In de Verenigde Staten is vandaag de Superbowl. De football-wedstrijd van het jaar voor vele Amerikanen. Niet alleen in het veld wordt een strijd gestreden, maar ook op de televisie. Tussen de reclamemakers wel te verstaan. Je bent gegarandeerd van miljoenen kijkers, dus wil je dat jouw advertentie opvalt. En inmiddels wordt dat ook al van je verwacht. Zo zijn er ook al bedrijven die in aanloop naar de Superbowl hun reclame er helemaal op aanpassen, zodat tijdens de wedstrijd het moment de suprême te zien is.
Biermerk Budweiser kwam dit jaar niet met vrouwen die weinig om het lijf hebben of met snelle auto's. De band tussen mens en paard werd centraal gezet. Het verhaal zou zo uit een bekend paardenblad voor kinderen kunnen komen. Er wordt een Clydesdale veulen geboren dat opgroeit op een boerderij. Hij en zijn fokker hebben een bijzondere band. Zo zie je het paard mee galopperen met de auto. Het paard wordt verkocht aan Budweiser. Drie jaar later is het paard in de buurt en zijn fokker besluit te gaan kijken. Als de parade langskomt is het de vraag of het paard zijn oude baasje nog herkend.
Het veulentje (een merrie) dat je in het begin ziet is in eigendom van het biermerk en was ten tijde van het filmen zeven dagen. Het publiek wordt uitgedaagd om een naam te verzinnen.
Wat achtergrond informatie over Budweiser en de Clydesdales
Die tweede is echt fantastisch! Je realiseert je helemaal niet hoeveel training daar in gaat zitten!
Poess91
Geplaatst: 03-02-13 17:04
Waaauw! Prachtig haha
Anoniem
Geplaatst: 03-02-13 17:08
Supergaaf om die opnames van de trucs te zien! Ik herken bijna alles uit de spotjes!
rooslover
Geplaatst: 03-02-13 17:10
Wat een mooie reclame! En wat een geweldige paarden, zo groot, maar zo behendig en slim!
shaddy82
Geplaatst: 03-02-13 17:11
Erg mooie reclame Tweede filmpje is super leuk !
Leffroi
Geplaatst: 03-02-13 17:17
Heb niet vaak en snel dat ik tranen in mijn ogen krijg, maar dit is wel zo'n filmpje. Schitterend om te zien zeg. Vooral dat 2e filmpje ook met veel plezier gezien! Top!
Ik vind het altijd prachtige reclames, die van het budweiser ezeltje heb ik de tranen van in mijn ogen gehad. Maar ook de reclame dat de hond apporteerd en het paard dan zo kijkt van hej, krijg je daar wat lekkers voor en vervolgens een boom ophaalt. Mijn favoriet is eigenlijk het jonge clydesdale paardje die zo graag die kar al wil trekken en dat hij dan die kar 'trekt' terwijl er aan de achterkant zo uit mijn hoofd 2 paarden aan het duwen zijn. Echt ik vind het zo leuk elke keer weer. Nouj en die in de sneeuw dat de jongere paarden sneeuwballen trappen en dat dan 1 van die oudere paarden tegen de boom aan beukt en die jonge paarden dan plens sneeuw over hoofd krijgen vind ik ook leuk. Whaha, ik kan er zo een hele middag op youtube naar kijken