Eddy_Rocks

Charlotte Dujardin en Valegro
Foto: JudySharrok via Flickr
Charlotte: “Dit paard heeft me geweldige kansen gegeven. Ik zal nooit in staat zijn om hem te bedanken voor alles wat hij voor me heeft gedaan. Het is erg jammer want hij is mijn beste vriend geworden, we waren een erg sterk team.”
“Maar zo zwaar als het gaat worden”, ging ze verder, “En ook al is het hartverscheurend, het was iets waarvan ik wist dat het eraan zat te komen. Het is niet mijn paard en ze hielden hem al lang aan voor mij om te rijden. Zo gaat het nu eenmaal. Hij is een heel erg speciaal paard en het gaat heel erg moeilijk worden om zijn plek in de vullen."
Staleigenaar Hester, die een groot aandeel had in de verkoop van beide paarden had, zei: “Dit is het zwaarste jaar van mijn leven. Ik heb de paarden vanaf jongs af aan gehad en ben erg emotioneel over de verkoop.”
Charlotte zet voor de toekomst in op de achtjarige Don Archie, die op dit moment twee niveaus beneden de Grand Prix loopt. Ze vertelde dat ze er naar uitkijkt samen met hem de uitdaging aan te gaan en het heerlijk vindt paarden tot het hoogste niveau te trainen.
Charlotte: “Het is een hele prestatie om tot zoiets in staat te zijn. Ik begin met een paard dat niks kent, maar aan het einde is wat je presteert als team niet te geloven. Het is magisch.”
Volgens de krant zijn Valegro en Uthopia verkocht voor een recordbedrag van twintig miljoen pond.
Update: op de Facebookpagina van Charlotte staat dat het nieuws waar is.