Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
AaronYve schreef:AnneHorses schreef:pff.. waarom koop je een paard als je er geen geld uitsteekt ?
Koop dan toch geen paard,
Arme pony's ...
Handelaar...
lady62 schreef:je word er treurig van
alweer een geval van verwaarlozing
sophie83 schreef:Beste Esther,
Ik heb geen zin om in een eindeloze discussie te belanden, maar ik weet wel dat de paarden werden bijgevoerd met hooi. Dit moet ook jij weten en het is jammer dat je dit dan niet vermeld. Dat het derde paard in goede conditie verkeerd hoor ik je ook niet zeggen en dat maakt het bovendien toch ook vreemd wanneer het daadwerkelijk over "verwaarlozing" zou gaan. De paarden stonden wel degelijk onder toezicht, al was dit misschien niet elke dag door de eigenaar zelf, maar iemand anders had er goed toezicht op.
Verder is het heel normaal dat jonge dieren in een groepsstal (en dus ook met zo'n trailerrit) zich her en der wat beschadigen. Zolang het bij schaafwondjes blijft en dus geen diepe wonden zijn, lijkt het me ook geen reden voor paniek en wordt dit vanzelf door de natuur opgelost.
Bovendien zeg je dat je weet waar je het over hebt als student dierenarts (gezeldschapsdieren of paarden??) maar eerlijk gezegd heb ik daar sterk mijn twijfels aan, als je geen ervaring hebt in de praktijk dan kan iedereen wel wat roepen vanuit z'n emoties en theoretische kennis... Mensen met praktijkervaring in met name de jonge paarden in groepen weten dat schrammetjes e.d niet vreemd is. Ook is het niet raar om een dood paard even bij de rest te laten liggen. Natuurlijk begrijp ik dat het voor de omstanders geen pretje is om te zien maar op die manier kunnen de andere paarden in de wei wel afscheid nemen van het dode dier. Dit wordt in de praktijk echt vaker gedaan en is helemaal niet zo vreemd.
Maar goed verder laat ik het hier bij. Ik weet dat deze mensen goed voor hun paarden zijn en daar zal de AID/dierenpolitie dan komende dinsdag ook wel achter komen als ze zien hoe goed alle andere paarden eruit zien.