Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Colway schreef:Citaat:Satin Light was tot in de puntjes voorbereid. Jammer dat we niet konden strijden voor de zege maar nog zoveel erger is dat ik mijn toppaard kwijt ben.’
Nou poeh, weg centjes
Blijf het een walgelijke tak van paarden'sport' vinden
Citaat:Newsflash; Heel de paardensport draait om centjes.
Erg sneu, jammer dat dit weer gebeurt
petraaken schreef:Wie goed leest zal zien dat dit paard door een ander paard onderuit is gelopen waardoor het zwaar ten val is gekomen.
Colway schreef:petraaken schreef:Wie goed leest zal zien dat dit paard door een ander paard onderuit is gelopen waardoor het zwaar ten val is gekomen.
Ja en? Het gebeurde niet tijdens een fijne wandeling toch? Deze sport vraagt al jaren veel slachtoffers. Dat het nu een ongeluk is, maakt het wat mij betreft niet minder erg. Die paarden worden gewoon de dood ingejaagd
Ashkerlon schreef:Ik geef je groot gelijk, de steeple zou verboden moeten worden!
Je gaat veel beter met je paard de duinen in: [VN] Paard met gebroken been uit duinen Oostduinkerke gehaald
Of naar het bos met de koets: [VN] Ongeluk paard en wagen: vrouwen gewond, paard dood
Elke sport, elke activiteit brengt risico's met zich mee...
Als je niet wil dat je paard iets overkomt, hou je hem beter in de weide en laat je hem de rest van zijn dagen gras eten. Hoewel dat ook niet altijd de juiste gevolgens heeft: [VN] Pony geëuthanaseerd na verwaarlozing hoeven
En dat is enkel nog maar nieuws van deze week...
Ashkerlon schreef:als mijn paard voor deze sport zou gefokt zijn en er op zou getraind zijn om aan deze wedstrijden mee te doen, dan zou ik niet inzien waarom ik ze thuis zou houden?
die paarden worden niet op een blauwe maandag uit de weide geplukt, zadel opgegooid en de steeple doorgejaagd. daar gaat training aan vooraf en als je paard nog maar half geschikt is, ga je zeker geen inschrijvingsgeld betalen in de hoop dat het paard de finish haalt.
gummie schreef:Ashkerlon schreef:als mijn paard voor deze sport zou gefokt zijn en er op zou getraind zijn om aan deze wedstrijden mee te doen, dan zou ik niet inzien waarom ik ze thuis zou houden?
die paarden worden niet op een blauwe maandag uit de weide geplukt, zadel opgegooid en de steeple doorgejaagd. daar gaat training aan vooraf en als je paard nog maar half geschikt is, ga je zeker geen inschrijvingsgeld betalen in de hoop dat het paard de finish haalt.
Daar vergis jij je een beetje in denk ik...
Kijk nog maar even naar die link die ik eerder al heb geplaatst. Gaat over ongeschikte racebanen, structureel drugs toedienen, etc. Allemaal vanuit het oogpunt GELD! Half geschikte paarden worden wel degelijk zo'n race in gejaagd. en met een beetje geluk valt de hele rest van het veld over elkaar heen door de bizar slechte bodem met waterplassen en dan wint het paard dat overeind blijft.
gummie schreef:Zo te lezen ga je er van uit dat ik dat nog niet heb gedaan.
Of voel je je aangevallen omdat je zelf in deze tak van sport actief bent? Ik maak geen algemene opmerking, zeg niet dat het overal ter wereld is. Maar dat er stront aan de knikker is, is een feit.