Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
tringtring_ schreef:Og germ arm beest.![]()
gelukkig zijn die 4 andere wel oké.
ik las nog ergens anders dat mochten de paarden uit de wei zijn gebroken, dat de eigenaar aansprakelijk werd gesteld voor de schade.
hoe lullig is dat, ben je je paard kwijt en dan krijg je nog meer gezeik.
sterkte voor de eigenaar

tringtring_ schreef:Og germ arm beest.![]()
gelukkig zijn die 4 andere wel oké.
ik las nog ergens anders dat mochten de paarden uit de wei zijn gebroken, dat de eigenaar aansprakelijk werd gesteld voor de schade.
hoe lullig is dat, ben je je paard kwijt en dan krijg je nog meer gezeik.
sterkte voor de eigenaar
blokje schreef:He arm paard. Er staan daar veel paarden in de opfok volgens mij je hebt daar talloze weides vol paarden allemaal jonge dieren. Dan kan ontsnappen best eens voorkomen.

Vjestagirl schreef:blokje schreef:He arm paard. Er staan daar veel paarden in de opfok volgens mij je hebt daar talloze weides vol paarden allemaal jonge dieren. Dan kan ontsnappen best eens voorkomen.
En dat moet je dan dus voorkomen. Als je weet dat je jonge dieren hebt staan die weinig gewend zijn, of als je weet dat er een nieuwe spoorlijn langs je land komt te liggen moet je je maatregelen nemen. Als je daar zo'n hek langs zet:
[ Afbeelding ]
Dan is er geen paard wat daar doorheen ontsnapt. Duur? Ja, maar de schade betalen aan een testtrein is vast nog veel duurder.
blokje schreef:Vjestagirl schreef:En dat moet je dan dus voorkomen. Als je weet dat je jonge dieren hebt staan die weinig gewend zijn, of als je weet dat er een nieuwe spoorlijn langs je land komt te liggen moet je je maatregelen nemen. Als je daar zo'n hek langs zet:
[ Afbeelding ]
Dan is er geen paard wat daar doorheen ontsnapt. Duur? Ja, maar de schade betalen aan een testtrein is vast nog veel duurder.
Ben het met je eens. Als ik mijn paard in de opfok zet wil ik weten dat hij daar veilig is. Maar misschien was het wel een paard wat niet in de opfok stond.