Het wedstrijdplatform was gisteravond unaniem van mening dat er onvoldoende draagvlak is voor haar voorstel ‘de tweede proef beoordeeld door het zelfde jurylid niet mee te laten tellen voor winstpunten’. Het voorstel is hiermee van tafel en zal derhalve niet ingebracht worden in de ledenraadsvergadering begin januari.
Na een inventarisatie van de meningen, de discussies tijdens de regiovergaderingen en reacties van individuele ruiters heeft het wedstrijdplatform zich gisteravond weer over het voorstel gebogen. Met dit voorstel wilde het wedstrijdplatform de kwaliteit van de dressuursport verhogen. De beleving bij het voorstel varieert enorm in het land. Maar de bezwaren die binnen een aantal regio’s leven zijn voor het wedstrijdplatform zwaarwegend en daarmee was ze unaniem van mening dit voorstel in te trekken.
Nadat het voorstel van de KNHS naar buiten was gekomen werd er gelijk veel kritiek op geuit door diverse wedstrijdruiters. Er is zelfs een petitie opgestart om aan te geven hoeveel mensen tegen dit idee waren. Of de start van de petitie iets te maken heeft met het afblazen van het voorstel is niet geheel duidelijk. Kort na het starten van de petitie waren er al ruim 700 handtekeningen verzameld. De grootste vrees was dat met deze regel de kosten voor wedstrijden enorm zouden stijgen. Wedstrijdorganisaties zouden twee maal zoveel juryleden in moeten schakelen, willen zij twee proeven per rubriek uit kunnen schrijven.
Fijn om te horen! Wanneer dit zou doorzetten, zou het voor mij een reden zijn om veel minder te starten. Ik denk dat organisaties dat ook liever niet zien gebeuren
Super nieuws! Inmiddels hadden al ruim 1700 mensen de petitie ondertekend maar ik heb deze nu stopgezet.
Odini
Geplaatst: 28-11-12 13:10
na t aanpassen van de Z ringen in het binnenseizoen zou dit inderdaad de mogelijkheid tot starten nog meer beperken. Ik snap de argumenten wel, maar ben heel blij dat dit niet doorgaat!
Goed besluit. Kwaliteit van de dressuursport verhoog je door juryleden beter op te leiden, anders selecteren en steekproeven te houden. Zolang er op kampioenschappen soms bijna 30 punten verschil tussen 2 verschillende juryleden voor dezelfde proef/combinatie kan zitten, is er op ander gebied veel meer werk aan de winkel…
Hasjam_Poe
Geplaatst: 28-11-12 13:21
Goed zo!!! (en ik ben het met bovenstaand van The_Stig over kwaliteit eens!)
Noor17 schreef:
Super nieuws! Inmiddels hadden al ruim 1700 mensen de petitie ondertekend maar ik heb deze nu stopgezet.
Zullen we -nu we toch in de stemming zijn- gelijk de prijs van de startkaart met een petitie aanpakken? ( én de enorme prijsstijgingen voor een instructeursopleiding? )