rijden met ook nog verenigingslessen in de avonduren ;)
Laatst bijgewerkt door pandora1 op 25-08-13 09:28, in het totaal 1 keer bewerkt

pandora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 09:27

JJane schreef:
Wendy schreef:

Dat zijn de duurste huizen. En dan heb je nog geen eigen grond om je paard buiten te zetten ;)
Dan kun je beter het perceel verderop in de straat kopen met voldoende grond en het geheel naar EIGEN smaak bouwen.

Wanted2003 schreef:
Nou, ik ben benieuwd! Als er ook wedstrijden e.d. worden gehouden dan hebben we er weer aan aanwinst voor de omgeving bij.

Er mogen geen wedstrijden georganiseerd worden.[/quote]
Laatst bijgewerkt door LindyH op 27-08-13 14:35, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd

pandora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 13:50

Fitzroy schreef:

Laatste up-date "paardendorp Velswijk"
Het hele "gedoe'tje" is nu van de bank. Eigenaar is er al failliet op gegaan en is opgenomen bij GGNet.
Totaal overspannen. Dat gun je niemand!!
Had hij maar geluisterd naar proffesionals, die voorspelden dit al.
Dus zowiezo voorlopig geen Paardendorp Velswijk.
En nee nogmaals niet teleurgesteld, was al bang dat het zo zou lopen.
En dit gun je niemand!!

pandora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 15:37

Het "Velswijkse Paardendorp " zou nog in 2013 gestalte krijgen zoals hier geschreven is, maar nu in oktober 2014 nog steeds geen start.
Over een goed jaartje verloopt de vergunning. Ik zie de economie in die tijd niet genoeg aantrekken.
Toch wel triest dat de eigenaar compleet overspannen is en nu ook nog zijn huwelijk op de klippen loopt.
Dat is geen enkel paardendorp waard !!
Héél veel Velswijkers hebben al voorspelt dat dit niet ging werken.
Maar we zullen zien. <<)