Amazone Farida Khan heeft de woede van de paardenwereld op haar hals gehaald. De amazone uit Nepal plaatst al enkele jaren video’s van haar rijmethode op het internet. En sinds social media haar intrede heeft gedaan worden de video’s ook op haar Facebookpagina geplaatst. Maar hierdoor is het ook onder ogen gekomen van de rest van de wereld. Op de video’s is te zien dat Khan de paarden met excessief zweepgebruik ‘dwingt’ om bepaalde oefeningen te doen. Daarbij slaat ze de paarden hard met de zweep en gebruikt ze haar sporen om de paarden te schoppen.
Op de video is duidelijk te zien dat de paarden in paniek raken en lijden onder de rijmethode van Khan. Maar volgens Khan is dit enige manier om paarden te rijden. Daarnaast geeft Khan ook les in haar methode. Op deze manier zou namelijk het beste uit het paard gehaald kunnen worden.
“Ik kan geen paard rijden als ik de zweep of sporen niet gebruik. Het zijn mijn hulpen om te kunnen paardrijden. Op deze manier haal je de beste uit het paard. Op deze manier laat je zien wie de baas is. ” Khan verkoopt haar video’s ook als erotisch materiaal.
Inmiddels hebben diverse mensen en welzijnsorganisaties uit de paardenwereld hun handen in een geslagen om Khan te kunnen stoppen.
De Nieuwsredactie heeft besloten géén links naar de video’s te plaatsen, omdat dit onder grove dierenmishandeling valt. Het is niet de bedoeling om alsnog directe links naar de video’s te plaatsen. Deze links worden verwijderd evenals links naar petities.
Paard staat ook wagenwijd met mond los!! Arm beesie