KNHS vraagt aandacht voor respect en een veilig sportklimaat

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

KNHS vraagt aandacht voor respect en een veilig sportklimaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-12 18:35

www.knhs.nl

Wekelijks zetten vele duizenden officials en vrijwilligers zich op evenementen in om onze mooie sport goed te laten verlopen. Ook andere sporten en wedstrijden kunnen niet bestaan zonder de inzet van vrijwilligers. De KNHS is dan ook geschokt dat een grensrechter bij een voetbalwedstrijd door buitensporig geweld om het leven is gekomen. De KNHS doet een beroep op haar leden, ruiters, officials en vrijwilligers komend weekend stil te staan bij dit vreselijke voorval.

Een mogelijkheid is om tijdens een wedstrijd een minuut stilte in acht te nemen om slachtoffers van geweld in de sport te gedenken, te werken aan een veiliger sportklimaat en om met respect met elkaar om te gaan.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 20:53

Eén voordeel van de paardensport.
Ik heb nog nooit een Marokaan op, of naast een paard gezien.

Misschien zijn er wel verstandige oudere Marokanen.

Maar die opgefokte ventjes, eigenlijk nog pubertjes, die zie je niet.
Laatst bijgewerkt door Ariebren op 06-12-12 21:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 21:03

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 21:04

Ariebren schreef:

Beetje jammer dit.

Anoeska27

Re: KNHS vraagt aandacht voor respect en een veilig sportklimaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 21:09

Ik heb jarenlang meegelopen in de voetbalwereld (vader scheids, moeder wedstrijdsecr. en broertje keeper) en heb echt een afkeer van voetbal gekregen vanwege de agressie die daarmee gepaard gaat. En het zijn echt niet alleen "allochtonenteams", wij Nederlanders kunnen er ook wat van.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 21:26

Ben blij dat er zaterdag geen voetbal is.
Elke week dat gegil en gekrijs op en naast het veld.

En geen scheurende auto's op de smalle weg voor mijn deur waar al die idiote vaders en moeders in zitten om hun lieve voetballende kindertjes naar een uitwed strijd te brengen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 22:18

Vudress schreef:
Ariebren schreef:

http://www.yessinrahmouni.nl/

_/-\o_

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 22:22

Weer de bekende uitzondering.

Maar die opgefokte, 15 jarige puber marokaantjes, zie je niet in de paardensport.

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 22:23

Ariebren schreef:

Tsja.. Beetje jammer inderdaad. :\

Ik heb gevoetbald, geloof me, het zijn echt niet alleen allochtonen die verschrikkelijk vuil kunnen spelen en de scheidsrechter verrot schelden als er wat mis is.
Laatst bijgewerkt door Fellow op 06-12-12 22:26, in het totaal 2 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 22:25

Ariebren schreef:
Ben blij dat er zaterdag geen voetbal is.
Elke week dat gegil en gekrijs op en naast het veld.

En geen scheurende auto's op de smalle weg voor mijn deur waar al die idiote vaders en moeders in zitten om hun lieve voetballende kindertjes naar een uitwed strijd te brengen.

Genoeg huizen te koop hoor in Nederland... En ik denk niet dat dat voetbalveld er net twee weken ligt.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 22:28

AnnemiekvM schreef:
Ariebren schreef:

Beetje jammer dit.

Beetje boel jammer en enorm kansloos. Bah wat een naar ventje ben jij Ariebren :r

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 22:29

Helaas liggen de mooie paarden objecten altijd in de buiten wijken, waar toevallig ook nog voetbal weides liggen.
Ik heb er verder geen probleem mee, maar waar ik wel een probleem mee heb is het opgefokte gedrag van die voetballers met leiders, trainers en ouders.
Ga lekker een balletje trappen, patatje in de kantine na afloop.

Maar tegenwoordig zie je de agressie al op de parkeer plaats van het voetbalveld bij aankomst.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 22:31

Ariebren schreef:
Helaas liggen de mooie paarden objecten altijd in de buiten wijken, waar toevallig ook nog voetbal weides liggen.
Ik heb er verder geen probleem mee, maar waar ik wel een probleem mee heb is het opgefokte gedrag van die voetballers met leiders, trainers en ouders.
Ga lekker een balletje trappen, patatje in de kantine na afloop.

Maar tegenwoordig zie je de agressie al op de parkeer plaats van het voetbalveld bij aankomst.

Oooh maar je moet ook eens buiten je eigen woonplaats kijken :(:)

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 22:31

Het lijkt wel of iedereen de voetbal agressie ineens goed vindt.

Ik dus niet.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 22:36

Ariebren schreef:

Ik dus niet.

Het lijkt wel alsof iemand hier een beetje te veel azijn door z'n avondeten heeft gegooid.

Ik dus niet.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 22:40

Ariebren schreef:

Ik dus niet.

Het lijkt ook wel of er iemand een enorme racist is....

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 22:50

Ariebren schreef:
Weer de bekende uitzondering.

Maar die opgefokte, 15 jarige puber marokaantjes, zie je niet in de paardensport.

Nee, en alle mensen met tinkers hebben geitewollensokken aan en kunnen niet rijden en alle dressuurruiters zijn homo en durven niet te springen en alle springruiters naaien alles wat los en vast zit en dat tuigpaardenvolk heeft het peerd voor de kar en het tuig zit d'r op.

Zo, alle vooroordelen weer op een hoop geveegd en kunnen we dan nu even over de inhoud gaan praten?

Ik vind het een goede zaak dat ook de KNHS hier aandacht aan schenkt. Sport moet plezier geven voor iedereen. In competitiesporten weet je dat je kan verliezen. Leer een goede verliezer te zijn. Daar kan de KNHS een steentje aan bijdragen, de ouders, de kinderen onderling en ieder ander die actief is in de sport. Een goede verliezer is voor mij iemand die erkent dat een ander die dag beter was en gaat de oorzaak van zijn verlies bij zichzelf zoeken en nog harder trainen en oefenen om de volgende keer wel als winnaar uit de strijd te komen. Want verliezen is balen maar elke week winnen redt helaas niemand.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 22:57

Ben het helemaal met anne GTI eens.

Maar als je elke keer weer ziet, meemaakt en leest wat die pubertjes doen ?
Dan mag je toch wel even af reageren.

Voor mij is paardenliefhebberij de liefde van mijn leven.
Winnen of verliezen ??
Winnen is nog harder trainen om de volgende keer te kunnen winnen.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 23:01

Ariebren schreef:
Ben het helemaal met anne GTI eens.

Maar als je elke keer weer ziet, meemaakt en leest wat die pubertjes doen ?
Dan mag je toch wel even af reageren.

Voor mij is paardenliefhebberij de liefde van mijn leven.
Winnen of verliezen ??
Winnen is nog harder trainen om de volgende keer te kunnen winnen.

dat doen die mensen waar jij zo'n hekel aan hebt toch ook, afreageren. Mag best dus.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 23:05

Ariebren, je bedoelde het vast wel goed maar het kwam beroerd je strot uit. Maar paardrijdende allochtonen zijn er plenty. Dat jij ze niet ziet komt omdat ze volledig aangepast zijn en zich niet onderscheidend gedragen zoals dit onaangepaste rottuig die notabene kickboxlessen gaat volgen om bij de voetbal toe te gaan passen. Die school waar ze vandaag van de Jakhalzen waren zaten er nog veel meer met zo'n verrotte instelling. Tel daarbij op een directeur die vindt dat het van die leuke kinderen zijn.... DAAR zit het probleem.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 23:12

En bij de grote groep die buitenlanders per definitie uit schijnt te willen sluiten...

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 23:14

Abiola schreef:
En bij de grote groep die buitenlanders per definitie uit schijnt te willen sluiten...

Is dat een grote groep? Of is dat een grote groep die achter een grote schreeuwerd aanloopt maar prima met hun Turkse/Marrokaanse/Verwegnistaanse collega/buurman overweg kunnen maar alleen de groep generaliseren omdat een ander de schuld geven altijd veel makkelijker is dan de schuld bij jezelf zoeken?

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 23:21

Dat speelt zeker een hele grote rol. Maar er is ook echt een grote groep die liever een Anita in plaats van een Fatima aanneemt. En over jongens heersen nog veel meer vooroordelen. Ik kan daar slecht, heel slecht, tegen. Gedraag je, en behandel een ander zoals je zelf behandeld zou willen worden.

En iedereen die zich niet gedraagt, ongeacht afkomst, mag je er hard op aanspreken, maar doe dat wel eerlijk. Er zijn ook zat niet Marrokaanse teringlijers, maar dat vergeten de Ariebrennen van onze maatschapppij voor het gemak altijd maar weer even.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 23:25

t feit is ook dat de grote namen zoals ajax etc ook aggressief zijn qua schreeuwen, slaan etc tegen de scheids enkel werd er gevraagd of hun geen agressie konden tonen tijdens t voetballen, aangezien ze een voorbeeld functie hebben.... Maar nee dat kon niet want agressie hoort bij t voetbal dat is toch bullshit

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 23:28

Ariebren schreef:

Ik zie ze ook niet Ariebren in de paardensport maar wel heb ik veel vervelende verwende meisjes gezien die pap of mam de huid vol schelden voor of na de dressuur wedstrijd. Die dat gedrag ook doodnormaal vinden en die niet gecorrigeerd worden door hun ouders. En geloof me met mijn kinderen jaren elke zondag voor dag en dauw met de pony club er op uit gegaan en ik heb dat negatieve ver vervelende gedrag heel veel gezien.

Dus dit negatieve gedrag waar de KNHS over heeft komt voor in alle sporten en wordt niet alleen veroorzaakt door vervelende Marokkaanse jongeren.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 06-12-12 23:28, in het totaal 1 keer bewerkt