Openbare aanklager rechercheert tegen Totilas

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dinopino

Openbare aanklager rechercheert tegen Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-12 11:11

st georg.de/ bokt.nl

De openbare aanklager in Frankfurt gaat de aanklacht van PETA vervolgen tegen de dressuurhengst Totilas.

Het OM gaat de aanklacht van de dierenbeschermingsorganisatie PETA vervolgen. PETA heeft de eigenaar van Totilas (v. Gribaldi), Matthias Alexander Rath, Ann-Kathrin Linsenhoff en de vader van Rath, Klaus Martin Rath beschuldigt van dierenbeulerij. Onder ander vanwege de Rollkur en niet toepassen van de juiste verzorging aan Totilas omdat hij geen vrije beweging heeft overdag. Er wordt nu een rapport gemaakt over zijn situatie.

Klaus Martin Rath ziet echter geen problemen. Totilas staat onder constante controle van een dierenarts.
Laatst bijgewerkt door Dinopino op 06-12-12 19:22, in het totaal 3 keer bewerkt
Reden: verplaatst van ON --> VN

Mendy1984

Re: Openbare aanklager rechercheert tegen Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 11:13

Rollkur moeten ze AFSCHAFFEN!!!!

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 11:14

Laat ze zich een druk maken om de echt gevallen. Toot heeft verzorging genoeg

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 11:14

24/7 in een box moeten ze AFSCHAFFEN!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 11:17

belle_boef schreef:

Je maakt mij niet wijs dat het een gelukkig paard is :n Hij mag dan wel in eens waarschijnlijk superschone stal staan met een halve meter stro, als hij daar alleen uit komt om even gereden (gedrillt) te worden of om op een merrie te springen, vind ik dat niet paard -waardig.
Dat beest heeft waarschijnlijk geen sociaal contact en dus geen vrije beweging. Dat ze nu Totilas pikken uit die duizenden andere paarden die in dezelfde situatie gehuisvest staan, is sneu voor de familie Rath en co, maar zo brengt het de boel wel even onder de aandacht.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 11:21

TOP! Een behoorlijk statement naar de hedendaagse dressuurruiters!

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 11:38

Schandalig. Laat ze hun energie steken in dieren die het werkelijk slecht hebben.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 11:55

Aranel schreef:
belle_boef schreef:

Je maakt mij niet wijs dat het een gelukkig paard is :n Hij mag dan wel in eens waarschijnlijk superschone stal staan met een halve meter stro, als hij daar alleen uit komt om even gereden (gedrillt) te worden of om op een merrie te springen, vind ik dat niet paard -waardig.
Dat beest heeft waarschijnlijk geen sociaal contact en dus geen vrije beweging. Dat ze nu Totilas pikken uit die duizenden andere paarden die in dezelfde situatie gehuisvest staan, is sneu voor de familie Rath en co, maar zo brengt het de boel wel even onder de aandacht.

Ik ben bang dat de grootste poeha over die rollkur zal gaan. Begrijp me niet verkeerd, het is absoluut niet mijn ding. Echter paarden die 24/7 in een hok moeten blijven zijn nog veel meer niet mijn ding. En daar mogen ze toch ook wel eens wat aan gaan doen. En dan niet alleen bij die dure jongens. Ook bij boer Piet bij ons achter (bij wijze van).

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 12:13

VValar schreef:
Schandalig. Laat ze hun energie steken in dieren die het werkelijk slecht hebben.

inderdaad!

En daarnaast, deze paarden komen misschien niet los in een weide met andere paarden.
maar ze komen echt wel vaker dan 1x per dag hun stalgenoot.
Wandelen, stapmolen, rijden, wandelen, ect.

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 12:22

Aranel schreef:
24/7 in een box moeten ze AFSCHAFFEN!

denk dat toot er vaker op een dag uitkomt dan de paarden van een buurman van me, die beesten gaan met de kerst op stal en komen daar met een beetje mazzel rond de pasen weer uit...
Om nog maar te zwijgen over de wannabeedressuur/spring ruiters die hun paard echt alleen rijden en verder niets, dus 23/7 op stal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 12:23

Dinopino schreef:
PETA

Gewoon doorlopen mensen, niks te zien.

_Zeppelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 12:29

Hmmm.. Ik heb hier een verdeelde mening over.
Ik vind namelijk 24/7 binnen (én geen weidegang!) voor een paard echt not done, maar ze zouden zich misschien beter bezig kunnen houden met ernstige(re) gevallen!

Over de Rollkur: mensen die beginnen te roepen dat het afgeschaft/afgestraft moet worden, weten jullie wel wat het inhoud (dan doel ik op de trainingsmethode)?
Wil niet zeggen dat ik ervóór ben.
Klagen ze hen aan n.a.v. dat ene moment dat ze Rath 'betrapt' hebben op Rollkur?

Zighenya
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 12:50

Ik moet zeggen dat ik dit wel erg ver vind gaan. Er staan denk ik 1000en paarden alleen al in Nederland die als ze geluk hebben een uurtje per dag uit hun stal komen en dan ook nog onprofessioneel behandeld worden. Geen dierenartsen die bij ze komen en meer dan onbekwame stalmedewerkers/ruiters etc.

Hardstikke goed dat ze hier aandacht voor vragen, maar doe dit niet over de rug van mensen die zonder twijfel het beste met hun paard voor (denken te) hebben. Begrijp me niet verkeerd, het doet ook mij pijn om telkens de berichten over Totilas te lezen, maar ik wil niet geloven dat die mensen hier zelf op zitten wachten en ik vind dit ronduit belachelijk en bijna een schande voor de geloofwaardigheid van de PETA.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 12:51

dit wordt vast weer een eindeloze discussie

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 14:50

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 17:33

:n Steeds als je denkt dat het niet nóg slechter kan gaan... Na regen komt zonneschijn maar het lijkt alsof deze combinatie ergens in Engeland zit!

Vind 't allemaal wat overdreven. Ik ben zelf geen 'fan' van de combinatie en vind ook dat het Toot geen goed doet, maar als je op de gemiddelde manege gaat rondkijken vind je daar waarschijnlijk ook flink wat rijmethodes die schadelijk zijn voor het paard. Denk aan wegdrukken van de rug etc. En ook genoeg particuliere wedstrijdhobbelaars die hun paard met veel geweld in een krulletje rukken, hun paard lekker warm heel de dag op stal laten staan...

PETA kan zich beter richten op serieuzere zaken, de paarden in de topsport hebben misschien geen sprookjesleven maar mishandeling vind ik vrij ver gaan.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 17:40

BaileyMix schreef:
:n Steeds als je denkt dat het niet nóg slechter kan gaan... Na regen komt zonneschijn maar het lijkt alsof deze combinatie ergens in Engeland zit!

Vind 't allemaal wat overdreven. Ik ben zelf geen 'fan' van de combinatie en vind ook dat het Toot geen goed doet, maar als je op de gemiddelde manege gaat rondkijken vind je daar waarschijnlijk ook flink wat rijmethodes die schadelijk zijn voor het paard. Denk aan wegdrukken van de rug etc. En ook genoeg particuliere wedstrijdhobbelaars die hun paard met veel geweld in een krulletje rukken, hun paard lekker warm heel de dag op stal laten staan...

PETA kan zich beter richten op serieuzere zaken, de paarden in de topsport hebben misschien geen sprookjesleven maar mishandeling vind ik vrij ver gaan.

ben het hier volkomen mee eens

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 17:47

Nou ik het wel erg als hij overdag niet lekker naar buiten kan.. := Altijd dat ge vergelijk met ergere dingen... Tja dan hoef je net zo goed helemaal niks te doen want er zijn altijd wel ergere dingen. :\

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 18:46

Ben benieuwd!
"Ja hoor, hij wordt geweldig verzorgd; heeft een schone stal, dure dekens, iedere dagbezoek van de dierenarts, duur voer en misschien wel een solarium!" :)

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 18:48

Mendy_Zabbel schreef:

Zo is ie wel aan te top gekomen. Idem voor Parzival en Salinero.

Heel goed meisje := :+

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 18:51

O en dan is het automatisch toegestaan? Lance Armstrong heeft ook niet onverdienstelijk gefietst! ;)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 18:51

eenitraM schreef:
Mendy_Zabbel schreef:

Zo is ie wel aan te top gekomen. Idem voor Parzival en Salinero.

Heel goed meisje := :+

Ja triest is dat hè..?

@sflj: Tja heeft het paard weinig aan, die wil graag paard zijn..

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 18:52

Paardrijden moeten ze afschaffen: is ook zielig. Volgens mij is dat het volgende waar PETA achteraan gaat.. ;(

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 18:53

Ik vind het een beetje dubbel; van mij mag toot inderdaad wat meer zijn box uit, maar er zijn inderdaad zoals gezegd echt paarden een stuk erger aan toe..

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 18:54

Totilas weet niet anders, hij doet dit al zijn hele leven. Plofkippen weten ook niet anders. Die maken niet anders mee. Melkkoeien idem. Zij weten niet anders. Blindebegeleidehond weet niet anders en doet niet anders.

Dus paard die paard wil zijn is een vette understatement. Hoe weet dat dier hoe het ook kan als ie het nog nooit heeft meegemaakt? Ja in zijn babyjaren, mogelijk. Op de wei. of niet. 24/7 in een grote groepsstal. Maar weet jij nog veel van je baby/peuterjaren?