Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
covergirl schreef:Vind bovenstaand verhaal wel wat te positief afgeschilderd!
Zal bij de "grote mannen" dan best goed gaan, maar bij de doorsnee fokker is niet zoveel te juichen hoor.
Heb zelf een tuigpaard-merrieveulen te koop maar raak het aan de straatstenen niet kwijt!
spicegirl schreef:kwaliteit verkoopt altijd..
baudyh schreef:Naar ik weet in de kwpn fokkerij. Wij hebben nog een veulen dit jaarnaar amerika verkocht en die mensen wilde alleen veulens van kwpn goedgekeurde hengsten. De kwpn fokkerij wordt steeds groter in amerika.
covergirl schreef:Vind bovenstaand verhaal wel wat te positief afgeschilderd!
Zal bij de "grote mannen" dan best goed gaan, maar bij de doorsnee fokker is niet zoveel te juichen hoor.
Heb zelf een tuigpaard-merrieveulen te koop maar raak het aan de straatstenen niet kwijt!
spicegirl schreef:kwaliteit verkoopt altijd..
covergirl schreef:En kontakten onderhouden gaat natuurlijk niet op als je maar 1 tuigpaardveulen fokt.
uryanne schreef:En daar maak je, naar mijn idee, een denkfout. Zelf contacten onderhouden in amerika moet je ook niet doen als 'doorsnee' fokker. Daar zijn mensen als van 't Oever en Veenstra veel beter in.
Je moet contacten onderhouden met de Nederlandse handelaren. Als die weten dat jij een mooi apart veulen te koop hebt zijn ze echt wel geinteressseerd om te komen kijken.
Fam. Stevens heeft whispering hope ook niet zelf verkocht, maar via Veenstra en van 't Oever...
covergirl schreef:Heb zelf een tuigpaard-merrieveulen te koop maar raak het aan de straatstenen niet kwijt!
NatasjavE schreef:Ik hoor Tuigpaardenfokkers alleen maar steen en been klagen. Steeds meer gaan over tot het fokken van Gelderse paarden omdat daar binnen Nederland(en de UK) een grotere markt voor is.
Maar Amerika houd van showpaarden dus daar zal voor de Tuigpaarden wel een goede markt zijn.
spicegirl schreef:nl-nl
Betekenis ' selectie '
se·lec·tie de; v -s 1 het uitkiezen (naar geschiktheid); keuze 2 het uitgekozene: V. ontbreekt in de Belgische ~
dat kan dus inhouden dat jouw veulen als 1e is geselecteerd, waarna er nog 15 meer zijn uitgekozen. of jouw veulen stond vooraan.
en dan heb je een selectie voor een keuring, of een keuringsuitslag.maar dat is geen selectie.dan stond je veulen dus voorop.wat heel knap is.
als je correct nederlands gebruikt, snapt zelfs ik het..
)