Paardenbak moet weg uit voortuin

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Paardenbak moet weg uit voortuin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-12 18:53

www.omroepflevoland.nl

Een paardenbak in de voortuin van een arbeiderswoning aan het Ruttensepad in Rutten moet weg, omdat hij in strijd is met het bestemmingsplan. Dat heeft de bestuursrechter in Zwolle beslist.

De eigenaren kochten het huis in de stellige overtuiging dat ze er met paarden mochten rijden. In eerste instantie gaf de gemeente ook een vergunning voor de paardenbak, maar buren tekenden er bezwaar tegen aan.

Na een advies van de bezwarencommissie kwam de gemeente terug op de eerder verleende vergunning. De rechter is het eens met dit besluit.

Zie ook: [VN] Gemeente wijst verwijderingsverzoek paardenbak in Rutten af

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 19:02

https://maps.google.nl/maps?q=Ruttensep ... 12,45,,0,0
Tja hij is ook wel erg aanwezig die bak. Kan me erwel iets bij viorstellen dat je buren er niet echt blij mee zijn.
De oplossing zit hem denk ik een stuk grond van de rechterbuurman kopen en de bak verplaatsen. Wel zuur dat de gemeente eerst vergunning verleend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 19:05

Gaat het om dat rechter huis neem ik aan? Maar die links heeft toch ook een "bak"? Weet niet hoe het daar zit, hier heb je geen vergunning nodig voor een paddock, kwestie van de bakrand dan recht te zetten ipv schuin. Desnoods minder opvallen en probleem opgelost...

Metellica

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 19:06

Oké.... :roll:

Vind het nogal meevallen eerlijk gezegd :=

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 19:08

Manderino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 19:10

Belachelijk, waar maken mensen zich tegenwoordig druk om

dots83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 19:10

pfffffffff en de buren hebben hier last van omdat???????????????????????????????

Liesje89

Re: Paardenbak moet weg uit voortuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 19:11

Wat een onzin zeg! :')

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 19:13

de bak is idd heel aanwezig maar kijk je verder dan zie je dst de buren ook een rijbak hebben, dus ik snap niet echt wawr de mensen over gaan vallen?

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 19:14

Als je nu niets met paarden hebt, kunnen jullie je dan echt niet voorstellen dat je daar niet blij mee bent?
Ik denk dat de klager de middelste woning heeft en dat het linker "bakje" een kaal gegeten wei is. Maar goed dat is gissen.

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 19:14

Goh, ik stelde me een voortuin voor zoals je die in woonwijken ziet.
Maar dit is gewoon het verlengde van de wei!
En welke buren? Volgens mij wonen ze daar best afgelegen..

Trouwens, staat er nou een pony los? of staat hij aan een stick? :')

jury schreef:
Als je nu niets met paarden hebt, kunnen jullie je dan echt niet voorstellen dat je daar niet blij mee bent?
Ik denk dat de klager de middelste woning heeft en dat het linker "bakje" een kaal gegeten wei is. Maar goed dat is gissen.

Ben ik lomp als ik zeg dat dat soort mensen in een hutje op de hei moeten gaan wonen?
Ik bedoel, je woont op het platteland.. Daar stinkt het, daar zijn beesten en ja, daar wonen veel paardenhouders.

xSlvna

Re: Paardenbak moet weg uit voortuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 19:16

Het ziet ook nog netjes uit, dus vooral daarom zie ik het probleem niet? Questie van de eerste 3/5 meter tussen de huizen een 2/3 meter hoog hek neer zetten, hebben ze hun privé weer terug :)

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 19:20

ik vind maar stom uit zien die paardenbak in voortuin....

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 19:21

Denk idd dat de middelste klaagt, maar die linkse heeft volgens mij zelfs verlichtind. Dus das ook echt een bak. Als links wel mag zou het raar zijn als recgts weg moet... En dr staan toch bosjes langs?

jaime_andrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 19:21

Wat een gedoe zeg met paardenbakken in gemeentes...
Als er een bak ligt die er mooi bij ligt word het verboden,maar een tuin met rotzooi en helemaal begroeid vinden ze allemaal maar ok,maar gemeentes zitten wel te zeuren over het aangezicht bij en om woningen in dr gemeente...( ik zie dus liever een mooi nette bak,en dit vind ik een mooi nette bak)
Wij hebben hetzelfde probleem dwz...we hebben een oud schuurtje wat bijna in elkaar valt met een asbest dak en deze schuur willen we platgooien en er een nwe schuur opzetten maar nee hoor...mag niet van de gemeente omdat er een agrarische bestemming op zit en het bedrijfsmatige in 2000 is stopgezet....dus we mogen helemaal niks met dat schuurtje en het zo laten in originele staat laten..

Als het om gemeentes gaat betreffende paardenstallen/bakken en bestemmimgsplannen en vergunningen...nou schiet mij maar lek want ik zie door de bomen het bos niet meer....

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 19:24

Moon schreef:
Ben ik lomp als ik zeg dat dat soort mensen in een hutje op de hei moeten gaan wonen?

Behoorlijk ja. Dat je afgelegen wilt wonen, in een klein rijtje huisjes, voor je rust misschien wel, betekend niet dat je de overlast van een ander z'n hobby maar moet accepteren. Enig idee wat een overlast het kan veroorzaken, paarden op een klein oppervlak houden? De stank, de vliegen, het opstuivende zand... als dat dagelijkse kost is, begrijp ik heel goed dat dat je kwaliteit van leven naar beneden kan halen.

Niet heel de wereld moet maar plaatsmaken voor paardenhouders ;)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 19:25

dots83 schreef:
pfffffffff en de buren hebben hier last van omdat???????????????????????????????

Omdat de bak verlicht is? Of omdat ze wat zoeken om op te vitten? Je weet hoe dat gaat: je zet een schuilhut neer voor je pony, niemand die dat ding ziet vanaf de weg maar in de winter kan je buurman tussen de kale bomen door een paar honderd meter verderop als hij heel goed kijkt jouw schuilhutje zien. En dus heeft hij er last van.

Zo gaat dat...

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 19:27

En de daadwerkelijke overlast wordt maar even vergeten hier? Kunnen jullie je werkelijk niet inleven in mensen die niets met paarden hebben?

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 19:27

Ik denk dat dit 3 woningen onder 1 kap zijn en dat de middelste buurman hier niet blij mee is.
Hij zegt dat hij al zijn privacy kwijt is. Ik kan me er overigens best iets bij voorstellen als je toevallig niet zo gek op paarden bent. Hij zit hier wel in een sandwich.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 19:28

Wat apart, ik vind die andere bak er veel erger uitzien.. Maar die middelste moet niet zeuren, kijk naar hoe zijn eigen tuin eruit ziet, is een rimboe, dus ze zijn zelf ook niet erg net. Belachelijk dit zeg.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 19:30

Die "rimboe" stinkt niet, trekt geen vliegen aan, stuift niet, er zit niemand "bovenop" zodat ze zo de bak van de buren inkijken... ;)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 19:33

volgens mij is het geen verlichte bak en de enige buren die er zijn hebben zelf ook paarden in de voortuin. Ik zie het probleem eigenlijk niet en vind het best sneu :+

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 19:35

GamblersCup schreef:
Moon schreef:

Behoorlijk ja. Dat je afgelegen wilt wonen, in een klein rijtje huisjes, voor je rust misschien wel, betekend niet dat je de overlast van een ander z'n hobby maar moet accepteren. Enig idee wat een overlast het kan veroorzaken, paarden op een klein oppervlak houden? De stank, de vliegen, het opstuivende zand... als dat dagelijkse kost is, begrijp ik heel goed dat dat je kwaliteit van leven naar beneden kan halen.

Niet heel de wereld moet maar plaatsmaken voor paardenhouders ;)

Ze hebben redelijk wat gebied achterom volgensmij, qua weide, wat is t probleem dan... :')

merrylegs

kijk, dit vind ik echt klagen om niets, die buren hebben toch ook een bak?
en wat willen ze dan, eeen perfect gazonnetje?

(en is er nou een shet ontsnapt bij het linker huis? :') )

Rennie89

Myca schreef:
Ik denk dat dit 3 woningen onder 1 kap zijn en dat de middelste buurman hier niet blij mee is.
Hij zegt dat hij al zijn privacy kwijt is. Ik kan me er overigens best iets bij voorstellen als je toevallig niet zo gek op paarden bent. Hij zit hier wel in een sandwich.

dan begrijp ik het best :j dacht dat het 2 onder 1 kap was