Aantal afgegeven startpassen KNHS in 2012 afgenomen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Aantal afgegeven startpassen KNHS in 2012 afgenomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-13 13:54

www.knhs.nl / www.bokt.nl

De KNHS Ledenraad gaf donderdagavond 10 januari haar goedkeuring aan de wijzigingen in de statuten en reglementen. In de vlot verlopen vergadering werd Erna Bronsvoort-Willemink unaniem herkozen voor een tweede termijn in het Federatiebestuur. Directeur John Bierling stond in zijn voortgangsrapportage vervolgens stil bij de terugloop van het aantal starts op wedstrijden in 2012.

“Echte aanwijzingen hebben wij nog niet voor de reden dat het aantal starts in het laatste kwartaal van 2012 terugloopt. In juni en juli werden veel wedstrijden afgelast door het natte weer en in februari en maart liepen we tienduizenden starts mis door het Rhino-virus dat Nederland in zijn macht had. Dat is te verklaren. Voor de andere daling gaan we onderzoeken wat exact de reden is”, legde Bierling de vergadering uit.

Net voor de jaarwisseling blijkt uit de cijfers dat het aantal afgegeven startpassen met 1.100 is afgenomen ten opzichte van 2011. Daar tegenover is het gelimiteerd starten wel flink toegenomen.

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 13:56

Tja het is crisis en waar ga je dan als eerst op bezuinigen, hobby's misschien?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 13:57

Sammie schreef:
“Echte aanwijzingen hebben wij nog niet voor de reden dat het aantal starts in het laatste kwartaal van 2012 terugloopt. Voor de andere daling gaan we onderzoeken wat exact de reden is”, legde Bierling de vergadering uit.

Net voor de jaarwisseling blijkt uit de cijfers dat het aantal afgegeven startpassen met 1.100 is afgenomen ten opzichte van 2011. Daar tegenover is het gelimiteerd starten wel flink toegenomen.

Jeetje, is er dan zo weinig zelfinzicht binnen de KNHS? Lijkt me niet zo moeilijk om te bedenken waarom het aantal startende leden terugloopt.

SplashIsLief

Ik vind het niet zo heel vreemd met de hoge inschrijfgelden (+ vervoer) en de huidige crisis.

Cowgirl

Citaat:
Voor de andere daling gaan we onderzoeken wat exact de reden is”,

Jaaaaa onderzoeken!!!! Wat dacht men van de CRISIS?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 14:02

Cowgirl schreef:
Jaaaaa onderzoeken!!!! Wat dacht men van de CRISIS?

Plus de enorm toegenomen kosten en startgelden!!
Vroegah kostte het 7,50 gulden voor een proefje of hooguit 10 gulden voor grotere wedstrijden.

Suusjeher

Re: Aantal afgegeven startpassen KNHS in 2012 afgenomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 14:11

Het starten is er zeker niet goedkoper op geworden.
Men gaat toch eerst bezuinigen op hobby's.

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 14:16

Logisch gevolg van de crisis :j

En idd. het starten is er niet goedkoper op geworden, ik betaal nu tussen de € 8,00 -€ 12,50 per proef (laten we maar niet zeggen wat dit in guldens is :$ )

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 14:22

Betaal nu vaak 17,50 per proef, hallo :wow:

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 14:24

Blijkbaar zitten ze bij de KNHS zo hoog te paard dat ze niet in staat zijn te bedenken dat er leden bestaan die last hebben van de crisis... >;)

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 14:34

[quote="Sammie"]http://www.knhs.nl / http://www.bokt.nl

“Echte aanwijzingen hebben wij nog niet voor de reden dat het aantal starts in het laatste kwartaal van 2012 terugloopt. In juni en juli werden veel wedstrijden afgelast door het natte weer en in februari en maart liepen we tienduizenden starts mis door het Rhino-virus dat Nederland in zijn macht had. Dat is te verklaren. Voor de andere daling gaan we onderzoeken wat exact de reden is”, legde Bierling de vergadering uit. quote]

Zijn ze daar onnozel of zo???? We gaan onderzoeken??? Nou dat is niet nodig hoor, dat kunnen wij ze wel vertellen.
Wat dacht je van de gestegen kosten!! Startpas: 85 euro heb ik daar voor betaald, verplicht zit daar het blad Paard en Sport bij wat bijna iedereen zo bij het oud papier smijt. Dan wil ik graag naar een wedstrijd, ben ik aan inschrijfkosten 20 a 25 euro kwijt voor 2 proefjes. Ik heb ook een goede auto nodig om mijn paard veilig te vervoeren, de benzine kosten rijzen de pan uit. Ik kan nog wel ff doorgaan maar het lijkt mij wel duidelijk, de mensen kunnen het NIET MEER betalen. Waarschijnlijk wordt dit mijn laatste jaar dat ik wedstrijden kan rijden. Na 30 jaar dit te hebben gedaan ben ik waarschijnlijk genoodzaakt om te stoppen met de wedstrijden volgend jaar, ik kan het dan niet meer betalen.....

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 14:45

Tsja wat zou het nou zijn...! }:0

blue_sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 14:47

Ze zitten bij de KNHS absurd hoog te paard. Wie de P&S WEL leest kon lezen dat voor de nieuwe penningmeester de uitdaging was "meer inkomsten te realiseren bij een terug lopend aantal wedstrijden en starts" !!!!! Van welke planeet komt die? De broekriem aanhalen moeten ze! Net als iedereen. En zorgen dat het voor de paardensporters zeker niet nog duurder wordt.

Amaranth7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 14:56

Dat ze eens stoppen met de paard en sport. De startpassen uiteen plukken.. Ik wil helemaal niet springen en eventing er nog eens bij kunnen starten. Gewoon, 1x in de maand een simpel dressuurproefje.. Maar ik heb eigenlijk niet veel zin om daar zoveel geld aan uit te geven voordat ik uberhaupt een proef ben gestart. :\

NewForestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 15:01

Hier in de westen van het land zijn bijna geen dressuur-menwedstrijden meer, omdat de bakken groter moeten zijn. Dus ben ik daarom gestopt. En ook het verplichte paardensport blad, om de kas te spekken.

luckyfarm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 15:06

Hier in de USA weten ze pas raad met het duur maken. Hier moet je office fees en haul-in fees (dus parkeergeld voor je trailer op wedstrijd) en drug fees. Daar bovenop 2 memberships USEF en USDF, een paar honderd dollar. Kortom we spreken hier van gemiddeld $ 150 of meer per proefje. Daar bovenop nog eens de vervoerkosten. Ik mag blij zijn als ik 2x per jaar kan betalen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 15:21

blue_sky schreef:
dat voor de nieuwe penningmeester de uitdaging was "meer inkomsten te realiseren bij een terug lopend aantal wedstrijden en starts" !!!!!

:') 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 15:43

je zou haast denken dat ze op een andere planeet zitten. :oo

jullie vergeten het lidgeld van jullie verenigingen erbij te tellen. Dat zal ook niet meer goedkoop zijn. :(

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 15:47

Dat valt bij mij best mee, € 55,00 per jaar (uit mijn hoofd :o )

Bonique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 15:59

Heb dit jaar, na jaren een startkaart te hebben gehad, geen startkaart aangevraagd. Ik vind het allemaal zo duur worden. € 75,50 voor een startpas exclusief de Paard & Sport (die inderdaad na heel even doorbladeren zo de oud papierbak in gaat.... :(). En dan gemiddeld € 10,-- tot € 12,50 per proefje, het is niet meer leuk.

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 16:04

Ik heb daar op Facebook zojuist iets over geschreven, wat de KNHS mij waarschijnlijk niet in dank af gaat nemen. Maar dat maakt me niet zo veel uit, want ik ben er inmiddels achter dat je bij de KNHS eigenlijk alleen iets gedaan krijgt via de (social) media.

Ik hoop dat jullie de link kunnen openen, want ik plaats het met m'n mobiel, dus de fb pagina is ook mobiel. Lukt het niet, wijzig dan de m. voor facebook.nl in www.

http://m.facebook.com/home.php?__user=5 ... 0&__user=0

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 16:06

Misschien moeten er gewoon meer onderlinge wedstrijden georganiseerd worden :)* en dan voor een normale prijs per proef
Gewoon voor de mensen die wel graag een wedstrijdje rijden maar het geld er niet voor hebben om werkelijk te starten

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 16:07

Crisis! :j

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 16:08

Bunga schreef:
Misschien moeten er gewoon meer onderlinge wedstrijden georganiseerd worden :)* en dan voor een normale prijs per proef
Gewoon voor de mensen die wel graag een wedstrijdje rijden maar het geld er niet voor hebben om werkelijk te starten

maar daar zijn dan wel geen wintspunten te behalen. :\

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 16:09

petraaken schreef:
Bunga schreef:

maar daar zijn dan wel geen wintspunten te behalen. :\

Daar heb je gelijk in. Ik zou graag wedstrijden rijden voor de bezigheid, niet zo zeer voor de winstpunten, kan me voorstellen dat er mensen bij zijn waar het wel om punten draait.