Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Sammie schreef:Volgens de AHA zijn er tijdens de opnames inderdaad geen dieren overleden, maar zij benadrukken wel dat ze alleen controleren tijdens het daadwerkelijke filmen, daarbuiten hebben zij geen jurisdictie.
stef schreef:Ik volg al jaren de blogs rondom the hobbit en destijds LOTR, en ben ervan overtuigd dat de mensen die mee werken aan de films goed voor de dieren zorgen. Ongelukken kunnen gebeuren, maar dat kan thuis ook gebeuren.
Ik heb het gevoel dat dit weereens verschrikkelijk opgeblazen wordt door PETA (as usual) en dat ze dit puur gebruiken om hun eigen naam te versterken. Over de rug van een ander...
echt een verschrikkelijke organisatie.Ine23 schreef:De opnames hebben bijna een jaar geduurd en er stonden ongetwijfeld meer dieren op 1 plek dan bij de gemiddelde particulier. Dan kan het inderdaad gebeuren dat er meer dan 1 sterven aan koliek. Als ik hier soms lees op bokt hoeveel pech één paard kan hebben in de periode van een jaar, dan kan dit ook zeker gebeuren.
Februari 2011 begonnen en volgens mij zijn ze nog steeds bezig 

stef schreef:Ik volg al jaren de blogs rondom the hobbit en destijds LOTR, en ben ervan overtuigd dat de mensen die mee werken aan de films goed voor de dieren zorgen. Ongelukken kunnen gebeuren, maar dat kan thuis ook gebeuren.
Ik heb het gevoel dat dit weereens verschrikkelijk opgeblazen wordt door PETA (as usual) en dat ze dit puur gebruiken om hun eigen naam te versterken. Over de rug van een ander...
Cassidy schreef:De timing is ook weer echt briljant gekozen. Net voor de voorpremiere in Nieuw Zeeland. En de verhalen worden de wereld ingeholpen door mensen die al langer dan een jaar niet meer werkzaam zijn bij de film? Waarom kan ik het gevoel niet kwijtraken dat er een aantal mensen bezig zijn met een wraakactie? En PETA springt daar natuurlijk meteen op in. Walgelijk gewoon.
Mindim schreef:De paarden zijn omgekomen middels een gebroken nek, nadat ze van een steile helling gesprongen zijn, omdat zich andere dieren in hun paddock bevonden.
De kippen zijn gepakt door honden.
De geiten en schapen door een worminfectie of door het ruige terrein.
Ligt dan aan de filmproductie of door aan nalatigheid van de verzorgers.