Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
TamaradB schreef:Zo jammer, hoedje is prachtig en ik vond het, ook vroegah in de B, al schitterend en proffessioneel staan. Cap is ten alle tijden veiliger, Anky kukelt er ook nog wel eens vanaf, dus in de GP een cap is ook veilig, daar valt niet over te discusseren, maar het was toch wel heel erg mooi!
Bravura schreef:TamaradB, ik weet niet over hoe vroegah jij het hebt maar in de tijd dat ik wedstrijden begon te rijden, was een hoedje vanaf de L toegestaan, niet in de B....en dan heb ik het over 30 jaar geleden. Bij mijn weten is het nog nooit in de B toegestaan, maar ik rijd dan ook al een tijdje geen wedstrijden meer.

Jord schreef:Bravura schreef:TamaradB, ik weet niet over hoe vroegah jij het hebt maar in de tijd dat ik wedstrijden begon te rijden, was een hoedje vanaf de L toegestaan, niet in de B....en dan heb ik het over 30 jaar geleden. Bij mijn weten is het nog nooit in de B toegestaan, maar ik rijd dan ook al een tijdje geen wedstrijden meer.
Bij de NBVR mocht je gewoon altijd een hoedje op ook in de B.
little_king schreef:Bij de NKB was het vanaf de Z1.
En dat is een mooie regel.
Paard en ruiter hebben dan ervaring.
Dat hoedje heeft gewoon wat extra's en het is jammer dat dit door een paar ongevallen niet meer zou mogen.

mywayzidane schreef:little_king schreef:Bij de NKB was het vanaf de Z1.
En dat is een mooie regel.
Paard en ruiter hebben dan ervaring.
Dat hoedje heeft gewoon wat extra's en het is jammer dat dit door een paar ongevallen niet meer zou mogen.
Bij de NKB mocht je heel lang geleden vanaf de L starten met hoedje, dit is al wel zeker 20 jaar geleden. Het zag er trouwens niet uit in de L.
Jord schreef:Bravura schreef:TamaradB, ik weet niet over hoe vroegah jij het hebt maar in de tijd dat ik wedstrijden begon te rijden, was een hoedje vanaf de L toegestaan, niet in de B....en dan heb ik het over 30 jaar geleden. Bij mijn weten is het nog nooit in de B toegestaan, maar ik rijd dan ook al een tijdje geen wedstrijden meer.
Bij de NBVR mocht je gewoon altijd een hoedje op ook in de B.
Misschien dat dat later is veranderd (zie dat de mensen die aangeven dat het vanaf de B mocht een heel stuk jonger zijn dan ik)???
Men kon destijds ook meerdere wedstrijden starten, L1 en L2, M1 en M2 en Z1 en Z2. Vanaf de L1 was het bij de NBVR gewoon dat je met hoedje reed. Als je met cap reed en zonder dressuurzadel vanaf de L1 kreeg men vaak maar moeilijk een enkel winstpunt. Met die dingen had je daar geen last van....en sommige juryleden dreven dit echt op de spits (kan de namen nog noemen).
Liefst zagen ze je ook in een wat langer gedragen dressuurjasje.
Ik kwam van de KNF af en vond het allemaal maar kouwe kak bij de NBVR in het begin.
Bij de KNF was een cap t/m de M en ook nog wel in het Z heel gewoon. Daar reed je eerst je klasse uit, voor je naar de 2 proeven mocht. Bij de KNF was er ook meer gezelligheid; de hele club ging er heen, er werd bij sommige wedstrijden warm gekookt voor de hele bumps en de parade was altijd geweldig met het volkslied.
Bij de NBVR kwam je, reed je, wachtte even op de prijsuitreiking (vaak in de kantine) en dan ging je weer.