Derek Buitenzorg gestolen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hygge

Derek Buitenzorg gestolen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-12 19:27

www.waldnet.nl

Het paard Derek, bekend van Omrop Fryslân, is deze week gestolen uit een paardenbox van Paard, Mens en Onderwijs in Drachten. Het dier werd door de sportredactie van de Omrop gekocht om hem te redden voor de slacht. Hij werd na de aankoop getraind om mee te kunnen doen aan wedstrijden.
Vermoedelijk heeft een Oudejaarsploeg de diefstal van het paard op zijn geweten. Ondanks de stunt (of niet) gaat Omrop Fryslân wel aangifte bij de politie doen van diefstal.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 19:32

Jeetje, dat doe je toch niet?
Ik weet dat ze zulke grappen uithalen in het noorden, maar dit gaat te ver. Hopen maar dat hij goed verzorgd wordt en snel terug kan naar zijn eigen stal.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 19:33

Zowiezo een misselijke aktie.. stunt of niet. Blijf met je poten van een andermans spullen af! en als het idd een stunt is van een vereniging hadden ze zich moeten bedenken dat het een levend dier is met gevoel en angsten. Niet iets wat je inlaad ergens anders neerzet en trots op jezelf gaat wezen. Ik hoop dat hij snel weer terug is zonder nare ervaringen enzo.

Soetekind

Re: Derek Buitenzorg gestolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 19:35

3x raden wie dat heeft gedaan.... Ik kan er wel om lachen, ze passen vast heel er goed op hem...

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 19:37

Ik vind het een rotstreek, je moet niet gaan sollen met levende wezens. Ik had veel sympathie voor deze grappenmakers, maar dat is nu volledig verdwenen. Terug met het paard en wel meteen!

newt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 20:06

Ach mensen.. rotstreek? Zielig? Kom op zeg, dezelfde verzorgers doen naar alle gedachten mee aan de actie. Zelf omroep fryslan is niet eens geloofwaardig in hun verslaggeving.
Ik vind het een top stunt en kijk al uit naar nieuwjaarsdag.. Op naar Vreewijk!! Heb ook vernomen dat de paardentram uit wildervank is verdwenen.
Bovendien stond Derek niet eens op zijn eigen stal maar op stal bij ICNN waar hij in de concour weken van ICNN zal verschijnen

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 20:28

Beelden verplaatsen prima, maar om nu met dieren te gaan beginnen vind ik niet kunnen...

Er zal vast goed voor gezorgd worden maar stress is niet te voorkomen in zo'n geval denk ik.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 20:31

Het dier zal best gewend zijn om op een andere plek te staan neem ik aan?

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 20:33

tja, waarschijnlijk zijn er wel mensen uit zijn vaste omgeving die mee werken

xxLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 20:35

Ik las het vanochtend ook al ja, wat een rotstreek!

MarloesRixt schreef:
Beelden verplaatsen prima, maar om nu met dieren te gaan beginnen vind ik niet kunnen...

Er zal vast goed voor gezorgd worden maar stress is niet te voorkomen in zo'n geval denk ik.

Ja inderdaad, hij zal vast wel een goed plekje hebben en er zal vast goed voor worden gezorgd, maar zo'n dier krijgt vast ook last van stress etc!

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 20:43

Een draver gaat toch ook koersen, zo'n dier komt overal en nergens...

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 21:14

newt schreef:
Ach mensen.. rotstreek? Zielig? Kom op zeg, dezelfde verzorgers doen naar alle gedachten mee aan de actie. Zelf omroep fryslan is niet eens geloofwaardig in hun verslaggeving.
Ik vind het een top stunt en kijk al uit naar nieuwjaarsdag.. Op naar Vreewijk!! Heb ook vernomen dat de paardentram uit wildervank is verdwenen.
Bovendien stond Derek niet eens op zijn eigen stal maar op stal bij ICNN waar hij in de concour weken van ICNN zal verschijnen

Icnn huurt de boxen tijdens t evenement van PMO dus dat ligt net even anders ;-)
Vorige week stond ie z'n buikje nog lekker vol te eten en hij zal vast snel weer terug zijn.
Tinaaz hij is kort geleden gecastreerd dus volgens mij nu nog niet in koersconditie, daar was ie vorige week iig nog veel te dik voor.
Laatst bijgewerkt door WillemYntJee op 27-12-12 21:16, in het totaal 1 keer bewerkt

petrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 21:16

haha laat me raden , eindejaars vereniging `geitefok `?

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 21:18

Gatver, of nou het nou iemand van de oudejaarsvereniging is of een van de verzorgers, met levende wezens speel je niet :n
Misselijke streek

petrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 21:23

lifeofmarit schreef:
Gatver, of nou het nou iemand van de oudejaarsvereniging is of een van de verzorgers, met levende wezens speel je niet :n
Misselijke streek

Ach welnee , ALS het de geitefok er inderdaad achter zit ,zal ie beter verzorgd worden dan ooit tevoren , zie de humor er van in en wees eens een blij mens .

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 21:23

Waar gaat dit heen met Nederland?

petrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 21:25

Precies zoals dat al jaren gaat in Nederland : oud en nieuw met een knipoog ;)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 21:25

Oei dat vind ik ook erg ver gaan. :n
Hoop dat hij snel terecht is!

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 21:27

petrea schreef:
lifeofmarit schreef:
Misselijke streek

Ach welnee , ALS het de geitefok er inderdaad achter zit ,zal ie beter verzorgd worden dan ooit tevoren , zie de humor er van in en wees eens een blij mens .

Maar het probleem is; dat weten we nu niet ;)

Oudejaarsstunten kan ik wel om lachen, maar levende dieren 'ontvoeren' vind ik niet grappig meer. Juist omdat je niet 100 % zeker kunt zijn dat verzorging geen issue is, en hij 1 januari terug is

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 21:32

Mooie stunt. en nou niet zeuren over een zielig paard. Hij is wel gewend om overal te zijn en hij wordt vast goed verzorgd. Niet op alle slakjes zout leggen en alles zielig vinden. Kun je ook niet met je paard op concours.

muffin1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 21:33

Pff. dit doe je toch niet.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 21:37

Haha, het was al even stil rond Derek, en kijk nu, voorpaginanieuws op Bokt! Denk dat ik in de loop van de dagen wel ga lezen of 'ie echt is gestolen... :+

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 21:39

Id vast een stunt, kan er ook wel om lachen, heel goed bedacht. En id omrop fryslan is niet helemaal geloofwaardig .

Valt het trouwens helemaal niemand die omrop fryslan heeft op dat er geen enkel paard te zien is in het filmpje, allemaal gestolen?

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 21:40

Ik heb een heel groot vermoeden wie erachter zit. :+
Ik vind het wel een leuke stunt. :D

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 21:43

Juut schreef:
petrea schreef:

Maar het probleem is; dat weten we nu niet ;)

Oudejaarsstunten kan ik wel om lachen, maar levende dieren 'ontvoeren' vind ik niet grappig meer. Juist omdat je niet 100 % zeker kunt zijn dat verzorging geen issue is, en hij 1 januari terug is

Precies wat ik dacht! :D