Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
zou er wel een paar hebben willen , wat exmoors en wat andere oerpaarden
RianneH schreef:Toch vraag ik mij af, als er geen markt is voordeze paarden, wat is dan beter, veredelen of uit laten sterven? China is geen westers land waar liefhebbers een ras overeind kunnen houden. Ze willen mee met de hoge sport, wedstrijdsport en rensport. Daar zijn deze oorlogspaardjes duidelijk ongeschikt voor. Ik vind het fijn dat ze oosterse rassen ermee kruizen en ben benieuwd naar de resulaten.
RianneH schreef:Toch vraag ik mij af, als er geen markt is voordeze paarden, wat is dan beter, veredelen of uit laten sterven? China is geen westers land waar liefhebbers een ras overeind kunnen houden. Ze willen mee met de hoge sport, wedstrijdsport en rensport. Daar zijn deze oorlogspaardjes duidelijk ongeschikt voor. Ik vind het fijn dat ze oosterse rassen ermee kruizen en ben benieuwd naar de resulaten.
Tinky12 schreef:Kan op zich wel begrijpen dat ze een sportpaard willen fokken,hoop alleen dat het pure ras niet volledig uitgestorven raakt.Eeuwig zonde.
Duhelo schreef:=waarom kunnen ze geen twee lijnen maken in dat ras?
(beetje zoals de fjorden en de haflingers, het oude oerdegelijke type, en het sporttype?)