Volgens eigenaar al drie jaar dode pony in beslag genomen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Volgens eigenaar al drie jaar dode pony in beslag genomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-12 10:18

http://www.nieuwsblad.be

In Sinaai, België is zaterdag een zwaar verwaarloosde pony opgehaald. De eigenaar van de hengst beweerde dat hij dacht dat het dier al drie jaar dood was. De pony van negentien jaar oud liep in een niet afgebakende weide achter de woning van de man.

‘Het dier is er bijzonder erg aan toe', vertelt Véronique Verstraete van The Old Horses Lodge, een asiel voor verwaarloosde pony's, paarden en ezels.

‘De voeten van de hengst zijn onderaan helemaal misgroeid. Het dier zit ook vol met wormen. Ook het gebit van de pony is compleet afgesleten.' Het dier wordt nu opgevangen door de mensen van The Old Horses Lodge. Daar heeft men er goede hoop op dat het dier zal overleven.

‘De pony is grondig onderzocht en krijgt nu alle nodige verzorging', zegt Verstraete. ‘De eigenaar had het dier Roosje genoemd, maar dat gaan we veranderen. Voor een hengst is dat niet meteen een geschikte naam.'

De verwaarlozing kwam aan het licht nadat de eigenaar van de pony eerder al een hond had binnengebracht bij de Wase Dierenbescherming die vergeven was van het rattenvergif.

Tijdens een controle bij de man thuis werd de pony aangetroffen. De man werd drie jaar geleden al een keer op de vingers getikt voor het verwaarlozen van dieren. Hij zal zich mogelijk moeten verantwoorden in de correctionele rechtbank van Dendermonde.

Keeltje135

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 10:29

jeetje, hoe kun je denken dat een pony al 3 jaar dood is terwijl hij in je tuin loopt? toch belachelijk, en als je denk dat hij dood is ga je toch ook even zoeken naar zijn lichaam? {:)-: kan er echt kwaad om worden arm beestje.. die moet pijn hebben gehad :(
ben wel benieuwd hoe hij eruit ziet....
Laatst bijgewerkt door Keeltje135 op 31-12-12 10:30, in het totaal 1 keer bewerkt

REGINA76

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 10:30

Gatsie wat erg 3 jaar niet om kijken naar een dier.
Noem hem remy alleen op de wereld.
Beterschap voor de pony.

Rinske

Re: Volgens eigenaar al drie jaar dode pony in beslag genomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 11:05

WTF dat kán toch niet :\ .

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 11:10

Die man liegt gewoon 3 jaar in zijn achter tuin sorry maar je hebt toch een raam of een deur om in de achter tuin te kijken en dan drie jaar die pony niet zien staan??

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 11:12

Geen één dier zou het uithouden zonder verzorging ( en dan vooral water ... ) die vent liegt uiteraard :n

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 11:36

belachelijk , wat een domme smoes zeg! arm beest ! :(

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 11:40

Ja, bij gebrek aan een betere smoes.
Hoe kun je het verzinnen dacht dat hij al 3 jaar dood was en hun vinden de pony dan vrij snel in de achtertuin. Ja wie gaat dat geloven. Bah heb dan gewoon het lef om te zeggen dat je er niets om geeft.

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 12:10

Brr verschrikkelijk, zo'n man mag van mij wel een gevangenisstraf krijgen :(

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 12:14

Hij moet zich toch op z'n minst dan hebben afgevraagd waarom hij in die drie jaar geen ontbindend lijk is gaan ruiken in z'n tuin :+

AnnemiekvM

Hoe kun je nou denken dat je pony al drie jaar dood is? Of heeft hij zo'n grote tuin dat hij de pony drie jaar niet gezien heeft. Kans lijkt mij erg klein. Heel vreemd verhaal.

rixke

trysteffy schreef:
Die man liegt gewoon 3 jaar in zijn achter tuin sorry maar je hebt toch een raam of een deur om in de achter tuin te kijken en dan drie jaar die pony niet zien staan??

stel dat de man dement is? of andere ziektes? natuurlijk is zoiets niet goed te praten,maar door ziektes is het wel mogelijk.
gelukkig is de hengst nu goed terecht gekomen. wel laat ook dat men er pas na 3 jaar achter kwam

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 12:26

Wat een bizar verhaal zeg.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 12:28

ik vraag me af of ze hier niet met een dementerende te maken hebben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 12:30

Zozo, 3 jaar geleden al op de vingers getikt voor mishandeling.. En dan pas weer gaan kijken als het volgende geval zich meld... Heel bijzonder..

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 12:42

hadden ze niet eerder kunnen controleren dan na drie jaar?
Iemand die zijn dieren verwaarloosd blijft dat vaak doen...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 12:47

Koper schreef:
Hij moet zich toch op z'n minst dan hebben afgevraagd waarom hij in die drie jaar geen ontbindend lijk is gaan ruiken in z'n tuin :+

en als je een paardenlijk in de tuin hebt, moet je de Rendac bellen, anders zijn je buren niet blij :+

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 12:50

een ontbinnende muis ruik je al,laat staan 200/400 kilo rottend vlees :7

En dan vraag ik mij altijd af...hebben buren niets gezien?Dat er een moeilijk lopende ,magere pony rondscharrelde?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 13:26

je hebt tuin en je hebt tuin, het kan natuurlijk zijn dat hij ergens afgelegen woont.
De pony zal er vast niet 3 jaar hebben rondgelopen zonder bijvoeding en als dat wel zo is dan zal hij wel op een flink stuk land hebben gelopen met water en voldoende gras.

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 15:34

Klinkt enigszins psychiatrisch als je het mij vraagt.. -O-

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 16:23

In en in triest! en niet goed te praten! zelfs niet als hij geestelijk niet geheel in orde is. Want dan kom je overal onderuit.. kijk maar naar dat mens in kl. BAHBAHBAH!!!! asjeblieft voer eens straffen in in het kader van wat u niet wilt dat u geschiedt...

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 18:18

zimbabwe schreef:

Dat is ook wat er in mij opkomt. Hoe dan ook, triest voor die pony.Hopelijk komt ie er bovenop.
Wellicht komt er ook hulp voor die man. Een normaal functionerend/denkend mens doet zoiets toch niet lijkt me. :(

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 18:27

zimbabwe schreef:

denk dat je dat van toepassing kan laten zijn op iedereen die een dier verwaarloosd ;)

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 18:33

mijn gedachte is dat die man dementerend is in zware vorm.

Niet om het goed te praten, maar zo iemand weet ook niet wat hij doet. En tja als je geen familie en of vrienden hebt en op jezelf aangekeken bent, dan zou dit nog best mogelijk kunnen zijn. Uit perspectief gekeken van een vorm van dementie.

Neemt niet weg dat het niet goed te praten valt, maar als deze man in deze vorm zou zijn en de omstandigheden heeft die ik opnoemde, tja dan kan hij er ook niet veel aan doen. Zolang die feiten niet boven water zijn vind ik het moeilijk te beoordelen.. :=

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-12 18:51

Laten we dan fijn de wet aanpassen... GEEN DIEREN ALS ER EEN VERMOEDE/VERDENKING BESTAAT VAN ENIG AFWIJKEND GEDRAG OF GEVAAR VOOR HUN BEESTJES! En dan vrolijk een lijstje plaatsen van korsakof tot alzheimer enzo.
Het spijt me zeer hoor, iedereen heeft buren en iedereen heeft ogen. Een huisarts mag in mijn ogen meer bevoegdheid krijgen of BV. een speciale dienst opzetten die mensen bezoekt en hun ogen de kost geven. Een dier hoeft geen slachtoffer te worden van zijn baasjes mankementen. EEN ZIELIGE MAN DIE OP ZICHZELF IS HOEFT OOK NIET 3 MAANDEN DOOD TE LIGGEN OP ZIJN ZOLDERKAMERTJE... MENSEN KIJK, EN GEEF OM DE MENSEN EN DIEREN OM JE HEEN !