KWPN HK: Ampere-zoon Fierce-S voert dressuurhengsten aan

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

KWPN HK: Ampere-zoon Fierce-S voert dressuurhengsten aan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-13 18:20

http://www.kwpn.nl

Fierce-S (Ampère x Ferro) is zojuist gehuldigd als kampioen bij de dressuurpaarden. Commissievoorzitter Wim Ernes roemde de zeer aansprekende hengst om zijn model, type en beweging. “Hij toont veel techniek in beweging, heeft veel expressie en souplesse en combineert dat met het vermogen om te schakelen." Veehandel Musterd BV fokte de kampioen van Nico Witte en Tim en Leida Collins.

Reservekampioen werd cat.nr. 407 (Johnson x Florencio, geregistreerden Maatschap Team Nijhof uit Geesteren en S.R.O. Hapax uit Postupice). Het fokproduct van A.J.G. Flierman uit Ruurlo valt op in type en zijn ontspannen manier van beweging, waarin bij veel kwaliteit toont. De derde plaats was voor de lichtvoetige cat.nr. 369 (Bordeaux x Ferro), die over veel houding en souplesse beschikt.

Klik hier voor een video van de kampioen.
Laatst bijgewerkt door Aurora3 op 05-02-13 14:42, in het totaal 1 keer bewerkt

sarabande

Re: KWPN HK: Ampere-zoon Fierce-S voert dressuurhengsten aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 18:31

Rare keuze om een hengst die zowel op Ferro als op Flemmingh ingeteeld is kampioen te maken, vraag me af wat de boodschap naar de fokkers is.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 18:43

Vind ik ook, buiten dat leek hij ook nog wat te maaien in draf. Vind de UB40 veel beter qua body en beweging.

Ups

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 18:51

We helpen niet alleen onze rashonden fokkerij naar de knoppen maar zo ook onze paardenfokkerij..... De gevolgen van te weinig bloedspreiding zal vroeg of laat vanzelf de kop opsteken..

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 19:06

Ups schreef:
We helpen niet alleen onze rashonden fokkerij naar de knoppen maar zo ook onze paardenfokkerij..... De gevolgen van te weinig bloedspreiding zal vroeg of laat vanzelf de kop opsteken..

Nou ja de beste manier om van een hengst af te komen is hem kampioen maken zo leert het verleden :+ :D :D

Ups

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 19:11

Dat is waar haha het wordt zo langzamerhand een twijfelachtige eer om kampioen te worden! :(:)

Maristj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 19:23

iemand een idee waarom de apache x hitchcock niet verder geraakt is?
vond dit gisteren echt wel een heel leuke hengst

Jasmijn1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 20:11

Ik vroeg me dat gisteren al af bij de 2e bez. Een beetje raar wetende dat het KWPN altijd zo vol is van de gezondheid in de fokkerij.
Vond overigens ook 467 de United x Jazz x Ferro niet echt interessant als dekhengst, meer een eindproduct als je de bloedlijnen bekijkt.
@marisj: Geen idee, maar vond m ook erg leuk!!

Helabitha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 20:27

Ik was op de keuring en iemand die ik sprak vertelde dat de apache x Hitchcock maar 1 bal heeft. Nu heb k dat niet nagevraagd, dus pin me er niet op vast, maar dat was voordat aan het begin van de dag toen nog niet duidelijk was dat ie niet zou meedoen, misschien is dat het? Wel jammer, hoe het ook zit, heel aansprekend dier! Misschien voor n ander stamboek?

Helabitha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 20:30

Wel apart ja de bloedvorming van fierce, daarnaast heeft ie ook niet heel veel predicaten in de moederlijn en weinig sport ( waar veel hengsten op zijn afgewezen). Vind het een mooie hengst en ik vind m heel goed bewegen maar dit lijkt me niet heel consequent...

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 20:33

sarabande schreef:
Ups schreef:

Nou ja de beste manier om van een hengst af te komen is hem kampioen maken zo leert het verleden :+ :D :D

Ampère levert zijn opvolger

De sterke jaargang van de voormalige HK-kampioen Ampère werd zojuist bekroond met de kampioenstitel. De formidabel bewegende cat.nr 331 Fierce-S trad daarmee in de voetsporen van vader Ampère.

bron: Horses

Maristj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 22:39

Helabitha schreef:
Ik was op de keuring en iemand die ik sprak vertelde dat de apache x Hitchcock maar 1 bal heeft. Nu heb k dat niet nagevraagd, dus pin me er niet op vast, maar dat was voordat aan het begin van de dag toen nog niet duidelijk was dat ie niet zou meedoen, misschien is dat het? Wel jammer, hoe het ook zit, heel aansprekend dier! Misschien voor n ander stamboek?

ja in elk geval heel erg jammer dat ie niet door is, vond het toch de beste of één van de beste dat ik zien passeren heb.. echt een zeer aansprekend paard! en qua lopen heel zn vader

pvdbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 22:49

hij maait een beetje, hij maait vreselijk,
dat is toch niet te filmen, zoveel keus.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 23:31

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 23:34

gblover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 23:47

Ook fan van de Apache x Hitchcock. En ook van Vilvaldi x Havidoff. En zag ook de Ziesto wel zitten. Die hadden we gerust allemaal wel mee naar huis willen nemen.
Ja bloedlijn, dat werpt een ander licht - misschien nu met zn allen steeds dezelfde lijnen opzoeken. Dan heb ik met mn Vivaldi opnieuw veel keuze :D

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 23:56

Was dat nr 344 die Apache? Was ook mijn favoriet.

Jasmijn1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-13 23:58

Tjah, als ze zo door blijven gaan hebben we geen andere keus meer bij het KWPN vrees ik.. Waarom nog 2 lord leatherdale x negro's doorsturen? Die hebben we toch al 2?

Ja, dat was nr 344

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 08:47

Weet je welke ik wel leuk vond?

De Tango (die er in de tweede al uit ging) :))

Felicitaties aan de eigenaren van de aangewezen hengsten!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 08:59

De Bordeaux x Ferro was uit de kampioens keuring een van mijn favorieten.

Van de Apache kinderen vond ik die uit de Welt hit II de leukste. Die uit de Hitchcock moeder was veel minder royaal qua model.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 09:06

De Apache's zijn vooral grootlopers..vondt de Hitchcock wel de beste..de Bordeaux x Ferro erg strak in de rug..maar wel een goede beweger.

Ik vindt Fierce s wel een van de betere hengsten..een van de weinige die goed zijn lichaam gebruikt en goed door het lichaam loopt.Qua bloedvoering..tja zie het maar als lijnenteelt om bepaalde punten te verankeren..

spekenham

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 09:56

vind hem idd maaien en ook niet zo mooi in de rugpartij, heb verder niks gezien vd hengstenkeuring maar zou deze hengst zelf nooit kiezen voor mijn merrie.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 10:18

En de fokkerij is hiermee nog verder naar z'n grootje... :n
Zonde, zo'n doorgefokt ding als kampioen kiezen!

chikohaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-13 12:39

Het papier, hij maait, een krom achterbeen.

Bijzonder zo'n kampioen :D