Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
belle_boef schreef:Laat ze zich een druk maken om de echt gevallen. Toot heeft verzorging genoeg
Hij mag dan wel in eens waarschijnlijk superschone stal staan met een halve meter stro, als hij daar alleen uit komt om even gereden (gedrillt) te worden of om op een merrie te springen, vind ik dat niet paard -waardig.Aranel schreef:belle_boef schreef:Laat ze zich een druk maken om de echt gevallen. Toot heeft verzorging genoeg
Je maakt mij niet wijs dat het een gelukkig paard isHij mag dan wel in eens waarschijnlijk superschone stal staan met een halve meter stro, als hij daar alleen uit komt om even gereden (gedrillt) te worden of om op een merrie te springen, vind ik dat niet paard -waardig.
Dat beest heeft waarschijnlijk geen sociaal contact en dus geen vrije beweging. Dat ze nu Totilas pikken uit die duizenden andere paarden die in dezelfde situatie gehuisvest staan, is sneu voor de familie Rath en co, maar zo brengt het de boel wel even onder de aandacht.
Aranel schreef:24/7 in een box moeten ze AFSCHAFFEN!
Steeds als je denkt dat het niet nóg slechter kan gaan... Na regen komt zonneschijn maar het lijkt alsof deze combinatie ergens in Engeland zit!BaileyMix schreef:Steeds als je denkt dat het niet nóg slechter kan gaan... Na regen komt zonneschijn maar het lijkt alsof deze combinatie ergens in Engeland zit!
Vind 't allemaal wat overdreven. Ik ben zelf geen 'fan' van de combinatie en vind ook dat het Toot geen goed doet, maar als je op de gemiddelde manege gaat rondkijken vind je daar waarschijnlijk ook flink wat rijmethodes die schadelijk zijn voor het paard. Denk aan wegdrukken van de rug etc. En ook genoeg particuliere wedstrijdhobbelaars die hun paard met veel geweld in een krulletje rukken, hun paard lekker warm heel de dag op stal laten staan...
PETA kan zich beter richten op serieuzere zaken, de paarden in de topsport hebben misschien geen sprookjesleven maar mishandeling vind ik vrij ver gaan.
Altijd dat ge vergelijk met ergere dingen... Tja dan hoef je net zo goed helemaal niks te doen want er zijn altijd wel ergere dingen.